تشخیص اصل بودن هارد سرور

آیا از اهمیت وجود هارد سرور اصل اطلاع دارید؟ آیا می‌دانید چطور اصل بودن هارد سرور را تشخیص دهید؟ از عواقب خریدن هارد سرور تقبلی مطلع هستید؟ اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات منفی است، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

قطعات اورجینال به دلیل کیفیت ساخت بالا، طول عمر بیشتری دارند و با سایر قطعات سیستم نیز سازگار هستند. همچنین، این قطعات اغلب ضمانت خوبی دارند و امکان تعمیر، تعویض و پشتیبانی فنی را در اختیار خریدار قرار می‌دهند.

روش‌های مختلفی برای تشخیص اصل بودن هارد سرور وجود دارد. برخی از این روش ها ساده و برخی دیگر پیچیده‌تر هستند. در ادامه، به معرفی 7 روش ساده و کاربردی برای تشخیص اورجینال بودن هارد سرور می‌پردازیم.

هارد سرور ریفربیشد (Refurbished)

هاردهای ریفربیشد به نوع خاصی از هارد دیسک‌ها اشاره دارند که قبلا استفاده شده‌اند و پس از تعمیر و بازسازی قابل استفاده هستند. هارد سرور ریفر به معنای هارد تعمیر شده‌است و نباید با هارد سرور تقلبی اشتباه گرفته شود.

این هاردها در بیشتر موارد از سوی شرکت‌های مجرب در زمینه تعمیر هارد دیسک‌ها یا حتی از سوی خود تولیدکنندگان هارد دیسک تعمیر شده‌اند. اگر هارد سروری که قصد خرید آن را دارید، ریفربیشد است، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید به چند نکته مهم دقت کنید تا محصول مطمئنی خریداری کنید.

1- خرید از منابع معتبر

انتخاب فروشنده‌های مشهور و با سابقه که تجربه لازم در تعمیر قطعات دارند، تضمین می‌دهد که هارد دیسک در کوتاه مدت با مشکلات جدی روبرو نمی‌شود.

2- بررسی استانداردها و گواهی‌ها

بررسی کنید آیا هارد سرور دارای استانداردها و گواهی‌های معتبری مانند ISO 9001 است یا خیر. این استانداردها نشان می‌دهند فرآیند تعمیر به‌درستی انجام شده‌است و امکان استفاده دوباره از هارد دیسک وجود دارد.

3- گارانتی

آیا هارد سرور ریفربیشد دارای گارانتی است یا خیر. گارانتی یکی از عوامل مهم در تضمین کیفیت و اصالت محصول است. مطمئن شوید گارانتی هارد دیسک مدت زمان قابل قبولی دارد و در صورت بروز مشکل، فروشنده خدمات موردنیاز را ارائه می‌دهد.

برای خرید هارد سرور اصل و دارای گارانتی 18 ماهه می‌توانید به آدرس https://falnic.com/shop/serverstorage-drive مراجعه کنید.

تفاوت هارد اورجینال با هارد تقلبی

تشخیص تفاوت هارد اورجینال با هارد تقلبی کمی مشکل است. اولین مورد کیفیت ساخت و عملکرد آنهاست. هاردهای اورجینال توسط تولیدکننده‌های معتبر و با استفاده از قطعات اصلی و مرغوب ساخته می‌شوند. این محصولات دارای استانداردهای کیفی بالایی هستند و با رعایت فرآیندهای تولیدی استاندارد، ساخته می‌شوند.

هاردهای اورجینال دارای گارانتی از تولیدکننده یا نمایندگی فروش هستند. این گارانتی‌ها اغلب بلندمدت هستند و در صورت وقوع هرگونه مشکل، به شما خدمات ارائه می‌دهند. هاردهای تقلبی با گارانتی محدود یا حتی گاهی بدون گارانتی عرضه می‌شوند که نباید در این حالت هارد دیسک را خریداری کنید.

 

روش های تشخیص اصل بودن هارد سرور

روش‌های تشخیص اصل بودن هارد سرور

راهکارهای مختلفی برای تشخیص اصل بودن هارد سرور وجود دارد. با این‌حال، بهترین راهکار خرید از منابع قابل اعتماد و فروشندگان معتبر است. همچنین، در صورتی که قصد خرید آنلاین هارد دیسک را دارید، باید به بسته بندی محصول دقت کنید. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم:

  • بررسی شناسه هارد

هاردهای اصلی سرور شناسه‌های منحصربفردی دارند که توسط تولیدکننده ارائه می‌شود. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت تولیدکننده و وارد کردن شناسه هارد در سامانه، اصالت هارد را بررسی کنید.

  • بررسی بسته‌بندی و برچسب‌ها

هاردهای اصل دارای بسته‌بندی و برچسب‌های معتبر هستند. بررسی کنید بسته‌بندی هارد کامل یا در اصطلاح آکنبد، بدون تغییر و مخدوش نشده است یا خیر.

راه های تشخیص اصل بودن هارد سرور

  • خرید از به مراکز مجاز

فروشگاه‌های آفلاین یا آنلاین معتبر هیچ‌گاه اعتبار خود را با فروش اجناس فیک به خطر نمی‌اندازند. همچنین، به شما اجازه می‌دهند تا مشخصات و تصاویر محصول را به طور کامل مشاهده کنید و ضمانت‌ و گارانتی لازم را نیز ارائه می‌دهند.

  • بررسی محل قرارگیری برچسب شناسایی

در برخی موارد محل‌ قرارگیری برچسب‌ها در شناسایی هارد اصل از فیک می‌تواند کمک کننده باشد. در هاردهای سرور، برچسب‌ها در بیشتر موارد روی لبه لیبل مشخصات قرار می‌گیرد. همچنین، در برخی از هارد دیسک‌ها این برچسب به شکل عمودی و در برخی دیگر به شکل افقی در بالا یا پایین لیبل مشخصات قرار گرفته‌اند. به طور مثال، هارد دیسک‌های اچ ‌پی از سال 2021 میلادی دارای یک نوار امنیتی هستند که در سمت راست لوگوی اچ پی و متن این شرکت تحت عنوان Hewlett Packard Enterprise قرار گرفته‌اند. لوگوی این شرکت را از هر زاویه‌ نگاه کنید یک ستاره بارانی سبز رنگ را نشان می‌دهد.

  • استفاده از نرم‌افزارهای ارائه شده توسط تولیدکننده

یکی دیگر از راهکارهای تشخیص اورجینال بودن هارد سرور، استفاده از نرم‌افزارهای ارائه شده توسط تولیدکننده محصول است. به طور مثال، اچ پی برنامه HPE Validate را ارائه کرده که اجازه می‌دهد بارکد سه بعدی بالای برچسب هارد را به منظور تشخیص اصالت محصولات اچ پی اسکن کنید. البته، روش فوق در برخی موارد دقیق نیست. ممکن است سریال از روی یک قطعه اورجینال کپی شده و روی OEM قرار گرفته باشد.

  • بررسی اطلاعات شناسایی محصول

بررسی اطلاعات شناسایی محصول که روی درب بیرونی کالا درج شده و اطلاعاتی در ارتباط با مبدا و مقصد را نشان می‌دهد، راهکار دیگری برای تشخیص هارد سرور اصل است. همچنین، در بسته‌بندی‌های اصل، محصولات به شکل کاملا دقیق در جعبه قرار گرفته‌اند و از فوم‌های نگه‌دارنده، بسته‌های رطوبت‌گیر و حرارتی برای محافظت از محصول استفاده می‌شود.

  • مشاوره با متخصصان فنی

در صورت داشتن تردید درباره اصالت هارد سرور می‌توانید با متخصصان فنی مطمئن تماس بگیرید و از مشاوره آن‌ها برای نحوه تشخیص و بررسی اصالت هارد استفاده کنید. برخی از برندها در ایران نمایندگی مستقیم ندارند، بهتر است به سراغ شرکت‌هایی بروید که در این زمینه چندین سال، سابقه دارند.

سرورها و هارد دیسک‌های روی سرور میزبان اطلاعات شخصی و تجاری سازمان‌ها هستند، از این‌رو نباید هنگام خرید آن‌ها سهل‌انگاری کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای تشخیص اصل بودن هارد سرور بر مبنای راهکارهای توصیه شده اقدام کنید. هر یک از روش‌های فوق به تنهایی نمی‌توانند اصالت هارد سرور را تضمین کنند. بهتر است برای تشخیص هارد اورجینال از تقلبی از ترکیب چند روش استفاده و در صورت تردید از مشاوره‌ متخصصان استفاده کنید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *