لپ تاپ استوک صنعتی چیست؟ تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی

انتخاب لپ تاپ مناسب می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد، به‌خصوص زمانی که بین لپ‌تاپ‌های صنعتی و خانگی مردد هستید. هر کدام از این نوع لپ‌تاپ‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند و انتخاب نهایی به نیازها و نوع کاربری شما بستگی دارد. تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی با شرایط کاری ارتباط مستقیم دارد. لپ تاپ صنعتی برای استفاده در محیط‌های سخت و چالش ‌برانگیز طراحی شده است. این لپ‌تاپ‌ها تا حدی در برابر ضربه، نفوذ مایعات، رطوبت، گرد و غبار مقاوم هستند و می‌توانند در شرایط دمایی مختلف کار کنند. از این رو عمر مفید بسیار بالایی دارند. همین موضوع باعث شده که لپ تاپ استوک صنعتی طرفداران بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها داشته باشد.

در مقابل، لپ تاپ خانگی برای استفاده در محیط‌های اداری و یا منزل طراحی شده است. این لپ‌تاپ‌ها معمولا نازک‌تر و سبک‌تر از لپ‌تاپ‌های صنعتی هستند و قیمت پایین‌تری دارند. در این فرصت قصد داریم بیشتر با لپ تاپ خانگی آشنا شویم و دریابیم که لپ تاپ صنعتی چیست و چه تفاوتی با سایر مدل‌ها دارد.

 

تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی

لپ‌تاپ‌های صنعتی در مقایسه با نمونه‌های معمولی تا حد زیادی در برابر ضربه، نفوذ مایعات، رطوبت، گرد و غبار مقاوم هستند.

تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی

اصلی‌ترین تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی در میزان مقاومت و استحکام آن‌هاست. لپ تاپ خانگی در شرایط سخت نمی‌تواند به خوبی عمل کند و دوام کافی را ندارد. این در حالیست که، لپ تاپ‌ صنعتی یا جان‌سخت (Rugged) به گونه‌ای طراحی شده که بادوام‌تر باشد و در شرایط سخت به‌طور موثرتری کار کند. یک لپ ‌تاپ معمولی برای استفاده در خانه و ادارات ساخته شده است. بسیاری از افراد باید در شرایط سخت و چالش برانگیز مانند معادن، کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی، جنگل‌ها و غیره کار کنند. حتی سربازان هم در میدان نبرد از رایانه استفاده می‌کنند. در چنین مکان‌هایی، محیط اطراف می‌تواند بسیار خشن باشد و یک لپ ‌تاپ معمولی را از کار بیندازد.

این بدین معنا نیست که لپ‌تاپ‌های صنعتی صرفا کاربرد صنعتی دارند، بلکه این مفهوم را می‌رساند که یک لپ تاپ صنعتی علاوه بر کاربردهای روزمره در شرایط سخت نیز دوام می‌آورد. برای مثال لپ‌تاپ‌های صنعتی مانند یک خودرو با قابلیت آفرود هستند که علاوه بر استفاده شهری، توان بی‌راهه نوردی را دارا می‌باشند. در ادامه بیشتر در مورد تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی صحبت خواهیم کرد.

تفاوت سخت افزاری لپ تاپ صنعتی با خانگی

لپ‌تاپ‌های صنعتی و خانگی در ظاهر و عملکرد تفاوت‌های بسیاری دارند. این تمایزها نه تنها در طراحی و کاربری، بلکه در بخش سخت‌افزار نیز مشهود است.

تفاوت حافظه اصلی

آسیب پذیرترین بخش لپ ‌تاپ هارد دیسک است. این قطعه با کوچک‌ترین لرزشی می‌تواند آسیب ببیند و دچار بد سکتور شود. همچنین افزایش دما عمر مفید آن را کاهش می‌دهد. به‌طور معمول لپ تاپ صنعتی به هارد دیسک آنتی شوک یا SSD مجهز می‌شود. همچنین در درون لپ ‌تاپ به همراه قاب محافظ و به گونه‌ای نصب و جانمایی می‌گردد که کمتر در معرض آسیب قرار داشته باشد. از این رو نرخ خرابی هارد دیسک در لپ‌تاپ‌های صنعتی بسیار پایین‌تر است.

 

لپ تاپ صنعتی اچ پی پروبوک و خانگی پاویلیون

لپ تاپ صنعتی اچ پی پروبوک و خانگی پاویلیون

تفاوت مادربرد لپ تاپ صنعتی با خانگی

در لپ تاپ صنعتی از بردهای الکترونیکی با کیفیت بالا و مقاوم در برابر ضربه، لرزش و دمای بالا استفاده می‌شود. مادر برد این دستگاه‌ها به دلیل استفاده در محیط‌های سخت، دارای لایه‌های محافظ اضافی هستند. از سوی دیگر در لپ تاپ خانگی از بردهای الکترونیکی ارزان‌تر و با ضخامت کمتر استفاده می‌شود. این بردها به دلیل عدم نیاز به مقاومت بالا، فاقد لایه‌های محافظ اضافی هستند.

تفاوت نمایشگر

دیگر تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی نوع نمایشگر آن‌هاست. لپ تاپ صنعتی به نمایشگر مات یا IPS، با مقاومت و میزان روشنایی بالا مجهز می‌شود. این نمایشگرها در نور مستقیم خورشید خوانایی بیشتری دارند و گرد و غبار را به خود نمی‌گیرند. علاوه بر این در نمونه‌های تاچ از پنل‌های لمسی با قابلیت کار با دستکش بهره می‌برند. این در حالیست که در لپ‌تاپ‌های خانگی از نمایشگرهای نازک تر و با وضوح تصویر بالاتر استفاده می‌شود.

 

کیبورد لپ‌تاپ نیمه صنعتی اچ پی الایت بوک

تفاوت وضوح نمایشگر لپ تاپ صنعتی با خانگی در نور مستقیم

مقایسه کیبورد و تاچ پد لپ‌تاپ‌های صنعتی با مدل‌های خانگی

تفاوت لپ تاپ صنعتی و خانگی تنها به ظاهر آن‌ها خلاصه نمی‌شود. کیبورد لپ‌تاپ‌های صنعتی از مواد مقاوم تری ساخته شده و در برابر ضربه، آب، رطوبت، گرد و غبار مقاوم هستند. کیبورد این دستگاه‌ها به کلیدهای بزرگ‌تر و با فاصله بیشتر مجهز شده تا تایپ کردن با آن‌ها آسان‌تر باشد. همچنین برخی از کیبوردهای لپ تاپ صنعتی قابلیت برنامه‌ریزی دارند، به این معنی که می‌توانید عملکرد هر کلید را به دلخواه خود تغییر دهید.

لپ‌تاپ‌های صنعتی به‌طور معمول دارای دکمه‌های کلیک چپ و راست مجزا از تاچ پد هستند. این دکمه‌ها برای استفاده در محیط‌های خشن که استفاده از تاچ پد دشوار است، کاربردی‌تر و مناسب‌تر می‌باشند. علاوه بر این بسیاری از لپ‌تاپ‌های صنعتی به یک ترک پوینت در وسط کیبورد مجهز می‌شوند. ترک ‌پوینت Trackpoint یک نشانگر کوچک است که می‌توانید با حرکت انگشت خود بر روی آن موس را کنترل کنید. ترک ‌پوینت برای پیمایش در صفحات وب و اسناد بدون نیاز به استفاده از تاچ پد یا موس مناسب است.

 

تفاوت وضوح نمایشگر لپ تاپ صنعتی با خانگی در نور مستقیم

کیبورد لپ ‌تاپ نیمه صنعتی اچ پی الیت بوک

تفاوت لپ تاپ صنعتی با خانگی در طراحی و ساخت بدنه

بدنه لپ تاپ صنعتی از جنس آلومینیوم، منیزیم، فیبر کربن یا پلاستیک سخت تولید می‌شود تا در برابر ضربه، لرزش، گرد و غبار و رطوبت مقاوم باشد. این در حالیست که لپ‌تاپ‌های خانگی دارای بدنه‌ای ظریف‌تر و سبک‌تر از جنس پلاستیک یا فلز هستند، اما استحکام لپ‌تاپ‌های صنعتی را ندارند.

لپ تاپ صنعتی به دلیل ایجاد فضای بیشتر میان قطعات داخلی با هدف بهبود گردش هوا و کاهش دمای قطعات داخلی و همچنین افزایش مقاومت در برابر ضربه، ضخیم تر و سنگین تر از لپ‌تاپ‌های خانگی هستند. لپ تاپ خانگی نازک تر و سبک‌تر است و برای حمل و نقل دائمی مناسب‌تر می‌باشد.

خرید لپ تاپ صنعتی و خانگی استوک

امروزه لپ‌تاپ‌ها به یکی از ابزارهای ضروری زندگی تبدیل شده‌اند. از انجام کارهای روزمره و اداری گرفته تا بازی و سرگرمی، لپ‌تاپ‌ها در همه جا کاربرد دارند، اما با توجه به تنوع برندها، مدل‌ها و قیمت‌ها، انتخاب لپ تاپ صنعتی یا خانگی مناسب می‌تواند امری بحث برانگیز باشد. خرید لپ تاپ استوک راه‌حلی ایده‌آل برای این چالش است. لپ‌تاپ‌های استوک، دستگاه‌هایی هستند که به‌طور موقت توسط افراد یا شرکت‌ها استفاده شده‌اند و سپس به فروش می‌رسند. این لپ‌تاپ‌ها در شرایط بسیار خوبی هستند و از نظر کارایی و کیفیت هیچ تفاوتی با لپ‌تاپ‌های نو ندارند.

فروشگاه اینترنتی www.stockirshop.com ، یکی از معتبرترین مراجع آنلاین عرضه لپ ‌تاپ استوک در ایران است. این سایت تنوع بسیار بالایی از لپ‌تاپ‌های استوک را از برندها و مدل‌های مختلف ارائه می‌دهد. همچنین، تمامی لپ‌تاپ‌های استوک سایت استوک ایران با گارانتی، مهلت تست و خدمات پس از فروش ارائه می‌شوند.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *