دوربین Oppo Find X7 Pro بهتر است یا Galaxy S24 Ultra ؟

بی تردید، تمامی کاربران حوزه تکنولوژی بر این عقیده اند که سری گوشی های سامسونگ برترین لنز های دوربین را در اختیار دارند، و تلفن هوشمند Galaxy S23 Ultra در صدر آن است. با این حال، امکان دارد در سال جاری پیش رو، رغیب جدیدی به نام Oppo Find X7 Pro از تمامی آنها پیشی بگیرد، جایی که ممکن است، گوشی سامسونگ بالاخره این قافله را به رغیب چینی خود واگذار کند.

این گوشی که انتظار می رود در 3 ماهه اول سال 2024 به بازار عرضه شود، از 4 لنز 50 مگاپیکسلی استفاده می کند، که شامل سنسور اصلی یک اینچی با حسگر LYT-900، یک دوربین فوق عریض و دو دوربین پریسکوپ هستند که هر یک از آنها زوم 2.7 و 6 برابری دارند.

اگرچه، Find X7 Pro با زوم اپتیکال 6 برابری خود همچنان در رده پایین تری نسبت به گوشی های سامسونگ (با زوم 10 برابری) قرار می گیرد، اما همچنان دارای دو لنز با قابلیت زوم هستند که هر دوی آنها از قابلیت پریسکوپ استفاده می کنند. این، بدان معنا است که می تواند با هر یک از دوربین ها کیفیتی بالاتر از سری سامسونگ داشته باشد.

نکته: اگر بخواهید اطلاعاتی از پریسکوپ داشته باشید، باید بگوییم که این قابلیت در دوربین ها از یک منشور برای خم کردن و یا نرم کردن نور در گوشی ها مورد استفاده قرار می گیرند. (همان دستگاهی که در زیر دریایی ها برای دیدن سطح بالاتر خود استفاده می کنند) به این ترتیب، نیازی به آن ندارند که به اندازه دوربین های تله فتو از تلفن خارج شوند.

یک سنسور بزرگ برای ثبت تصاویر بهتر

استفاده از سنسور یک اینچی نقطه عفط Find X7 Pro محسوب می شود. این موضوع از آنجایی اهمیت پیدا می کند، که چنین ویژگی حتی درگوشی های هوشمند همچون آیفون 15 و گلکسی اس 23 اولترا نیز وجود ندارد. و یا به بیان دیگر از سنسور کوچک تر بهره می برند.

به طور کلی، یک سنسور بزرگ تر نور بیشتری را به داخل می دهد، که در مکان های کم نور بسیار کار راه انداز است و باعث می شود کیفیت بهتری را در تصاویر داشته باشد. علاوه بر این، هر 4 لنز آن 50 مگاپیکسلی هستند که در کمتر تلفن هوشمندی مورد استفاده قرار گرفته است.

بنابراین، با چنین شرایطی دوربین Find X7 می تواند امیدوار کننده به نظر برسد و شرایطی بهتر در مقابل با اس 23 اولترا با قابلیت هایی چون: یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، یک تله فوتو 50 مگاپیکسلی و یک پریسکوپ 10 مگاپیکسلی (با قابلیت زوم 5 برابری) داشته باشد. به این صورت که سامسونگ، زوم پایین تری را نسبت به سری قبلی خود گوشی اوپو خواهد داشت و تعداد پیکسل های آن نیز به مراتب کمتر از آن چیزی است که شایعه شده است. از طرفی بعید به نظر می رسد که سامسونگ از یک سنسور 1 اینچی بهره ببرد.

به این ترتیب، Oppo Find X7 Pro از زمان عرضه با سری سامسونگ اس اولترا رقابت خواهد کرد. زیرا، انتظار می رود با توجه به استفاده گوشی از پردازنده قدرتمند Snapdragon 8 Gen 3 در ثبت تصاویر و استفاده هوش مصنوعی در آنها عملکرد بهتری نسبت به سری سامسونگ داشته باشد.

اوپو فایند ایکس 7 پرو تلفن هوشمندی با دوربین عالی

اوپو، طی سال های فعالیت خود همواره سعی داشته است، به عنوان یک پیشتاز در تولید تلفن های هوشمند عمل کند، که البته تا جایی هم موفق بوده است. از این رو، بعید نیست که سری اوپو فایند ایکس 7 پرو این بار به عنوان تلفن هوشمندی با دوربین های عالی و باورنکردنی تولید و عرضه شود. به این ترتیب، این بار نیز چیزی در بین یک الی 3 ماه آینده صبر خواهیم کرد تا این تغییرات را به عینه ببینیم.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *