۵ مزیت اصلی ga4 نسبت به یونیورسال

گوگل آنالیتیکس ۴، آخرین نسخه از این ابزار محبوب تجزیه‌و‌تحلیل وب است که به شما کمک می‌کند تا عملکرد سایت خود را بسنجید و بهینه کنید. با این ابزار پیشرفته، می‌توانید درک عمیق‌تری از رفتار کاربران خود در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف داشته باشید و همچنین از ویژگی‌های جدیدی مانند آنالیز پیش‌بینی‌کننده، سنجش بین دامنه‌ای و کنترل‌های حریم خصوصی پیشرفته بهره‌مند شوید. در ادامه قصد داریم شما را با ga4 آشنا کنیم و ۵ مزیت اصلی آن را نسبت به gua شرح دهیم. پس با ما همراه باشید تا بدانید چرا آموزش آنالیتیکس و تسلط به آن ضروری است.

معرفی آنالیتیکس ۴

ga4، جدیدترین نسخه پلتفرم آنالیتیکس گوگل است که با استفاده از آن می‌توانید درک جامع‌تر و روشن‌تری از رفتار کاربر سایت خود در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف داشته باشید. این ابزار رایگان، قابلیت‌های ردیابی بهینه‌ای را ارائه می‌دهد و بر جمع‌آوری داده‌های مبتنی بر رویداد، متمرکز است. بنابراین این امکان را دارید که تعاملات کاربران را فراتر از بازدید از صفحه، پیگیری و آنالیز کنید. ga4 از الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشین گوگل برای ارائه بینش خودکار و آنالیز پیش‌بینی‌کننده بهره می‌برد. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا روندها را شناسایی کنید، رفتار کاربر را حدس بزنید و تصمیم‌های دقیق مبتنی بر داده بگیرید.

 

اهمیت استفاده از ga4 برای کسب‌وکارها

گوگل آنالیتیکس ۴، ابزاری قدرتمند است که به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا عملکرد آنلاین خود را اندازه‌گیری و بهینه کنند. این نسخه جدید چندین مزیت منحصربه‌فرد نسبت به نسخه‌های قبلی ارائه می‌دهد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

ارتباط بهتر و سازنده با کاربر و یکپارچگی آنالیتیکس با سایر ابزارهای گوگل از ویژگی‌هایی است که نشان می‌دهد کسب‌وکارها باید از این ابزار استفاده کنند.

  • رابط کاربری انعطاف‌پذیرتر و کاربرپسندتر که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا گزارش‌ها و داشبوردهای خود را مطابق با نیازها و اهدافشان سفارشی کنند.
  • به لطف مدل جدید مبتنی بر رویداد و ردیابی کراس‌دامین پیشرفته، کسب‌وکارها می‌توانند درک عمیق‌تری از مشتریان و رفتار آن‌ها در دستگاه‌ها و پلتفرم‌های مختلف داشته باشند.
  • یکپارچگی بهتر با محصولات تبلیغاتی گوگل، مانند Google Ads و Google Marketing Platform، موجب می شود که کسب‌وکارها، کمپین‌ها و مخاطبان موثرتری ایجاد و اندازه‌گیری کنید.
  • یک راه‌حل مطمئن برای آینده ارائه می‌دهد که برای تغییرات چشم‌انداز دیجیتال، مانند افزایش استفاده از مقررات حفظ حریم خصوصی و مرورگرهای بدون کوکی، ایده‌آل است.

 

با استفاده از ga4، کسب‌وکارها می‌توانند بینش بهتری در مورد عملکرد فروش آنلاین خود به‌دست آورند، تصمیم‌گیری‌‌‌هایشان را بهبود بخشند و به اهداف بازاریابی خود به‌طور کارآمد و موثر دست یابند. برای همین آموزش گوگل آنالیتیکس می‌تواند به شما کمک کند تا در چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال، مزیت رقابتی کسب کنید و تصمیماتی آگاهانه و مبتنی بر داده بگیرید که اهداف کسب‌وکارتان را تقویت می‌کند. همچنین اگر به نسخه قبلی آنالیتیکس یعنی یونیورسال عادت کرده باشید، یادگیری ga4 کمی برایتان چالش‌برانگیز است؛ زیرا تغییرات و تفاوت‌های زیادی وجود دارد که باید درک کنید و با آن‌ها سازگار شوید. به‌همین دلیل شرکت در دوره آموزش آنالیتیکس برای افرادی که می‌خواهند به این ابزار کاربردی مسلط شوند، بسیار مفید و ارزشمند خواهد بود.

 

با شرکت در یک دوره آموزش کامل گوگل آنالیتیکس، راهنمایی‌ها و نکات ساختاریافته و جامعی را در مورد نحوه استفاده موثر و کارآمد از ga4 به دست خواهید آورد و می‌توانید از دانش و تجربه عملی اساتید خود در به‌کارگیری بهترین و کارآمدترین شیوه‌های استفاده از آن بهره‌مند شوید. همچنین این فرصت را دارید تا با سایر شرکت‌کنندگان در دوره تعامل داشته باشید و از آن‌ها بازخورد و حمایت دریافت کنید. ثبت‌نام در دوره آموزش گوگل آنالیتیکس ga4، می‌تواند فرآیند یادگیری شما را آسان‌تر، سریع‌تر و لذت‌بخش‌تر کند و مهارت و اعتبارتان را نزد کارفرمایان و مشتریان بالقوه افزایش دهد.

علاوه‌براینکه آموزش Google Analytics برای صاحبان کسب‌وکار اهمیت دارد، یکی از مهارت‌های لازم فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. هرچه شما در کار با این ابزار گوگل حرفه‌ای‌تر باشید، قدرت تجزیه و تحلیل بیشتری برای ارائه راهکار استراتژی کارآمد دارید. در همین راستا مجموعه ژاکت آکادمی با بهره‌گیری از اساتید متخصص و باتجربه یکی از بهترین دوره‌های آموزش آنالیتیکس ga4 را ارائه داده است. این دوره آموزشی به صورت کامل و جامع به آموزش آنالیتیکس نسخه یونیورسال و ga4 و همچنین تگ منیجر می‌پردازد. این مجوعه علاوه بر ارائه پشتیبانی تلفنی و آنلاین، با برگزاری وبینار تمام سئوالات شرکت‌کنندگان را پاسخ می‌دهد.

 

مزایای ga4 نسبت به نسخه یونیورسال

ga4 به‌عنوان آخرین نسخه آنالیتیکس گوگل، مزایای فراوانی نسبت به نسخه یونیورسال دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

قابلیت machine learning یکی از ویژگی های اصلی آنالیتیکس ga4 نسبت به نسخه یونیورسال آن است.

رویکرد کاربرمحور پیشرفته

این ابزار کارآمد بر سنجش کاربرمحور تمرکز دارد و به شما امکان می‌دهد که تعاملات کاربر را در چندین دستگاه و پلتفرم ردیابی کنید. بدین ترتیب دیدگاه جامع‌تری از رفتار او دریافت خواهید کرد و می‌توانید سفر کامل مشتری را درک کنید.

 

قابلیت‌های یادگیری ماشین

ga4 از مدل‌های پیشرفته یادگیری ماشین برای ارائه بینش‌ها و پیش‌بینی‌های ارزشمند استفاده می‌کند. بینش‌های خودکار مانند احتمال ریزش، احتمال خرید و پیش‌بینی درآمد را ارائه می‌دهد که می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم‌های موثرتری اتخاذ کنید.

 

مدل داده‌های رویدادمحور

گوگل آنالیتیکس ۴، از یک مدل داده مبتنی بر رویداد استفاده می‌کند که به شما امکان می‌دهد تا تعاملات خاص کاربر، مانند کلیک‌ها، بازدیدهای ویدیو، دانلودها و موارد دیگر را ردیابی و آنالیز کنید. این انعطاف‌پذیری موجب می‌شود که بتوانید رویدادهای سفارشی را بسنجید، اهداف تبدیل خود را تعریف کنید و داده‌های دقیق‌تری را برای تجزیه‌وتحلیل ارائه دهید.

 

پیاده‌سازی ساده و آسان

این ابزار جدید، یک فرآیند پیاده‌سازی ساده و راحت را در مقایسه با gua ارائه می‌دهد. ga4 از یک پروتکل اندازه‌گیری جدید استفاده می‌کند که نیاز به برچسب‌گذاری دستی را کاهش می‌دهد و تنظیم و ردیابی رویدادها را در وبسایت یا اپلیکیشن آسان‌تر می‌کند. علاوه‌براین، گوگل آنالیتیکس ۴، رابط کاربری ساده و قابلیت‌های بهبودیافته برای کاوش داده‌ها ارائه می‌دهد.

 

Future-Proofing

Google Analytics 4 برای انطباق با چشم‌انداز دیجیتال در حال تحول، طراحی شده است. این ابزار پرطرفدار با تغییرات متمرکز بر حریم خصوصی، مانند منسوخ شدن کوکی‌های شخص ثالث، هماهنگ است و پایه‌ای برای به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های آینده فراهم می‌کند. با استفاده از ga4، مطمئن خواهید بود که تنظیمات آنالیتیکس شما، مرتبط و مطابق با استانداردهای در حال تغییر صنعت است.

 

با توجه به مزایای ذکرشده می‌توان گفت که ga4 یک پلتفرم تحلیلی قدرتمندتر و انعطا‌پذیرتر از gua است. مزایایی مانند داده‌های مبتنی بر رویداد، ویژگی‌های متمرکز بر حریم خصوصی، قابلیت‌های پیش‌بینی، ردیابی بین پلتفرم‌ها و … از قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن هستند که نقش مهمی در درک عمیق‌تر رفتار کاربران و بهبود سایت دارد. پس اگر به‌دنبال یک پلتفرم آنالیتیکس جدید هستید، ga4 یک گزینه ایده‌آل است.

 

سخن پایانی

گوگل آنالیتیکس ۴، مزایای زیادی را نسبت به نسخه قبلی ارائه می‌دهد. این نسخه پیشرفته با استفاده از یک مدل داده یکپارچه و یک سیستم ردیابی مبتنی بر رویداد انعطاف‌پذیر، به کسب‌وکارها برای اندازه‌گیری و بهینه‌سازی کمپین‌های خود در پلتفرم‌ها و دستگاه‌های مختلف کمک می‌کند. همچنین ga4 با بهره‌مندی از یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای تولید گزارش‌ها و پیش‌بینی‌ها، بینش بهتری در مورد رفتار و ترجیحات کاربر ارائه می‌دهد. این ابزار نه‌تنها قدرتمندتر و کاربرپسندتر از نسخه قبلی است، بلکه بر حفظ حریم خصوصی تمرکز بیشتری دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا از جمع‌آوری داده‌ها انصراف دهند و به تنظیمات و مقررات مرورگر احترام بگذارند. ga4 آینده آنالیز وب است و کسب‌وکارها باید هرچه زودتر به استقبال آن بروند.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *