تعمیر و تعویض لاستیک ماشین لباسشویی در خانه

همانطور که می‌دانید لاستیک ماشین لباسشویی همان لاستیکی است که دور درب و قسمت دیگ را پوشش می‌دهد و مانع ریزش آب به بیرون از ماشین شده و همچنین وظیفه یک عایق در برابر دیگ و درب را دارد به این صورت که لباسشویی در هنگام شست و شو و لرزش با درب برخوردی نداشته و باعث شکستن یا صداهای بلند نخواهد شد.

اما همین لاستیک ممکن است بر اثر موارد مختلفی دچار فرسودگی یا خراب شدن شود و نیاز به تعویض داشته باشد امروز قرار است در رابطه با تعمیر و تعویض لاستیک ماشین لباسشویی در خانه صحبت کنیم. گاهی ممکن است شما تمایل داشته باشید این کار را خودتان انجام دهید، اما پیشنهاد ما این است حتماً کارهای تعمیراتی لباسشویی را به نمایندگی‌های تعمیرات بسپارید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه تعویض لاستیک ماشین لباسشویی در نمایندگی سامسونگ مشهد

فرقی نمی‌کند ماشین لباسشویی شما از چه برندی و توسط چه شرکتی وارد بازار شده باشد، در هر صورت هر چقدر هم که برند و کیفیت ماشین لباسشویی شما در سطح فوق العاده‌ای قرار داشته باشد، اما باز هم امکان خراب شدن فرسودگی، پارگی یا هر مشکل دیگری برای لاستیک آن وجود دارد و شما نمی‌توانید منکر این قضیه شوید. در ادامه به نحوه تعویض لاستیک ماشین لباسشویی توسط نمایندگی سامسونگ مشهد اشاره کرده‌ایم اما قبل از آن باید حتماً برای خرید لاستیک دستگاه لباسشویی به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. پیشنهاد ما این است که از نمایندگی‌ها لاستیک را خریداری کنید؛ زیرا نمایندگی‌ها قطعات مختلف ماشین لباسشویی را با کیفیت بالا و اورجینال به فروش می‌رسانند. همچنین باید توجه داشته باشید که لاستیک مورد نظر دقیقاً مطابق با برند ماشین لباسشویی شما باشد در این صورت تطابق لازم ایجاد شده و هیچگونه مشکلی بابت نصب و جایگزینی آن نخواهید داشت، مراحل زیر نحوه تعویض لاستیک لباسشویی است:

  1. در مرحله اول باید پیچ و مهره‌های مختلف را باز کنید تا بتوانید بدنه بالایی ماشین لباسشویی را از آن جدا کنید. باز کردن پیچ‌های این قسمت با استفاده از پیچ گوشتی امکان‌پذیر است.
  2. پس از آن پنل ماشین لباسشویی را با استفاده از باز کردن پیچ‌های مختلف بردارید و در این مرحله بسیار احتیاط کنید؛ چرا که نباید به هیچ عنوان هیچ گونه ضربه و آسیبی به برد وارد شود.
  3. در مرحله سوم باید جا پودری را بیرون کشیده و به سمت بالا متمایل کنید تا شاخک‌های آن جدا شده و به راحتی خارج شود.
  4. پس از خارج کردن جا پودری ماشین لباسشویی متوجه چند پیچ در همان جایگاه خواهید شد این پیچ‌ها را که زیر جاپودری تعبیه شده‌اند باز کنید.
  5. سپس به سراغ پایین ماشین لباسشویی بروید و در آن قسمت پیچ‌های فیلتر تخلیه را نیز باز کنید.
  6. در این مرحله جدا کردن قسمت جلویی ماشین لباسشویی کار ساده‌ای است زیرا با باز کردن پیچ‌ها به راحتی از دستگاه جدا خواهد شد. سپس آن را کنار بگذارید و به سراغ لاستیک بروید.
  7. در این مرحله می‌توانید به راحتی لاستیک را جدا کنید توجه داشته باشید که لاستیک به یک فنر و یک سیم متصل است.
  8. در واقع قسمتی از لاستیک به بدنه متصل شده و قسمت دیگر آن به دیگ وصل است سپس باید سعی کنید قسمتی که به بدنه متصل است را جدا کنید. جدا کردن این قسمت به وسیله باز کردن فنرها امکان‌پذیر می‌شود.
  9. این مرحله مربوط به جدا کردن و درآوردن لاستیک است که به راحتی امکان‌پذیر می‌شود و باید همه این قسمت را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید تا برای قرار دادن لاستیک جدید آماده شود.

اکنون دیگر زمان آن رسیده که لاستیک را در قسمت دهانه درب ماشین لباسشویی قرار دهید و قسمتی که یکنواخت و صاف است به سمت بالا ببرید و آن را جاسازی کنید. در این لحظه خواهید دید که سوراخ‌های تخلیه آب دقیقاً در قسمت پایینی قرار گرفته‌اند. موقع جا انداختن لاستیک ممکن است نیاز به ضربه یا فشار باشد که این کار را هرگز با اشیای نوک تیز انجام ندهید چرا که مجدداً سبب پارگی لاستیک خواهید شد. سپس پنل جلویی را در جای خود قرار داده و همه پیچ‌های لازم که تاکنون باز کرده‌اید را محکم ببندید. در این صورت لباسشویی آماده شست و شوی لباس‌ها خواهد بود. برای اطمینان از عملکرد صحیح ماشین لباسشویی آن را به برق متصل کرده و روشن کنید تا عملکرد شستشو را انجام دهد.

نمایندگی تعمیرات برای تعویض لاستیک ماشین لباسشویی

با توجه به مراحل کاملی که از تعویض لاستیک ماشین لباسشویی در اختیارتان قرار دادیم ممکن است شما هم به این موضوع پی ببرید که این کار بسیار پیچیده است و نمی‌توان آن را به راحتی انجام داد. گذشته از این موضوع تعویض برخی قطعات از جمله لاستیک ماشین لباسشویی کاری بسیار تخصصی بوده که نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد یعنی اگر فردی که تاکنون یک بار هم چنین کاری را انجام نداده دست به این کار بزند قطعاً با مشکل مواجه خواهد شد.

در این زمینه بهترین کار این است که از نمایندگی‌های مختلفی که در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند کمک بخواهید ساکنین استان گیلات می توانند به نمایندگی ال جی رشت مراجعه کرده و جهت تعویض لاستیک دستگاه درخواستتان را ثبت کنید. در مواردی تکنسین‌های خدماتی نمایندگی‌ها به منزل شما می‌آیند و لاستیک ماشین لباسشویی را در خانه تعویض می‌کنند.

کلام پایانی

اکنون دیگر می‌دانید که لاستیک ماشین لباسشویی به خاطر مجاورت با آب گرم و سرد و ایجاد رطوبت ممکن است پاره، پوسیده یا سوراخ شود. اما مهمترین اقدامی که در این زمینه می‌توانید انجام دهید تعویض این لاستیک است زیرا هرگونه آسیب به آن موجب بیرون ریختن آب از دستگاه خواهد شد. توجه داشته باشید که تعویض لاستیک ماشین لباسشویی در نمایندگی لوازم خانگی سامسونگ در رشت کار بسیار پیچیده و مهمی است که هر کسی نمی‌تواند از پس آن برآید بنابراین نمایندگی‌های مختلف در سراسر کشور توسط تکنوخدمات مدیریت می‌شوند که آماده خدمات رسانی به مشتریان جهت تعمیر و تعویض انواع قطعات ماشین لباسشویی هستند. جهت دریافت خدمات تعمیر انواع ماشین‌های لباسشویی با تکنوخدمات در ارتباط باشید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *