در ویندوز 11 بیلد 23595 مکان Copilot تغییر یافته و برخی از ویژگی های اشتراک گذاری بهبود می یابد

بیلد 23595 ویندوز 11 از تاریخ 29 نوامبر 2023 برای کاربرانی که در Windows Insider وارد شده اند، در دسترس قرار گرفته است. این به روزرسانی چندین تغییر و ویژگی خاص را برای سیستم عامل ارائه می دهد، که برخی از آنها شامل تغییراتی برای Copilot از لحاظ مکان (و برخی تغییرات جزئی)، بهبود اشتراک گذاری، ارتقاء ویژگی های جدیدی از جمله زبان در Windows Ink و در نهایت برنامه تنظیمات و Task Manager که برخی از تنظیمات بهبود یافته ای را دریافت می کنند.

در چنین شرایطی، با توجه به اینکه مایکروسافت، در حال آزمون و خطا در پس تغییرات انجام شده است، انتظار می رود این ویژگی ها نیز تا روزها و یا حتی ماه های آینده برای تمامی کاربران ویندوز 11 فعال شود. از این رو، تصمیم گرفتیم تا قبل از دسترسی عمومی، هر یک از  این موارد را بررسی کنیم.

مکان جدید و ویژگی خاص Copilot

با شروع ساخت 23595 در ویندوز 11، برنامه Copilot به سمت راست نوار وظیفه نقل مکان می کند تا به نقطه ورودی Flyout نزدیکتر شود. جایی که system tray نام دارد، تا نقطه ورود به آن برای کاربران آسان و ساده تر شود. (System Try در واقع جایی است که ساعت و تاریخ در آن قرار دارند.)

از طرفی تیم پشتیبانی مایکروسافت اعلام کرده است، راه اندازی Copilot را در دو یا چند مانیتور آغاز می کند. به این معنی که، می توانید بر روی ابزار “Copilot” در هر مانیتوری که نمایش داده می شود کلیک کرده، و یا از کلید های میانبر Win + C برای نمایش ربات (در اخرین مانیتوری که مشاهده می کردید) استفاده کنید.

اشتراک گذاری را بهبود بخشیده است

مایکروسافت، در این نسخه از بیلد خود، گزینه Nearby Sharing را به گونه ای بهبود داده است که بتوانید فایل ها را با دستگاه های اندرویدی خود (در حالت شناسایی) از طریق بلوتوث تحت عنوان Nearby Share اشتراک گذاری و به آنها دسترسی داشته باشید. این به روزرسانی، برای اولین بار است که علاوه بر حل مشکلات آن، نحوه اشتراک گذاری با یک تلفن هوشمند اندرویدی را نیز فراهم می کند.

قابلیت Windows Ink ویژگی های جدیدی را دریافت می کند

دست خط دیجیتال نیز در این آپدیت، تغییراتی را به خود می بیند که شامل رفع مشکلات در زبان های نوشتاری (شامل فناوری تشخیص دقیق تر کلمات) و اضافه شدن برخی از (زبان ها) شده است. این بدان معنی است که رایانه می تواند به راحتی خود را با زبان های مختلف و استفاده افراد از قلم منطبق داده تا کاربران بیشتری را به این ویژگی ترغیب کند.

بهبودهایی هر چند جزئی در Task Manager

در این بخش، مایکروسافت قصد دارد، گروه بندی های ایجاد شده در بخش process (مربوط به Task Manager) را بهبود و حتی شاید تغییراتی جزئی در آن اعمال کند.

ویژگی های بهبود یافته در برنامه Settings

برنامه Settings (در بیلد 23595) از این پس اعلان های مربوط به حساب مایکروسافت را در صفحه اصلی خود دریافت می کند و اجازه می دهد با رفتن به مسیر Settings > Privacy & security > General تمامی موارد را پیکربندی کنید. این، باعث می شود یک حساب کاربری را به تمامی برنامه های مربوط به مایکروسافت متصل کرده و از تمامی داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

همچنین، مایکروسافت تلاش می کند برای بهبود رابط کاربری (در تنظیمات) گزینه “Xbox Game Bar” در مسیر  Settings > Gaming به “Game Bar” نام گذاری کند. از طرفی به عنوان بخش دیگری از بیلد 23595 مشکلی را برطرف کند که باعث می شود تصاویر پس زمینه سفارشی هنگام تعویض دسکتاپ تغییر کنند.

در نهایت، برخی از مشکلات زمینه ای ویندوز نیز همچون، خالی ماندن بخش recommended در منوی Start و یا برخی خطاهای روی داده در اولین اجرای Copilot که می تواند گاهی خسته کننده باشد اشاره می کند. مواردی که می توانند در به روزرسانی های آینده ویندوز تحت تاثیر قرار بگیرند، و رابط کاربری را هرچه بهتر پیکربندی کنند.

ممکن است آپدیت های آتی ویندوز 11 دچار تغییرات اساسی باشند

نسخه منتشر شده در بیلد 23595 ممکن است در آینده دچار تغییرات اساسی شود. از این رو، بهتر است تا زمان عرضه نهایی آپدیت منتظر مانده و مجددا این موضوع بررسی شود که آپدیت ها دارای چه نوع ویژگی های خاصی در سیستم عامل هستند.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *