قطر یا مراکز خرید دیدنی در نوروز دیدنی است!

کشور کوچک قطر از کشورهای حاشیه خلیج فارس است که در روزهای اخیر بسیار سر زبان ها افتاده است. این کشور که برگزاری جام جهانی فوتبال را برعهده داشت میزبانی جام ملت ها را نیز برعهده گرفت. قرار بود جام ملت های آسیا در کشور چین برگزار شود اما به دلیل شیوع کرونا چین از میزبانی انصراف داد. کشور قطر که هنوز حال و هوای جام جهانی در آن وجود داشت و آمادگی لازم برای برگزاری جام ملت ها را هم داشت از این فرصت استفاده کرد تا بار دیگر گردشگران فوتبالی را به سوی کشور خود جذب کند. کشور قطر هوای گرمی دارد و در فصل های گرم سال شرجی نیز می شود اما در فصل زمستان و نوروز هوای این کشور بسیار دلنشین است. با همزمانی فصل سرما با جام ملت ها برای گردشگران نیز فرصت مناسبی به وجود آمد تا همراه تماشای فوتبال به مراکز خرید قطر نیز سر بزنند. در ادامه 3 مرکز خرید معروف کشور قطر را معرفی می کنیم تا در تور قطر به آن ها سر بزنید.

 

قطر

مرکز خرید مال آو قطر(Mall of Qatar)

بزرگترین مرکز خرید قطر، مرکز خرید مال آو قطر است. این مرکز خرید تازه تاسیس است و در سال 2016 ساخته شده است. مرکز خرید مال آو قطر معروف ترین مرکز تجاری تفریحی قطر بین گردشگران تیز هست و بسیاری هنگام رزرو بلیط هواپیما قطر به رفتن به این مرکز خرید فکر می کنند. دوست داران فوتبال نیز این مجموعه را می شناسند چرا که مرکز خرید مال آو قطر در منطقه الریان واقع شده است و استادیوم ورزشی نوساز الریان که برای جام جهانی ساخته شده در مجاورت آن قرار دارد. در این مرکز خرید انواع کالاها با برندهای معتبر مانند آدیداس،بولگاری، برشکا و آلدو وجود دارند. طراحی خاص این مرکز خرید آن را در دنیا بسیار مشهور کرده است تا جایی که جوایز بین المللی را از آن خود کرده است. این طراحی الهام گرفته از یک آبادی سر سبز در دل کویر است. ستون های بلند پوشیده شده از گیاهان حس تازگی به بازدیدکنندگان می دهد. گیاهان سبزی که در جاهای مختلف با ریسمان های گیاهی آویزان هستند نیز بسیار زیبا هستند و در نوروز حال و هوای تازگی را به گردشگران می دهد. این مرکز خرید امکانات تفریحی مانند سالن بازی بولینگ، کلوب ویدئو گیم دارد و پارکینگ آن گنجایش ۷۰۰۰ دستگاه را دارد. سالن تئاتر 360 درجه ، پارک بازی‌های خلاق مختص کودکان و سینمای مجهز به ۱۹ پرده نمایش نیز از دیگر امکانات این مرکز خرید است.

مرکز خرید سیتی سنتر دوحه (City Center Mall Doha)

از قدیمی تریم مراکز خرید قطر که در دوحه قرار دارد سیتی سنتر دوحه است. این مرکز خرید در میان مردم قطر بسیار محبوب است. مرکز خرید سیتی سنتر دوحه به تازگی بازسازی شده است و تغییراتی در ظاهر 5 طبقه ایی آن داده شده است. در این مرکز خرید برندهای متنوع و بین المللی فعالیت دارند. 350 فروشگاه می تواند هر کالایی که نیاز دارید را پوشش دهد. از امکانات مرکز خرید سیتی سنتر دوحه کافی شاپ و رستوران مجلل، شعب مختلف بانک‌های داخلی، سالن‌های بازی، سالن سینمایی مجهز با ۱۴ پرده نمایش و پیست اسکی روی یخ را می توان نام برد.

 

قطر

مرکز خرید ویلاجیو مال (Villaggio Mall)

یکی از جذاب ترین مراکز خرید قطر که هر کسی را مشتاق به رزرو تور قطر می کند مرکز خرید ویلاجیو مال است. این مرکز خرید نیز در دوحه قرار دارد و در سال 2006 میلادی ساخته شده است. جاسم بن حامد این مرکز خرید را در زمینی به مساحت 120000 متر مربع ساخت. طراحی خلاقانه مرکز خرید ویلاجیو مال هرکسی را به سوی خود جذب می کند حتی اگر قصد خرید نداشته باشد. در طراحی ورودی این مرکز خرید معابری به شکل رودخانه وجود دارد و شما را یاد گردش در شهر ونیز ایتالیا می اندازد. شما در قایق هایی کوچک سوار می شوید و با حرکت در این کانال آبی و میان ردیف هایی از مغازه ها خریدی خاص را تجربه می کنید. طول این کانال 150 متر است و 200 مغازه مختلف در اطراف این کانال وجود دارد. انواع برندهای خارجی و داخلی را می توانید در این مرکز خرید ببینید. روزهای نوروز و رفتن به این مرکز خرید می تواند حال و هوای شما را تغییر دهد. از امکانات تفریحی این مرکز خرید سرپوشیده، اسکیت روی یخ، سالن بولینگ، کارتینگ، سالن بازی بیلیارد و سینمای چند بعدی می توان نام برد.

این مراکز خرید تنها نمونه ایی از ده ها مرکز خرید قطر است که در روزهای نوروز می تواند شما را هیجان زده کند. سفرمی با ارائه خدمات رزرو بلیط هواپیما safarme.ir و یا رزرو تور قطر برای شما سفری خاص در روزهای نوروز را به ارمغان می آورد.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *