ویندوز 11 نسخه 24H2 : معرفی تمام ویژگی هایی که در آپدیت بعدی ویندوز اعمال می شوند

مایکروسافت، در حال برنامه ریزی برای ارائه آپدیت بعدی در سال 2024 است. نسخه توسعه یافته ای با نام Hudson Valley که انتظار می رود در ماه های اخیر سال میلادی با عنوان 24H2 عرضه شود. برخلاف نسخه 23H2 که دارای یک به روزرسانی سبک و با زمان بندی مشخص بود، 24H2 می تواند دارای تغییرات بزرگ بر اساس نسخه جدیدی از پلتفرم باشد که امنیت و بهبود عملکرد همراه با ویژگی های جدید به ارمغان بی آورد.

علاوه بر این موارد، مایکروسافت قصد دارد با معرفی نسخه 24H2 قصد دارد تجربه هوش مصنوعی را بهبود ببخشد، چیزی که در سال گذشته با آمدن Copilot شناخته شد. با این حال، پیشبینی می شود که کوپایلوت جدید با ویژگی های پیشرفته همراه باشد. به گونه ای که بتواند با شناخت بهتر رابط کاربری، رضایف بیشتری را در کاربران ایجاد کند.

با این شرایط، بسیاری همچنان پیشبینی می کنند که مایکروسافت این تغییرات را ویندوز 12 می نامد. زیرا پیشبینی می شود با توجه به تکمل پروژه هوش مصنوعی بر روی رایانه دیگر نسل جدید از ویندوز را شاهد باشیم. با این حال، ما تمامی آنها را تنها در حد یک شایعه می دانیم و به طور کلی بعید است ویندوز 12 به این زودی ها معرفی شود.

اکنون، بیایید بررسی کنیم که با آپدیت جدید ویندوز 11، مایکروسافت چه ویژگی هایی را در سیستم عامل می آورد.

تاریخ انتشار آپدیت 24H2 برای ویندوز 11

لپ تاپ ویندوز 11

اگر به آپدیت هایی که در سال های گذشته توسط مایکروسافت منتشر شده اند، نگاهی بی اندازیم، متوجه این موضوع خواهیم شد که این به روزرسانی ها عمدتا در ماه های منتهی به آخر سال میلادی بوده اند. این موارد عمدتا در ماه سپتامبر و اکتبر بوده است. آخرین ماه تابستان و یا اوایل پاییز، جایی که مایکروسافت همزمان با معرفی رایانه های نسل جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود نسخه جدیدی از سیستم عامل را با نام 24H2 نیز ارائه می دهد.

نسخه 24H2 ویندوز 11 : هوش مصنوعی کوپایلوت

هوش مصنوعی ویندوز 11 با ویژگی های جدید

مایکروسافت، در حال تلاش برای ارائه به روزرسانی های بیشتر برای هوش مصنوعی کوپایلوت با نسخه 24H2 است. آپدیتی که با حرکت دادن آن به گوشه سمت راست نوار وظیفه شروع می شود. این باعث می شود تا دسترسی کاربران به برنامه ساده تر شود. به این صورت که برنامه در محیط مختص به خود قرار گرفته است و تنها با یک کلیک در همان نوار سمت راست اجرا می شود.

همچنین، نسخه 24H2 تنظیمات خاصی را مربوط به “Copilot” در برنامه تنظیمات ویندوز اضافه می کند که به کاربران امکان می دهد تمامی تنظیمات مربوط به برنامه را در آن بخش پیکربندی کنند.

فایل اکسپلورر در نسخه 24H2 ویندوز 11

فایل اکسپلورر ویندوز 11 نسخه 24H2

مانند هر نسخه دیگری در ویندوز، مایکروسافت در پی تغییرات اساسی در فایل اکسپلورر نسخه 24H2 است. در این نسخه مایکروسافت قصد دارد، توانایی ایجاد فایل های بایگانی با فرمت 7zip یا TAR را بدهد. اگرچه، در نسخه 23H2 امکان استخراج آنها وجود داشت، اما ایجاد آنها امکان پذیر نبود. علاوه بر این موارد، مایکروسافت اعلام کرده است که فرایند استخراج فایل های Zip را در فایل اکسپلورر بهبود بخشیده است.

تغییرات کوچک در تنظیمات Phone Link ویندوز 11

تغییرات فون لینک در نسخه 24H2 ویندوز 11

در نسخه 24H2 صفحه تنظیماتی برای دستگاه های تلفن همراه وجود خواهد داشت که در آن کاربران می توانند تلفن هایی که به رایانه شخصی پیوند داده اند را شخصی سازی کنند و اگر قصد استفاده از آن را ندارند به صورت دستی خاموش کنند.

با تمام این شرایط، همچنان انتظار می رود، مایکروسافت در نسخه جدید خود برخی از عملکرد های نرم افزار Phone Link را بهبود ببخشد. به عنوان مثال، بتوان از این پس با استفاده از این ابزار با تلفن متصل شده به عنوان وب کم استفاده کرد؛ مشابه آن چیزی که در آیفون و مک وجود دارد.

نسخه 24H2 و حذف برخی از برنامه ها در ویندوز 11

در نهایت، باید به این نکته اشاره داشته باشیم که مایکروسافت با نسخه 24H2 تعدادی از برنامه های داخلی سیستم عامل که به صورت پیشفرض وجود داشته اند را حذف می کند. اینها شامل ابزارهایی چون Cortana، Mail، Calendar، Maps، People، Movies & TV و WordPad خواهد بود. از این رو، کاربرانی که به این نرم افزار ها نیازمند هستند، می بایست آنها را با سافتاده از فروشگاه مایکروسافت دانلود و نصب کنند.

همچنان منتظر عرضه نسخه 24H2 ویندوز 11 خواهیم ماند

همانطور که مطالعه کردید، مایکروسافت قصد دارد در سال جاری میلادی با عرضه آپدیت جدید خود با نام 24H2 ویژگی های تاره ای را به سیستم عامل اضافه کند. داده هایی که تا کنون در حد شایعه است و برای بررسی دقیق آنها می بایست تا اعلام رسمی مایکروسافت (چیزی در حدود 7 الی 8 ماه دیگر) در ماه های سپتامبر یا اکتبر منتظر بمانیم.

با این حال، تا آن زمان و با اعلام خبر های رسمی دیگر این مقاله را نیز به روز رسانی خواهیم کرد و اطلاعات دقیق تری را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *