چطور ساچمه نقره خریداری کنیم؟

هنرمندان و نقره‌سازان برای استفاده از نقره در جواهرسازی یا صنعت، آن را به شکل گلوله‌های کوچکی فرآوری می‌کنند. این گلوله‌ها به‌عناوینی مثل ساچمه، ساچمه پنبه یا ساچمه نقره شناخته می‌شوند. درواقع، ساچمه نقره نوعی نقره خام است که به‌عنوان مواد اولیه در صنایع نقره‌سازی یا نقره‌کاری مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌طور دقیق‌تر، هر نقره‌سازی که تمایل دارد انگشتر، پلاک، گوشواره، گردن‌بند و حتی ظروف نقره را تولید کند، باید نقره را به‌صورت ساچمه یا پنبه تهیه کند.

 

ساچمه نقره

بازار ساچمه نقره

بازار خرید ساچمه نقره از بازارهای بزرگ به‌شمار می‌رود؛ یعنی عمدتا یک بازار فرابورس است که 24 ساعت شبانه‌روز باز است. حجم تجارت در بازار ساچمه نقره بسیار زیاد است؛ زیرا بیشترین تعداد معاملات ساچمه نقره در طول یک روز خاص انجام می‌شود و قیمت‌ اکثر این معاملات به‌طور کاملا مشخص تعیین می‌شود.

ساچمه نقره یکی از دارایی‌های پایدار و معتبر محسوب می‌شود که در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده و قابلیت معامله آسانی دارد. این محصول ارزشمند که به‌آسانی قابلیت دسترسی و نگهداری، شمارش و حمل‌ونقل دارد، نسبت‌به دیگر محصولات نقره، خریداران و سرمایه‌گذاران بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند. ساچمه نقره به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری امن، اغلب توسط سرمایه‌گذاران نهادی در بانک‌های مرکزی برای محافظت در برابر شرایط بحرانی اقتصادی و سیاسی مانند تورم، رکود، جنگ و هرگونه بی‌ثباتی که ممکن است منجر به درگیری شود، ذخیره، نگهداری و بهره‌برداری می‌شود.

تکنیک‌های خرید ساچمه نقره در بازار

هنگام تصمیم‌گیری برای خرید نقره باید عوامل فیزیکی مهمی مانند محتوای نقره، وزن، خلوص، برند کمپانی سازنده، حق بیمه، مالیات فروش و… را در نظر بگیرید. درحال‌حاضر، شما می‌توانید ساچمه نقره را به‌صورت حضوری یا آنلاین تهیه کنید. هنگام تهیه ساچمه نقره حتما دو مورد زیر را نیز درنظر داشته باشید:

  • مطالعه و تحلیل بازار: قبل از خرید ساچمه نقره، انجام تحلیل‌های بازاری برای درک روند قیمت‌ها و شناخت عوامل تأثیرگذار بر بازار ضروری است. این موارد شامل مطالعه نمودارهای قیمت، تحلیل تکنیکال و بنیادی، پیگیری اخبار و رویدادهای مرتبط با بازار ساچمه نقره می‌شود.
  • تعیین استراتژی خرید: پس‌از آگاهی کامل از وضعیت بازار، تعیین استراتژی خرید، امری حیاتی است که این مورد شامل تعیین نقاط ورود مناسب، تعیین سطوح پشتیبانی و مقاومت، استفاده از ابزارهای مدیریت ریسک مانند استاپ‌لاس و لیمیت سفارش‌ها و همچنین تعیین میزان سرمایه‌گذاری مناسب برای هر معامله می‌شود.

خرید زیورآلات نقره یا سرمایه‌گذاری روی این فلز نیازمند دانش و آگاهی از نکات کلیدی است. اولین گام در این راه، درک علل و دلایل انتخاب نقره به‌عنوان یکی از فلزات برتر برای خرید زیورآلات است.

ساچمه نقره

 

تشخیص ساچمه نقره اصل و یا تقلبی

اگر شما درحال تولید زیورآلات هستید و در این زمینه اطلاعات کافی ندارید یا می‌خواهید به‌منظور حفظ ارزش سرمایه خود، ساچمه‌های نقره تهیه کنید، باید برای تشخیص و انتخاب ساچمه‌های اصلی و جلوگیری از خرید نمونه‌های تقلبی، دقت بالایی داشته باشید. متأسفانه افراد متقلب و سودجو در بازار نقره، ساچمه‌هایی بسیار شبیه به نقره تولید می‌کنند که این ساچمه‌ها فقط با استفاده از مواد شیمیایی قابل‌تشخیص است؛ ولی شما با دانستن تعدادی از موارد زیر می‌توانید درصد بالایی از نقره‌های تقلبی را تشخیص دهید.

برای تشخیص ساچمه نقره اصل از تقلبی، اولین گام این است که به‌دقت ظاهر و ساختار ساچمه را بررسی کنید. ساچمه نقره اصل عموما دارای وزن و اندازه مناسبی است و با استفاده از مواد باکیفیت تولید می‌شود. علاوه‌بر این، معمولا برچسب‌های مربوط به جنس و خلوص نقره روی ساچمه‌های اصلی قرار دارند. همچنین با آزمایش‌های شیمیایی می‌توان اصالت نقره را تشخیص داد. ازسوی‌دیگر، ساچمه‌های نقره تقلبی معمولا از مواد ارزان‌قیمت و کیفیت پایین تولید می‌شوند و به‌سرعت دچار زنگ‌زدگی و تغییر رنگ می‌شوند. همچنین، عدم وجود برچسب‌های معتبر و تطابق نداشتن با استانداردهای کیفیتی نیز نشانگر تقلبی بودن است. بااین‌حال، بهترین روش برای اطمینان از اصالت یک ساچمه نقره، مراجعه به فروشگاه‌های معتبر و معرفی‌شده است که از اصالت و کیفیت محصولات خود اطمینان دارند و گواهی اصالت محصول را ارائه می‌دهند.

قیمت نقره

باتوجه‌به افزایش قیمت طلا و کاهش قدرت خرید، امروزه مردم سراسر دنیا به سمت استفاده از زیورآلات نقره روی آورده‌اند؛ به‌طوری‌که نسبت قیمت طلا به قیمت نقره امروز به تومان تقریبا 60 الی 90 درصد بیشتر است.

قیمت ساچمه‌های نقره متأثر از چندین عامل است که ازجمله آن‌ها می‌توان به عوامل بازاری، قدرت خرید، تقاضا و عرضه در بازار جهانی اشاره کرد. همچنین تحولات در صنعت استخراج و فراوری نقره نیز تأثیرگذار است. تغییرات در قیمت‌های فلزات گران‌بها مانند طلا و پلاتین نیز می‌تواند بر قیمت نقره تأثیرگذار باشد. به‌طور کلی، متغیرهای مختلفی که در اقتصاد جهانی و بازار فلزات گران‌بها وجود دارند، می‌توانند قیمت ساچمه‌های نقره را تحت‌تأثیر قرار دهند و به‌طور مستقیم بر قیمت نهایی آن‌ها تأثیر بگذارند.

برای اطلاع از نحوه خرید ساچمه نقره می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.cofesilver.com/fa/sachme_noghre

قیمت نقره امروز به تومان 18/01/1403

قیمت نقره در چند سال گذشته ارزان‌تر از نرخ فعلی آن بود و هر گرم نقره با مبلغ 3000 تومان معامله می‌شد. در پی نوسانات شدید قیمت سکه، طلا و ارز، قیمت نقره امروز به‌طور ناگهانی از 445000 تومان به 54000 تومان برای هر گرم افزایش یافت و درحال‌حاضر قیمت آن کمی متعادل‌تر شده است. در جدول زیر قیمت نقره  امروز به تومان به‌صورت دقیق نوشته شده است و این جدول به‌صورت روزانه به‌روز می‌شود.

 

قیمت هر گرم نقره999

 

قیمت هر گرم نقره 925

 

قیمت هر مثقال نقره ساچمه

 

54690 تومان

 

50640 تومان

 

251990 تومان

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که قیمت نقره امروز به تومان در بازار، از قیمتی که داده شده کمی بیشتر است؛ زیرا این قیمت بدون سود است و فروشندگان نقره، حداقل هر گرم آن را سه تا پنج هزار تومان بالاتر از این قیمت به فروش می‌رسانند.

 

ساچمه نقره

کلام آخر

خرید ساچمه‌ نقره از فروشگاه نقره کافه سیلور می‌تواند یک گزینه مناسب برای افرادی باشد که به‌دنبال جواهرات باکیفیت و قیمت مناسب هستند. باتوجه‌به شباهت ظاهری نقره به طلا و قیمت مناسب‌تر آن در مقایسه با طلا، خرید ساچمه‌ نقره از این فروشگاه می‌تواند یک گزینه اقتصادی و محبوب برای مشتریان باشد. همچنین، باتوجه‌به تضمین کیفیت و تنوع محصولات ارائه‌شده توسط کافه سیلور، مشتریان می‌توانند به‌راحتی از انتخاب‌های متنوع و باکیفیت برای خرید خود لذت ببرند.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *