ویژگی امنیتی ویندوز 11 اس ویژگی های امنیتی مرموز ویندوز 11 با سخت افزار

در این مقاله ، ما در مورد ویژگی های جدید و اقدامات امنیتی موجود در ویندوز 11 بحث خواهیم کرد ، همه توجه به خودتان و تاریخ انتشار عمومی ویندوز 11 مقید

این بار ، مایکروسافت عمدتا بر روی بهبود ویژگی های امنیتی در ویندوز 11 متمرکز شده است تا کاربران را در برابر تهدیدات و حملات مختلف محافظت کند. ویندوز 11 جدید از نظر طراحی و الزامات داخلی ایمن است.

امنیت در ویندوز 11 به دلیل سخت افزار جدید
امنیت در ویندوز 11 از طریق سخت افزار

مایکروسافت هنگام راه اندازی ویندوز 11 می گوید:

“ما با تولیدکنندگان و شرکای امنیتی خود صحبت کردیم تا وارد دنیای جدیدی از توسعه و تهدیدات امنیتی شویم.”

همچنین:

"مجموعه جدیدی از اقدامات امنیتی سخت افزاری همراه با ویندوز 11 ، برای ایجاد بنیادی ساخته شده است که حتی در برابر حملات مقاوم تر و مقاوم تر است."

این نسل جدید ویندوز به پردازنده های پیشرفته تر ، با محافظت از امنیت مجازی ، یکپارچه سازی کدهای محافظت شده از طریق hypervisor و Secure Boot داخلی برای بهبود امنیت اساسی و خرید پیش فرض برای محافظت در برابر بدافزارهای متداول نیاز دارد. برنامه ها و موارد دیگر فعال می شوند. “

حال بیایید نگاهی بیندازیم به ویندوز 11 در مقایسه با نسخه های قبلی ویژگی های امنیتی باز هم هست.

ویژگی های امنیتی جدید در ویندوز 11

در اینجا برخی از ویژگی های امنیتی جدید موجود در ویندوز 11 وجود دارد:

  1. بستر امن (TPM)
  2. نوآوری های امنیتی جدید مانند پردازنده امنیتی Microsoft Pluton
  3. رایانه های دارای هسته محافظت شده
  4. مایکروسافت از شما می خواهد که گذرواژه های خود را کاملاً تنظیم کنید.

بیایید در مورد ویژگی های امنیتی ویندوز 11 به طور مفصل بحث کنیم!

1- ماژول قابل اعتماد پلت فرم (TPM)

Secure Platform Module (TPM) یکی از محبوب ترین ویژگی های امنیتی در ویندوز 11 است. TPM تراشه ای است که برای محافظت از اطلاعات حساس و حساس مانند کلیدهای رمزگذاری ، اطلاعات کاربر و موارد دیگر استفاده می شود.

با هوشمندتر شدن مهاجمین و استفاده از تکنیک های پیشرفته برای دستکاری اطلاعات رایانه شما ، این امر به محافظت از رایانه و اطلاعات شما در برابر بدافزار ، باج افزار و سایر حملات سایبری کمک می کند.

تراشه TPM به طور جداگانه به پردازنده اضافه می شود یا در مادربرد رایانه شما قرار می گیرد.

امنیت در ویندوز 11 از طریق سخت افزار

مایکروسافت TPM را به عنوان حداقل مورد نیاز برای کار با ویندوز 11 قرار داده است.

بنابراین ، فقط در صورتی می توانید ویندوز 11 را شروع کنید که رایانه شما تراشه های TPM داخلی را داشته باشد. با این حال ، برخی از کامپیوترهای پیشرفته از تراشه های TPM استفاده می کنند.

اما اکنون وجود یک تراشه TPM برای استفاده از ویندوز 11 بر روی رایانه شما به یک ضرورت تبدیل شده است. در غیر این صورت نمی توانید به ویندوز 11 ارتقا دهید.

برای سهولت کاربری کاربران ، تراشه های TPM 2.0 در تمام سیستم های مجاز با ویندوز 11 ادغام شده اند ، بنابراین مشتریان می توانند از حفاظت پشتیبانی شده توسط این تراشه سخت افزاری استفاده کنند.

2- نوآوری های امنیتی جدید به عنوان پردازنده امنیتی مایکروسافت پلوتو

ویندوز 11 با نوآوری های امنیتی مختلف جدید همراه خواهد بود. از ویژگی های امنیتی ویندوز 11 می توان به حفاظت از سخت افزار ، پردازنده امنیتی Microsoft Pluton و موارد دیگر اشاره کرد.

این اقدامات اطمینان می دهد که مصرف کنندگان در برابر آزار و اذیت اینترنتی محافظت می شوند و همچنین امنیت Zero Trust را تقویت می کنند.

رویکرد امنیتی Zero Trust چیست؟ Zero Trust اساساً تأیید اعتبار و دستیابی به همه مواردی را که می خواهند به منابع موجود در یک شبکه خصوصی دسترسی داشته باشند تضمین می کند. این یکی دیگر از به روزرسانی های مهم امنیتی در ویندوز 11 است.

3- رایانه های دارای هسته محافظت شده

رایانه های هسته امن با ترکیب هویت مبتنی بر محافظت از مجازی سازی ، سیستم عامل و حفاظت از سخت افزار و سیستم عامل ، یک لایه امنیتی اضافی را تحت سیستم عامل اضافه می کنند.

این سیستم امنیتی دو برابر در برابر بدافزارها و حملات میان افزار مقاوم است. و کاربران را قادر می سازد تا در برابر آسیب پذیری های سیستم عامل ایمن باشند.

همچنین به کاربر امکان می دهد دسترسی غیرمجاز و غیره را مسدود کند.

اعداد و رمزهای عبور مشترک را نادیده بگیرید

به طور پیش فرض ، دستگاه های جدید ویندوز 11 از روز اول بدون رمز عبور خواهند بود. برای ورود به سیستم نیازی به گذرواژه نخواهید داشت. با Windows Hello ، ویندوز 11 به سمت احراز هویت قدرتمندتر مانند Face Lock ، Fingerprint ، Iris و سایر داده های بیومتریک حرکت می کند.

شاید با بقیه آشنا باشید ، اما در مورد پارامتر عنبیه کمتر بدانید. این نیز از ویژگی های امنیتی ویندوز 11 و برای است تشخیص عنبیه کاربر مفید خواهد بود! جالب است بدانید عنبیه چشم شما به اندازه اثر انگشت منحصر به فرد است. برای اولین بار سامسونگ این فناوری را که به آن فناوری اسکن عنبیه گفته می شود ، در s8 plus معرفی کرد.

ویندوز 11 اساساً روشن است نیازهای امنیتی سخت افزار این برنامه بر کاهش حملات مختلف سیستم عامل ، سو abuse استفاده سایبری ، بدافزارها و عفونت های باج افزار و سایر حملات سایبری متمرکز است.

تمام این محافظت های سخت افزاری جدید با سیستم ها و دستگاه های فعال شده پلوتو در آینده با استفاده از تراشه امنیتی TPM 2.0 ، از جمله Dell ، HP ، Acer ، ASUS و موارد دیگر سازگار است.

در مجموع ، طراحی فوق الذکر و ویژگی های داخلی باعث افزایش سطح امنیت بیشتری به ویندوز 11 می شود. هدف اصلی مایکروسافت در امنیت ویندوز 11 بهبود عملکرد با طیف وسیعی از ویژگی های امنیتی داخلی و ویژگی های نرم افزار سخت افزاری است.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *