تخمها آنقدر مغذی هستند که اغلب از آنها به عنوان “مولتی ویتامین های طبیعت” یاد می شود.

“علاوه بر این ، آنها حاوی مواد نادرتر مختلفی هستند که بسیاری از افراد فاقد آنها هستند ، به عنوان مثال آنتی اکسیدان های خاص و مواد مغذی مهم برای مغز.

در اینجا 6 دلیل وجود تخم مرغ سالم ترین ماده غذایی برای خوردن وجود دارد.

1 تخم مرغ فوق العاده مغذی است

یک تخم مرغ شامل انواع مختلفی از مواد مغذی شگفت انگیز است.

فقط تصور کنید … مواد مغذی برای تبدیل یک سلول لقاح یافته به کمی مرغ کافی است!

تخم مرغ ها مملو از ویتامین ها ، مواد معدنی ، پروتئین های با کیفیت بالا ، چربی های خوب و بسیاری از مواد مغذی کمتر شناخته شده هستند.

یک تخم مرغ بزرگ شامل (

    1 ):

    • ویتامین ب (کوبالامین): 9٪ RDS (دوز توصیه شده روزانه).
    • )
        ویتامین B2 (ریبوفلاوین): 77٪ RDS.
      • ویتامین A 6٪ RDS .
        • ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک) : 7٪ RDS.

        • سلنیوم 212٪ RDS.

      تخم مرغ ها نیز تقریباً مقداری ویتامین و مواد معدنی مورد نیاز بدن را شامل می شوند: از جمله کلسیم ، آهن ، پتاسیم ، روی ، منیزیم ، ویتامین E ، اسید فولیک و غیره

      تخم مرغ بزرگ شامل کالری ، که 6 گرم پروتئین با کیفیت و 5 گرم چربی است.

      تقریباً تمام مواد مغذی به رنگ زرد است ، سفید فقط حاوی پروتئین است.

      نتیجه گیری: تخم مرغ فوق العاده مغذی است و حاوی مقادیر بسیار زیادی مواد مغذی بر اساس میزان کالری است. مواد مغذی به رنگ زرد است اما سفید آن به طور عمده پروتئین است.

      2 تخم مرغ کلسترول خون را بهبود می بخشد و خطر بیماری قلبی را افزایش نمی دهد

      دلیل اصلی هشدار به مردم در مورد تخم مرغ این است که کلسترول بالایی دارند.

      تخم مرغ بزرگ شامل 346 میلی گرم کلسترول ، که در مقایسه با اکثر غذاهای دیگر مسطح است.

      با این حال ، مسلم نیست که غذاهای سرشار از کلسترول سطح کلسترول بد خون را افزایش می دهند.

      کبد دائما در حال تولید کلسترول است. اگر کلسترول می خورید ، کبد تولید کمتری دارد و بالعکس ، اگر کلسترول نمی خورید ، کبد مقدار بیشتری از آن تولید می کند.

      مسئله این است که ، بسیاری از مطالعات نشان می دهد که تخم مرغ سطح کلسترول بدن را بهبود می بخشد.

      تخم مرغ سطح HDL (کلسترول خوب) را افزایش می دهد و تمایل دارد LDL (کلسترول بد) را به نوع بزرگتری از LDL تبدیل کند که با افزایش خطر بیماری قلبی ارتباط ندارد 2 ، 3) ، 4 ) ()

      یک مطالعه نشان داد که مصرف 3 تخم در روز باعث کاهش مقاومت به انسولین ، افزایش HDL و افزایش اندازه واحدهای LDL در مردان و زنان مبتلا به اختلالات متابولیکی می شود 5 ).

      بسیاری از مطالعات اثرات مصرف تخم مرغ بر بیماری های قلبی عروقی را بررسی کرده اند و هیچ ارتباطی بین آنها یافت نشده است ( 6 ، 7 7 ، 9 )

      با این حال ، برخی مطالعات نشان داده است که افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی در افراد دیابتی وجود دارد. با این حال ، این نیاز به تحقیقات بیشتر دارد و اگر افراد رژیم کم کربوهیدرات داشته باشند ، احتمالاً مهم نیست ، که می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر دیابت 2 بگذارد ،

    نتیجه گیری: مطالعات نشان می دهد که تخمها تأثیر مثبتی بر کلسترول خون دارند. آنها سطح کلسترول HDL (خوب) را افزایش می دهند و سطح کلسترول LDL (بد) را افزایش می دهند ، که باید خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.

    3 تخم مرغ ها مملو از کولین (کولین) است که ماده مغذی مهمی برای مغز است

    کولین ماده مغذی شناخته شده ای نیست و اغلب به عنوان ویتامین های گروه B طبقه بندی می شود.

    کولین برای سلامتی مهم است و برای متابولیسم بدن ضروری است.

    تولید استیل کولین انتقال دهنده عصبی ضروری است و در غشای سلول نیز یافت می شود.

    سطح پایین کولین با بیماری کبد ، اختلالات متابولیکی و اختلالات عصبی مرتبط است

    این ماده غذایی ممکن است برای زنان باردار از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. مطالعات نشان می دهد که مصرف کم کولین می تواند خطر نقص نوروپاتیک را افزایش داده و منجر به کاهش رشد شناختی در کودکان شود

    در بررسی عادات مصرفی که طی سالهای گذشته در ایالات متحده اتفاق افتاد 2004 – 3010 معلوم شد که بیش از 90٪ از شرکت کنندگان کمتر از دوز توصیه شده روزانه کولین خوردند ( ).

    بهترین منبع غذایی برای کولین زرد در تخم مرغ و جگر گوشت گاو است. یک تخم مرغ بزرگ شامل 272 میلی گرم کولین.

    برای خواندن این مقاله تا انتها ، روی اینجا

    از وب سایت betrinaering.is

    2004