معرفی بهترین لوکیشن های عکاسی در استانبول

اگر بلیط هواپیما تهران استانبول را تهیه کرده‌اید، پس بهتر است قبل از شروع سفر مطالعه‌ای بر روی شهر استانبول، جاذبه‌ها و البته بهترین لوکیشن‌های عکاسی آن داشته باشید. این سفر قرار است حالا که آن را انتخاب کرده‌اید، یکی از بهترین و ویژه‌ترین سفرهای عمرتان باشد. به همین دلیل توصیه ما این است که مکان‌های جذاب عکاسی در شهر استانبول را اول از همه بشناسید تا در زمان حضورتان در شهر استانبول سردرگم نشده و مانند یک شخص کاملاً حرفه‌ای به تمام موقعیت‌های ویژه این شهر تسلط داشته باشید.

استانبول و لوکیشن‌های عکاسی بلاگرها

حالا که حرف از عکس و عکاسی شد، اجازه بدهید شما را به مناطقی ببریم که بلاگرهای معروف اینستاگرام در آن عکاسی می‌کنند. اما هیچکس نمی‌داند که این موقعیت دقیقاً در کشور ترکیه و شهر استانبول است. در ادامه با جذاب‌ترین لوکیشن های عکاسی که می‌توانید آن‌ها را در استانبول پیدا کنید، آشنا خواهیم کرد.

پشت بام جذاب کوبه

 

لوکیشن های عکاسی در استانبول

در ابتدای معرفی بهترین لوکیشن‌ها برای عکاسی در استانبول اجازه بدهید سری به پشت بامی بزنیم که تقریباً تمام بلاگرها و افراد معروف دنیا در آن عکس گرفته‌اند و آن را در صفحات مجازی خود به اشتراک گذاشتند. پشت بام کوبه در اصل در گذشته یک گالری و کافه کوچک و نقلی بود که فاصله اندکی با بازار ادویه شهر استانبول داشت و چشم انداز آن به شهر استانبول بقدری آرامش بخش بود که حتی پلک زدن را برای شما غیر ممکن می‌کرد.

در حال حاضر متأسفانه دیگر هیچ کافه‌ای در این منطقه وجود ندارد و فقط از آن همه زیبایی، یک پشت بام به جای مانده که سالانه گردشگران و مسافران زیادی برای ثبت عکس‌های بی‌نظیر خود از منظره مقابل این پشت بام به آن مراجعه می‌کنند. قابی زیبا از شهر استانبول که لوکیشن عکس‌های بسیار معروف است.

جالب است بدانید که در این پشتی یک قالیچه سنتی جذاب به همراه کوسن‌ها و بالشت‌های متنوع و طرح‌دار، استکان‌های کمر باریک و سنتی چای و ظرف‌های میوه قرار داده شده تا عکاسان، گردشگران و مسافران بتوانند بهترین تصاویر و عکس‌ها را در این منطقه به ثبت برسانند.

محله رنگارنگ بالات

 

لوکیشن های عکاسی در استانبول

دومین منطقه‌ای که قصد داریم به عنوان بهترین لوکیشن عکاسی در استانبول به شما معرفی کنیم محله بالات نام دارد. این محله قدیمی یک گنجینه تمام نشدنی از بهترین موقعیت‌های عکاسی در استانبول است. نمای ساختمان‌ها قدیمی و رنگارنگ است و با ظاهر متفاوت و اروپایی خود ذهن همه را به هر سمتی و نقطه‌ای در جهان متمایل می‌کند به جز شهر استانبول.

دیوارها و خانه‌ها مناظری جذاب و رویایی دارند. در فصل بهار این محله بهترین نقطه استانبول برای عکاسی محسوب می‌شود. در سرتاسر محله کافه‌های کوچک و متعددی در خیابان‌ها برپا هستند که با گلدان‌های آویزان شده از گل، پنجره‌های رنگارنگ در کنار سنگ فرش‌های خوش‌نمای محله بالات، شما را شدیداً به تجربه یک عکاسی منحصر به فرد دعوت می‌کنند.

پاساژ لوکس چیچک

تفاوتی نمی‌کند از کدام شهر ایران عازم استانبول شده‌اید. توصیه می‌کنیم قبل از رزرو پرواز استانبول به تبریز و بازگشتتان به ایران حتماً سری هم به پاساژ لوکس و متفاوت چیچک بزنید. این پاساژ به اسم دیگر پاساژ گل‌ها، در منطقه بی اوغلو حضور دارد و یکی دیگر از مناظر اروپایی استانبول است که برای عکاسی شما را سمت خود دعوت می‌کند.

لوکیشن‌های متعدد این پاساژ مملو از مغازه‌های فوق لوکس، رستوران‌های متفاوت و کافه‌های خوش منظره‌ای هستند که جان می‌دهند برای عکاسی کردن. سقف این پاساژ شیشه‌ای است و با حضور نور فراوان بهترین نورپردازی طبیعی را برای عکاسی‌های شما فراهم کرده است. این نور در ترکیب با سنگ‌کاری های غیرمنظم و منظم پاساژ و در ترکیب با گل‌های رنگارنگی که گوشه به گوشه این پاساژ حضور دارند، به شما کمک می‌کند تا بهترین منظره‌ها در عکاسی خود را ثبت کنید.

منطقه همیشه سرسبز کاراکوی

در ادامه معرفی بهترین لوکیشن‌ها برای عکاسی در استانبول توصیه می‌کنیم که منطقه کاراکوی را نیز از قلم نیندازید. این منطقه را در گذشته محله گالاتا می‌نامیدند که محل زندگی و کسب و کار یهودیان بوده است. اما در حال حاضر یکی از مناطق قدیمی استانبول است که در گوشه گوشه آن می‌توانید معماری سنتی و جذاب کشور ترکیه را به وضوح تماشا کنید. همچنین در این محله چندین موزه وجود دارد که از معروف‌ترین آن‌ها موزه بانک عثمان و موزه یهودیان است. در کنار این جاذبه‌ها، هتل‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و بناهای تاریخی متعددی نیز وجود دارند که عکاسی از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

کاخ تاریخی توپکاپی

این جاذبه که در میان جاذبه‌های استانبول، یکی از بهترین موقعیت‌ها برای عکاسی به حساب می‌آید و ما قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم کاخ تاریخی توپکاپی نام دارد. این کاخ همیشه، هم برای مردم کشور ترکیه و هم برای سایر گردشگران و مسافران موقعیت و لوکیشنی مناسب برای عکاسی بوده است. حتی اگر یک روز در شهر استانبول مهمان هستید، حتماً به این کاخ سر زده و در آن عکاسی کنید. این تصاویر و عکس‌ها در آینده عمق زیبایی و هنر معماری عثمانی را بیشتر به شما یادآوری خواهند کرد. جالب است بدانید که این کاخ وسعت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل شما با لوکیشن‌های متنوع و متعدد عکاسی در این کاخ روبرو هستید.

کاخ توپکاپی چندین ساختمان و چهار حیاط بزرگ دارد و ژورنالی از هنر معماری ترکیه است. به عبارتی این کاخ یک اطلس زنده و گویا از متفاوت‌ترین و متنوع‌ترین ها بخش ها و قسمت‌های متفاوت هنر معماری به حساب می‌آید. اگر تصمیم شما این بود که در حیات این کاخ عکاسی کنید، توصیه می‌کنیم زاویه‌ای را انتخاب کنید که در آن از حیات کاخ توپکاپی، تنگه بسفر نیز مشخص باشد.

استانبول و این همه موقعیت منحصربه‌فرد برای عکاسی

اجازه بدهید قبل از تمام شدن این مطلب و معرفی بهترین لوکیشن‌های عکاسی در استانبول مجموعه اسنپ تریپ را به شما پیشنهاد دهیم تا با بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات، سفری متفاوت و بی‌نظیر را برای شما رقم بزند. در هر حال اگر تصمیم داشتید به استانبول سفر کنید، باید بدانید که این شهر در تمام نقاط آن مثل فضای سبز و پارک‌ها، کوچه‌ها و خیابان‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها مساجد، کاخ‌ها ،کلیساها و نقطه نقطه خود جاذبه‌های شگرفی برای تماشا و عکاسی کردن دارد.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *