تجربه بهار دل‌انگیز در محلات: طبیعت‌گردی، تفریحات و خوراکی‌های لذیذ

محلات، شهری دیدنی در استان مرکزی است که به هلند ایران شهرت دارد. این شهر به‌ویژه در بهار، به مقصدی جذاب برای دوستداران گل و گیاه تبدیل می‌شود؛ البته تفریحات و جاذبه‌های دیگری هم برای تمام فصل‌ها دارد. با چند روز اقامت در هتل محلات می‌توانید به بسیاری از این مکان‌های دیدنی بروید. شما همچنین با خرید بلیط قطار می‌توانید سفری مقرون‌به‌صرفه به استان مرکزی داشته باشید. لازم به ذکر است که جهت مواجه‌نشدن با تکمیل ظرفیت قطارها، حتما بلیط‌های موردنیازتان را در زمان پیش فروش قطار خریداری بفرمایید. برای آشنایی با جاذبه‌های دیدنی شهر محلات، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 

محلات

دیدنی‌های محلات در بهار

دیدنی‌های محلات، مجموعه‌ای از جاذبه‌های طبیعی، آثار تاریخی، اماکن تفریحی و خوراکی‌های خوشمزه این شهرستان است. با‌توجه‌به معتدل‌بودن آب‌وهوای محلات در بهار و تابستان و همچنین برگزاری رویدادهای جذابی همچون مراسم بیل‌گردانی و نمایشگاه گل‌وگیاه در اردیبهشت‌ماه، بسیاری از مسافران شش ماه اول سال به‌ویژه بهار را برای سفر به محلات انتخاب می‌کنند؛ البته این شهر، ده‌ها جاذبه دیگر دارد که بازدید از آن‌ها در تمام فصل‌های سال لذت‌بخش و به‌یاماندنی خواهد بود. در ادامه، چند مورد از مشهورترین جاذبه‌های شهر گل‌های ایران را به شما معرفی خواهیم کرد.

دهکده گل و گیاه زینتی؛ یکی از تفریحات محلات

باوجود جاذبه‌های متنوع و متعدد در محلات، این شهر به‌واسطه باغ‌های گل و گیاه شهرت یافته است. دهکده گل و گیاهان زینتی محلات با مساحتی در حدود 110 هکتار، بزرگ‌ترین دهکده پرورش گل در ایران محسوب می‌شود. در این مکان بهشت‌مانند، گل و گیاهان متنوعی پرورش داده می‌شوند. گشت‌وگذار در دهکده گل محلات و تماشای زیبایی‌های آن به‌علاوه خرید انواع گل و گیاه، به یکی از تفریحات این شهر تبدیل شده است.

چشمه‌های آب‌گرم محلات

اگر در مورد خواص چشمه‌های آب‌گرم شنیده باشید، حتما وجود چشمه آب‌گرم در محلات شما را خوشحال می‌کند. در 15کیلومتری شمال شرق محلات، مجموعه‌ای از 6 چشمه آب‌گرم به نام‌های سودا، حکیم، دنبه، سلیمانیه، روماتیسم و شفا، وجود دارد. آب این چشمه‌ها سطوح خاصی از ترکیبات سولفات کلسیت دارد. با‌توجه‌به یافته‌های علمی، این گروه از آب‌ها در درمان بیماری‌های مربوط به کلیه، صفرا، کبد، گوارش و بهبود وضعیت بیماران روماتیسمی اثرگذار هستند. این چشمه‌ها معمولا بین 30 تا 60 درجه حرارت دارند و دمای چشمه حکیم نسبت به بقیه کمتر است.

خوب است بدانید که یکی از گزینه‌های رزرو هتل محلات، هتل سه‌ستاره و مجهز در نزدیکی مجموعه چشمه‌های آب‌گرم این شهر است. این هتل استخرهای مردانه و زنانه، وان‌های خصوصی و امکانات رفاهی دیگر را در اختیار مسافران قرار می‌دهد و نرخ چندانی هم ندارد. البته با‌توجه‌به مناسب‌بودن قیمت بلیط قطار، می‌توانید سفری ارزان را برای خود رقم بزنید و بودجه بیشتری را برای رزرو هتل و دیدن سایر جاذبه‌های دیدنی محلات ذخیره کنید. ناگفته نماند که در ایام پیک سفر، ممکن است قیمت بلیط قطار اندکی افزایش پیدا کند؛ بهتر است بلیط‌های موردنیاز برای ایام اوج سفر را در زمان پیش فروش بلیط قطار رزرو کنید.

 

محلات

چنار دوهزارساله

بعضی از جاذبه‌های دیدنی محلات به‌عنوان نماد این شهر شناخته می‌شوند که درخت چنار دوهزارساله میدان چنار نیز یکی از آن‌ها است. این درخت پیر وسط میدان، با شکل ظاهری قابل‌توجه و تنه بزرگ و تنومند، نه‌تنها قدمت 2000ساله خود را نشان می‌دهد، بلکه به‌عنوان یکی از جاذبه‌های شهر محلات شناخته می‌شود.

آتشکده آتشکوه محلات؛ میراثی از شکوه ایران

درخت تنومند میدان چنار، تنها اثر باستانی محلات نیست؛ بلکه وجود آتشکده‌ای به نام آتشکوه در 13کیلومتری محلات، از قدمت طولانی این شهر خبر می‌دهد. آتشکوه، یکی از قدیمی‌ترین آتشکده‌های ایران، یادگاری از دوره ساسانیان است. آتشکده آتشکوه در زمینی به‌ مساحت حدود 600 مترمربع ساخته شده و معماری آن به‌صورت چهارطاقی بوده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های این بنا می‌توانیم ستون‌های استوانه‌ای‌شکل آن را نام ببریم. متأسفانه، امروزه بخش زیادی از این بنای باستانی تخریب شده است؛ بااین‌حال، بدون شک دیدن حتی یک سنگ بنای بازمانده از دوران باستان برای فرزندان ایران، زیبا و ستودنی خواهد بود.

 

محلات

بوستان سرچشمه از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی محلات

پارک سرچشمه، یکی از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی محلات است. در این پارک، چشمه‌ای پر‌آب وجود دارد و آن را به مکانی سرسبز و خوش‌آب‌وهوا تبدیل کرده است. در ایام تعطیل، پارک سرچشمه به پاتوق مردم بومی محلات و گردشگران تبدیل می‌شود. این بوستان از امکانات قابل‌توجهی همچون شهربازی، رستوران، سفره‌خانه سنتی و مرکز تولید و فروش گل و گیاه برخوردار است.

روستای خورهه و آتشکده آن

یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های زیستی در استان مرکزی، به نام روستای خورهه در شمال شرق محلات قرار دارد. قدمت این روستا به هزاره دوم پیش از میلاد بازمی‌گردد. روستای خورهه، یک رودخانه خروشان دارد که منجر به سرسبز‌شدن دشت‌ها و کوه‌های اطراف آن شده است. این منطقه، محل مناسبی برای گشت‌وگذار در طبیعت و لذت‌بردن از هوای پاک است. علاوه‌بر طبیعت دل‌انگیز و هوای پاک روستای خورهه، آتشکده یا معبد خورهه نیز یکی از جاذبه‌های این روستا محسوب می‌شود. قدمت این آتشکده به دوران سلوکیان بازمی‌گردد و به‌عنوان یکی از آثار باستانی محلات، مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

خوراکی‌های لذیذ؛ خوشمزه‌های سوغاتی محلات

مهم‌ترین سوغات محلات، گل و گیاه است که حتی به بازارهای خارجی نیز عرضه می‌شود. البته این شهر، سوغات دیگری هم دارد که در دسته خوراکی‌های محلی آن قرار می‌گیرند؛ از‌جمله خوراکی‌های لذیذ این منطقه، می‌توانیم حلوا‌ ارده، نان گرده و عسل باکیفیت را نام ببریم. نان گرده یک نان محلی کوچک و شیرین با طعمی بی‌نظیر است. نان‌های سنتی دیگری نیز به نام دو آتیشه، نان شیرین و نان پرکوفت در محلات پخته می‌شود که بسیار خوشمزه هستند؛ علاوه‌بر‌این، می‌توانید غذاهای خوشمزه محلی این شهر مانند کالجوش، اشکنه، خورش محلی، انواع آش و آبگوشت را در رستوران‌های محلات سفارش دهید. اگر‌چه رستوران‌گردی در این شهر نسبتا کوچ هزینه چندانی ندارد؛ بااین‌حال، با خرید بلیط قطار و سفر با این وسیله ارزان، بودجه بیشتری برای صرف غذا در رستوران ذخیره خواهید کرد.

رزرو هتل، فروش و پیش فروش بلیط قطار در سایت فلای تودی

شهر زیبا و دیدنی محلات، مملو از جاذبه‌های رنگارنگ برای هر سلیقه‌ای است. دهکده گل و گیاه، طبیعت‌گردی در روستاهای خوش‌منظره و بازدید از آثار باستانی، در شمار مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر قرار می‌گیرند. اگر مشتاق به بازدید از این جاذبه‌ها شده‌اید، برای رزرو هتل محلات می‌توانید به سایت فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی، بزرگ‌ترین سایت رزرو هتل، فروش و پیش فروش قطار و سایر خدمات سفر در ایران است که تمامی این خدمات را با کیفیت بالا و در سریع‌ترین زمان به مشتریان ارائه می‌دهد.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *