خدمات voip چیست ؟ | تک تیپ

ارتباط تلفنی صحیح و اصولی یکی از ارکان موفقیت در هر کسب و کاری است. امروزه، Voice over Internet Protocol (VoIP) در حال تبدیل شدن به قانون طلایی ارتباطات مدرن است. به طور خلاصه، این فناوری اثبات شده به کاربران اجازه می دهد تا با اتصال به اینترنت تماس برقرار کنند. VoIP به کاربران اجازه می دهد تا تماس های صوتی را از طریق انواع دستگاه های الکترونیکی از جمله رایانه، تلفن های هوشمند، تلفن های VoIP و مرورگر های وب برقرار کنند.

خدمات voip
معانی و مفاهیم VoIP
سیستم های تلفن معمولی از خطوط تلفن آنالوگ برای انتقال سیگنال های صوتی استفاده می کنند. بنابراین، آنها برای برقراری تماس به یک اتصال سیمی نیاز دارند. در این حالت خطوط داخلی با استفاده از سخت افزار تخصصی به نام Private Branch Exchange یا همان سانترال شعبه خصوصی به شبکه تلفن عمومی متصل می شوند.
نام کامل VoIP “Voice over Internet Protocol” است که به معنای “انتقال صدا از طریق پروتکل اینترنت” است.به زبان ساده تر، VoIP به خدمات تلفنی اطلاق می شود که از طریق اینترنت (یا به طور گسترده تر، یک شبکه کامپیوتری) انجام می شود. اولین چیزی که در مورد این فناوری قابل ذکر است این است که VoIP خطوط مخابراتی سنتی ندارد، بلکه صدا را از طریق شبکه منتقل می کند.
داستان زمانی جالب تر می شود که بدانیم برای استفاده از سرویس VIP نیازی به تجهیزات تلفن ثابت نداریم! آیا عالی نیست که بتوانید به تماس های تلفنی در لپ تاپ، تلفن همراه یا تبلت خود پاسخ دهید؟ تماس اینترنتی را می توان از طریق روش های مختلفی مانند تلفن همراه، تلفن ثابت و کامپیوتر انجام داد. حتی برای تماس های بین المللی، استفاده از VIP راحت تر و مقرون به صرفه تر خواهد بود.
تلفن‌های تحت شبکه یا IP Phone
تلفن‌های تحت شبکه یا IP Phone یک تلفن ثابت است که می تواند با سرور VIP استفاده شود. اگرچه این گوشی ها تفاوت چندانی با گوشی های معمولی ندارند. اما در عمل توانایی های منحصر به فرد زیادی دارند. این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده اند که با اتصال به شبکه محلی می توانند صدا را از طریق اینترنت منتقل کنند. شرکت ارتباط سازان رهنما برای تامین انواع گوشی های اینترنتی در خدمت شما عزیزان است. تمامی این دستگاه ها در شرکت ارتباط سازان رهنما با قیمت های مناسب و البته با گارانتی معتبر به فروش می رسد.

خدمات voip
تلفن‌های همراه و رایانه‌ها
جالب اینجاست که در خدمات VoIP حتی می توانید از طریق تلفن همراه و کامپیوتر خود با تلفن ثابت تماس بگیرید. در واقع، برای برقراری ارتباط با مشتریان، تنها چیزی که نیاز دارید این است که به اینترنت متصل باشید (حتی اگر از شرکت یا محل کار خود دور باشید).
با راه اندازی VoIP، دیگر نیازی به دسترسی دائمی به تلفن ثابت ندارید. این به شما امکان می دهد تا در هر زمان و هر مکان به مشتریان پاسخگو باشید و نیازهای آنها را برآورده کنید.
دروازه‌های ویپ (VoIP gateways)VoIP
دروازه VoIP یک سخت افزار تخصصی است که ترافیک تلفن سنتی (آنالوگ) را به بسته های داده دیجیتال تبدیل می کند. به زبان ساده، با این دستگاه می توانید سیستم VoIP را روی خطوط مخابراتی قدیمی (PSTN) نیز راه اندازی کنید.در واقع یک دروازه VoIP به عنوان پلی بین سیستم های قدیمی و فناوری VoIP عمل می کند.
مزایای استفاده از VoIP
اکنون که با ماهیت این فناوری آشنا شدیم، وقت آن است که در مورد مزایای مختلف آن صحبت کنیم. در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم که چرا شرکت ها، ادارات و سازمان های تجاری باید راه اندازی سیستم تلفن VoIP را در نظر بگیرند؟
صرفه جویی در هزینه ها
یکی از مزایای استفاده از VoIP نسبت به تلفن آنالوگ، هزینه کمتر ارتباط است. با تماس های بین المللی، می توانید هزینه های رومینگ را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.
علاوه بر این، تلفن های متصل به اینترنت قادر به مدیریت هزینه تماس هستند. به علاوه، یک سیستم VoIP ویژگی هایی مانند پست صوتی، ایمیل و چت زنده را بدون نیاز به خرید جداگانه به شما می دهد.
انعطاف پذیرتر
امروزه شرکت‌ها و کسب‌وکارها می‌توانند از بسیاری از ویژگی‌های سیستم‌های VoIP استفاده کنند و از آن‌ها برای ارتباطات تجاری و عمومی خود استفاده کنند. این سرویس برای شرکت هایی با تعداد کارمند زیاد یا آنهایی که به طور مکرر از تلفن برای برقراری ارتباط بهتر با مخاطبان و مشتریان استفاده می کنند عالی است.مراکز تماس شبکه انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سیستم های سنتی دارند. این ویژگی به شما آرامش می دهد تا با راه اندازی آنها در آینده، کسب و کار خود را گسترش دهید.
نصب و راه اندازی آسان
نصب و پیکربندی سرورهای VoIP نسبت به مراکز تلفن سنتی ساده تر است. همانطور که قبلا ذکر شد، در مرکز تماس شبکه، هیچ ارتباط فیزیکی بین سرور و تلفن اپراتور وجود ندارد. در واقع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تلفن IP را از طریق یک خط اترنت به شبکه شرکت متصل کنید.
مکالمات با کیفیت بالا
اگرچه در روزهای اولیه این فناوری، کیفیت تماس های VoIP واقعا ضعیف بود. اما گفتگوهای امروزی به دلیل افزایش پهنای باند در سطح مطلوبی قرار دارند. شاید «کیفیت صدای ضعیف» بزرگترین اشتباه سیگارهای الکترونیکی باشد!
اگر از اینترنت پرسرعت و پهنای باند بالا استفاده می کنید، لازم نیست نگران کیفیت تماس تماس های VoIP خود باشید. تقریباً تمام شرکت هایی که خدمات مبتنی بر ویپ را ارائه می دهند، کیفیت صدای با کیفیت بالا را برای شما تضمین می کنند.کیفیت مکالمه در سیستم VoIP بسیار بالاست و می تواند حتی بهتر از تماس های سنتی و آنالوگ باشد. در واقع، هنگام صحبت با یک سیستم سیمی قدیمی، به احتمال زیاد نمی توانید خطوط را از هم تشخیص دهید.
ویژگی ها و عملکردهای مختلف
سیستم های مبتنی بر VoIP ویژگی ها و عملکردهایی را در اختیار کاربران قرار می دهند که مراکز تماس سنتی فاقد آن بوده یا مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای آن ها هستند! این ویژگی ها می توانند کیفیت ارتباطات گروهی را در اکثر شرکت ها به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.
ضبط تماس، ارسال تماس ها، موسیقی روی خط، پست صوتی، ایجاد صف تماس، شماره گیری گروهی از برنامه های داخلی، اپراتور صوتی و موارد دیگر تنها بخشی از ویژگی هایی است که برای کاربران شبکه و مرکز تماس VIP رایگان است.

خدمات voip
سیستم VoIP چقدر موثر است؟
در ابتدا سیستم های VoIP با تاخیر و لرزش صدا مشکل داشتند. این باعث کاهش شدید کیفیت صدا می شود. در نتیجه انتظارات لازم از کاربران برآورده نمی شود و باعث نارضایتی می شود.اما به تدریج با توسعه اینترنت و افزایش پهنای باند، کیفیت تماس های VoIP بالاتر از قبل شده است. به طوری که مزایای سیگار الکترونیکی بسیار بیشتر از معایب آن است. بنابراین برقراری تماس با استفاده از خطوط مخابراتی کیفیتی برابر با برقراری تماس از طریق اینترنت دارد. بنابراین همه چیز به سرعت اینترنت شما بستگی دارد.
فناوری VoIP با سرعت باورنکردنی در حال توسعه است و به زودی اولین انتخاب برای انواع مشاغل خواهد بود. در مقایسه با سیستم های تلفن آنالوگ، VoIP با کیفیت تر، ارزان تر، راه اندازی آسان تر و به طور خلاصه انتخاب بهتری است.در این مقاله سعی شده است VoIP و ماهیت آن به زبانی ساده معرفی شود. در صورت نیاز به خدمات ویپ و یا مشاوره در این زمینه با کارشناسان شرکت ارتباط سازان رهنما تماس بگیرید .

منبع : rahnema-co.com

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *