راهنمای خرید صندلی ماساژور: حتما پیش از خرید حتما مطالعه کنید!

در دنیای امروز سهم کارهایی که فشار زیادی به اندام‌های مختلف بدن‌مان می‌آورند بیشتر و بیشتر می‌شود؛ رانندگی، ایستادن‌های طولانی، کارهای پشت میز و وقت‌گیر، تایپ کردن، گشت‌و‌گذار در شبکه‌های اجتماعی و … از جمله مواردی است که منجر به درد و گرفتگی عضلات ما می‌شوند.

راهکارهای مخنلفی هم برای مقابله با این مشکلات وجود دارد؛ از رعایت اصول ارگونومی گرفته تا شرکت در جلسات ماساژ درمانی و یا خرید انواع دستگاه‌های ماساژوری که در بازار یافت می‌شوند.

یکی از این ابزارهای پرکاربرد و البته گران‌قیمت، صندلی ماساژور است که در ادامه قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید خرید خوب و رضایت‌بخشی داشته باشید.

 

نکاتی که باید قبل از خرید صندلی ماساژور به آن‌ها دقت کنید

شما قرار است برای خرید صندلی ماساژور حداقل 100 میلیون تومان هزینه کنید؛ بنابراین باید دقت کافی را قبل از خرید کردن داشته باشید و جنبه‌های مختلف را بسنجید تا از خرید خود پشیمان نشوید.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در این مورد مدنظر داشته باشید این است که ابتدا هدف خود را از خرید مشخص کنید. چرا صندلی ماساژور می‌خواهید و قرار است برای چه آن را مورد استفاده قرار دهید.

در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که شما را در رسیدن به هدف اصلی‌تان از خرید صندلی ماساژور یاری خواهد کرد.

 

نحوه‌ی حرکت غلتک‌ها (ماساژور دو بعدی، سه بعدی یا چهار بعدی؟) 

ماساژورهای امروزی با استفاده از حرکت غلتک‌ها عمل ماساژدهی را انجام می‌دهند. اما هر ماساژور شیوه‌ی خاصی برای حرکت دادن غلتک‌های خود دارد.

بنابراین می‌توان صندلی‌های ماساژور را براساس نوع حرکت غلتک‌های آن به 3 نوع دو بعدی، سه بعدی و چهار بعدی تقسیم کرد.

 

صندلی ماساژور دو بعدی 

غلتک‌ها در نوع دو بعدی صرفاً در 4 جهت بالا، پایین، چپ و راست حرکت می‌کنند و عمل ماساژدهی را انجام می‌دهند.

 

صندلی ماساژور سه بعدی 

علاوه بر حرکت در 4 جهت بالا، پایین، چپ و راست می‌توانند به‌صورت جلو و عقب هم حرکت کنند (حرکت در عمق).

این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا شدت ماساژدهی را تنظیم کنید و با توجه به آناتومی بدن خود، ماساژ مناسبی دریافت نمایید.

 

نوع چهار بعدی صندلی ماساژور 

در این مدل امکانات بیشتری برای نوع و شدت حرکت غلتک‌ها طراحی شده است و به شما کمک می‌کند تا به بافت‌های عمیق‌تر نیز دسترسی داشته باشید.

مخصوصاً اگر مبتلا به دردهای کمر و شانه هستید پیشنهاد می‌شود این مدل را مدنظر داشته باشید.

 

میزان پوشش‌دهی غلتک‌ها (مدل S و مدلL) 

برخی از ماساژورها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که غلتک‌ها صرفاً به بخش بالایی بدن دسترسی دارد (از گردن تا کمر) که به آن‌ها صندلی‌های ماساژور مدل S می‌گوییم.

اما در برخی از مدل‌ها که به مدل L معروف هستند، غلتک‌ها به بخش‌های پایینی بدن (نشیمن‌گاه و حتی ران پا) نیز دسترسی داشته و آن قسمت‌ها نیز از ماساژ بهره‌مند می‌شوند.

 

قابلیت تغییر زاویه‌ی صندلی ماساژور – ایجاد حالت جاذبه‌ی صفر 

تغییر زاویه‌ی صندلی ماساژور به سمت عقب راحتی بیشتری به ارمغان خواهد داشت و منجر به آرامش بیشتر و فشار کمتری بر روی بدن می‌شود.

شاید شما هم در مورد قابلیت ایجاد حالت جاذبه‌ی صفر شنیده باشید. در این حالت صندلی به‌گونه‌ای قرار می‌گیرد که منجر می‌شود تا احساس سبکی به شما دست دهد و تجربه‌ی لذت‌بخش‌تری برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

برنامه‌های از پیش تعیین شده 

یکی از موارد دیگری که باید هنگام خرید صندلی ماساژور به آن توجه کنید، برنامه‌های ماساژ از پیش تعیین شده برای دستگاه است.

هر دستگاهی با توجه به برند و مدل خود، دارای برخی از برنامه‌های اتوماتیک و از پیش تعیین شده است و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود و شدت و مدت ماساژی که به آن نیاز دارید، از این برنامه‌ها استفاده کنید.

البته قابلیت تنظیم دستی برنامه‌ها نیز برای شما وجود خواهد داشت. این برنامه‌ها کمک می‌کند تا علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان، انواع مختلف ماساژ را تجربه کنیم.

 

قابلیت گرمایشی ماساژور 

یکی از قابلیت‌های بسیار خوشایند و آرامش‌بخش یک صندلی ماساژور، گرم کردن بدن هنگام ماساژدهی است.

این ویژگی مخصوصاً موجب بهبود گردش خون، کاهش درد و اسپاسم، آرام‌سازی عضلات و ایجاد یک تجربه‌ی خوشایند و دلپذیرتر برای شما خواهد شد.

 

آیا امکان ماساژدهی پا نیز وجود دارد؟ 

 

خرید صندلی ماساژور

بسته به اینکه در چه حرفه‌ای مشغول‌به‌کار باشید، ممکن است فشار زیادی روی بخش خاصی از بدن خود تحمل کنید.

برای مثال افرادی که به عنوان راننده مشغول‌به‌کار هستند فشار زیادی روی کمر و نشیمن‌گاه خود تحمل می‌کنند؛ کسانی که برنامه‌نویسی یا طراحی سایت انجام می‌دهند، گردن و دست آن‌ها بیشتر درگیر است. برخی از مشاغل (مانند فوتبال یا بسکتبال) فشار بیشتری به پا وارد می‌کنند.

درصورتی که شما هم جزء افرادی هستید که نیازمند ماساژ پا هستند، می‌توانید از مدل‌هایی استفاده کنید که علاوه‌بر بالاتنه، ماساژدهی قسمت پاها را نیز انجام دهند.

شما می‌توانید با جستجوی عبارت «خرید صندلی ماساژور از ورزش آزاد» به ده‌ها مدل دست پیدا کنید و با توجه به نیاز خود صندلی ماساژور مورد نظر را تهیه نمایید. برای مثال برخی از این مدل‌ها در حال حاضر درسایت ورزش آزاد به آدرس varzeshazad.com موجود است (همچنین امکان خرید تجهیزات ورزشی دیگر نیز در این سایت وجود دارد).

البته در صورتی که فقط به ماساژ پا نیاز دارید، امکان خرید ماساژور پا به‌صورت جداگانه نیز وجود دارد.

ماساژور پا نیز از انواع مختلفی برخوردار است؛ برای مثال برخی از ماساژورها فقط مخصوص کف پا و مچ پا طراحی شده‌اند. اما برخی از مدل‌های دیگر، قسمت‌های بالاتر از جمله ساق و ران پا را نیز پوشش می‌دهند.

علاوه بر این هنگام خرید ماساژور پا باید به امکانات جانبی آن از جمله گرمایش، غلتکی بودن یا نبودن ماساژور، قدرت ماساژور و غیره نیز توجه داشته باشید.

 

محدودیت‌های مربوط به قد و وزن 

افراد بسیار بلند و یا خیلی کوتاه قد ممکن است نتوانند از صندلی ماساژور استفاده کنند. بنابراین این افراد باید با فروشنده در این مورد صحبت کنند تا بتوانند صندلی ماساژور مناسبی برای خود تهیه کنند.

چاقی مفرط هم یکی دیگر از مواردی است که ممکن است استفاده از صندلی‌های ماساژور را برای شما محدود کند و قبل از خرید حتماً در مورد ظرفیت هر ماساژور تحقیق کنید.

 

میزان فضای اشغال شده 

صندلی‌های ماساژور معمولاً فضای نسبتاً زیادی اشغال می‌کنند و ممکن است دردسرساز شوند. بنابراین از قبل برای فضای مناسب قرارگیری صندلی برنامه‌ریزی کنید.

البته برخی از صندلی‌های ماساژور ویژگی جالب توجهی دارند که منجر می‌شود هنگام تغییر زاویه فضای بیشتری اشغال نکنند و دیگر نیازی نیست که هنگام خم کردن صندلی آن را از دیوار فاصله دهیم. این مدل‌ها تحت عنوان zero wall یا wall hugging شناخته می‌شوند.

 

قدرت و توان موتور ماساژور 

ممکن است شما ماساژ قوی‌تر و با فشار بیشتری بخواهید؛ در این صورت حتماٌ نگاهی هم به توان موتور صندلی ماساژور داشته باشید.

 

خدمات پس از فروش 

 

خرید صندلی ماساژور

از آنجا که صندلی ماساژور جزء دسته‌ی تجهیزات ورزشی گران قیمت قرار دارد، بهتر است از قبل در مورد شرکت ارائه دهنده آن هم کمی پرس‌وجو کنید.

بهتر است شرکتی را انتخاب کنید که مشتریان گذشته کمترین خرابی دستگاه را گزارش کرده باشند و در عین حال شرکت آماده به ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش نیز باشد.

 

خرید صندلی ماساژور دست دوم

ممکن است برای کاهش هزینه‌ها به فکر خرید صندلی ماساژور دست دوم افتاده باشید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که آیا محصول همچنان از خدمات پس از فروش یا گارانتی بهره‌مند است؟

و البته یادمان باشد محصولات دست دوم همواره احتمال خرابی و ایجاد مشکل بیشتر را برای ما به همراه خواهند داشت.

 

بیماری‌های عضلانی و حرکتی 

در صورتی که دچار مشکلات عضلانی یا بیماری‌های حرکتی هستید، بهتر است قبل از خرید، با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که بیماری شما تشدید نخواهد شد.

 

کلام آخر 

دوباره تاکید می‌کنیم که ابتدا باید هدف خود را از خرید ماساژور پیدا کنید و سپس به دنبال مدلی با امکانات مناسب خودتان بگردید. ما هم در این مقاله تلاش کردیم تا پارامترهای لازم برای انتخاب صندلی ماساژور را در اختیارتان قرار دهیم.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *