بهترین زمان پرواز با هواپیما برای نوزاد

پرواز با هواپیما به همراه کودکان نوزاد چیزی است که اکثر والدین با احتیاط به آن برخورد می‌کنند. نوزادان و سفر هوایی هر دو می‌توانند غیرقابل پیش‌بینی باشند و همیشه به آسانی انجام نمی‌شوند. اما برخی برنامه‌ریزی‌ها و آماده‌سازی‌های پیشرفته می‌تواند به ایجاد تجربه بهتر برای کودک، والدین و سایر افراد در هواپیما کمک کند. بنابراین همزمان با اطلاع از بهترین زمان پرواز با هواپیما برای نوزاد باید به موارد دیگری نیز توجه کرد که پروازی آسان‌تر را برای نوزادان و والدین به همراه دارد.  

 

بهترین زمان پرواز با هواپیما برای نوزاد

نکاتی برای پرواز با نوزاد     

به منظور پرواز با نوزاد باید موارد زیادی را رعایت کرد. والدین به ویژه آنها که برای نخستین بار با نوزادان خود پرواز می‌کنند، شاید تجربه مناسبی در زمینه پرواز با کودکان خردسال خود نداشته باشند. به همین دلیل بهتر است که موارد مختلف را در نظر بگیرند. مراجعه به تجربیات سایر والدین و مطالبی که آنها را در نگهداری نوزاد به هنگام پرواز راهنمایی می‌کنند، می‌تواند بسیار مفید و کارآمد باشد. در اینجا به چند مورد از نکاتی برای پرواز با نوزاد اشاره می‌کنیم.   

انتخاب بهترین ایرلاین برای پرواز با نوزاد

همان اندازه که مطالعه راهنمای نگهداری نوزاد در پرواز برای والدین ضروری است و اطلاعات مفیدی در زمینه پرواز با هواپیما به همراه نوزادان به دست آورد، انتخاب ایرلاین مناسب نیز برای پرواز با نوزادان بسیار مهم است. بعضی از ایرلاین‌ها خدمات بهتری را برای مسافران همراه با نوزاد ارائه می‌دهند و این موضوع هنگام خرید بلیط هواپیما اهمیت زیادی دارد. پس باید هنگام پرواز با نوزاد بهترین ایرلاین را برای سفر انتخاب کرد حتی اگر قیمت آن از ایرلاین‌های دیگر کمی بیشتر باشد.

انتخاب بهترین صندلی برای پرواز با نوزاد

در صورت امکان بهتر است فردی که نوزاد را در آغوش دارد، روی صندلی وسط یا صندلی نزدیک‌ به پنجره بنشیند. را انتخاب کرد. نشستن روی صندلی‌های همجوار راهرو از این نظر مناسب نیست که ممکن حین سرویس نوشیدنی توسط مهمانداران بریزند و به ویژه اگر نوشیدنی‌های گرم باشند، باعث سوختگی شوند. همچنین ممکن است دست‌ و پاهای کوچک نوزادان به چرخ‌های سرو خوراکی گیر کرده و آسیب ببینند. از سوی دیگر بهتر است صندلی‌هایی انتخاب شوند که به توالت هواپیما نزدیک باشند تا والدین برای تعویض پوشک بتوانند دسترسی راحت‌تری داشته باشند.

سرگرم کردن نوزاد در طول پرواز

برای نوزادان چند ماهه که می‌توان بازی کرد و یا کودکان کمی بزرگ‌تر و خردسالان می‌توان اسباب‌بازی‌های کوچک یا کتاب را به همراه داشت. داشتن چند اسباب بازی یا کتاب مورد علاقه می‌تواند به کودک در طول پرواز و در طول زمان انتظار در فرودگاه کمک کند. یک تبلت با فیلم‌های ویدیویی مناسب کودکان نیز می‌تواند وسایل خوبی برای سرگرم کردن آنها باشد. به هر صورت بازی کردن با نوزاد و سرگرم کردن او، روش مناسبی برای داشتن سفری راحت‌تر است.

 

سرگرم کردن نوزاد در طول پرواز

تاثیر ارتفاع بر نوزادان

پرواز هواپیما و ارتفاع، موجب تغییر فشار هوا می‌شود. این تغییر فشار در کابین هواپیما به ویژه در هنگام برخاستن و فرود اتفاق می‌افتد، بر نوزادان تاثیر می‌گذارد. این تغییر فشار می‌تواند موجب شود که گوش‌های کودکان درد بگیرد. علاوه بر این قرار گرفتن در معرض صدای موتور جت برای مسافران داخل کابین هواپیما اجتناب ناپذیر است. خود کابین هواپیما ممکن است به خصوص در هنگام برخاستن بسیار پر سروصدا باشد و به گوش‌های نوزاد آسیب برساند. بنابراین اگر کودک در دو هفته گذشته جراحی گوش بهتر است با هواپیما سفر نکند. اگر کودک سرماخوردگی یا عفونت گوش دارد، بهتر است از مسکن استفاده شود. به طور کلی روش‌هایی که می‌توان برای حل مشکل صدای هواپیما در نظر گرفت عبارتند از:

·        شیر دادن به نوزاد، دادن شیشه شیر به نوزاد یا مکیدن پستانک می‌تواند به یکسان شدن فشار در گوش میانی او کمک کند.

·        استفاده از گوش بند و گوش‌گیرهای کوچک یا گلوله‌های پنبه‌ای برای نوزاد

·        استفاده از هدفون‌هایی که باعث کاهش صداهای بلند می‌شوند.  

بهترین سن برای پرواز با نوزاد

به طور کلی، باید از پرواز با نوزاد خود تا حداقل 7 روزگی خودداری کرد. والدین در حالت ایده‌آل، باید صبر کنند تا نوزادشان دو یا سه ماهه شوند تا پرواز با آنها ایمن باشد. سفر هوایی و حضور در فرودگاه‌های شلوغ، می‌تواند خطر ابتلای نوزاد به بیماری‌های عفونی را افزایش دهد و به ویژه به گوش‌های آنها هم آسیب بزند.

نکته دیگر بهترین زمان روز برای سفر با نوزادان است. به سختی می‌توان گفت که پرواز با نوزادان در طول روز بهتر است یا شب. برخی از نوزادان ممکن است پس از چند هفته اول، در شب راحت‌تر بخوابند. تکان‌های هواپیما در پرواز شب باعث می‌شود که بتوان سر کودک را راحت‌تر تکان داد و آنها راحت‌تر بخوابند.

شیر دادن به نوزاد در طول پرواز

مادران می‌توانند در طول پرواز به نوزادان خود شیر بدهند. اگر نوزاد از سینه شیر می‌خورد، مادر باید مراقب باشد که شیر به گلوی فرزندش نپرد. این احتمال در هواپیما از حالت عادی بیشتر است زیرا مادر شرایط سخت‌تری برای شیر دادن به نوزادش دارد. بعضی از مادران ترجیح می‌دهند در طول پرواز از شیر خشک یا شیر مادر که درون شیشه ریخته‌اند، استفاده کنند. خوشبختانه مادران می‌توانند شیشه‌های شیر را وارد هواپیما کنند و از قانون محدودیت حمل تنها 100 میلی لیتر مایعات معاف هستند. همچنین می‌توان قوطی شیر خشک را به داخل کابین هواپیما برد و شیشه را در همان جا آماده کرد. در هر حال باید هنگام شیردهی مراقب بود.

 

شیر دادن به نوزاد در طول پرواز

اقدامات احتیاطی برای پرواز با نوزاد

به منظور یک پرواز ایمن و راحت با نوزاد باید اقدامات احتیاطی را در نظر گرفت. به عنوان مثال باید در نظر داشت که یک لباس بر تن کودک نکرد بلکه چند لباس نازک را روی هم به نوزاد پوشاند. از آنجایی که درجه حرارت در هواپیما غیرقابل پیش‌بینی است، باید لباسی بر تن نوزاد پوشاند که امکان کم یا زیاد کردن آن ساده باشد. همچنین باید لباس‌هایی بر تن کودک پوشاند که با آن تعویض پوشک در یک فضای کوچک سخت نباشد. بهتر است که والدین درست قبل از سوار شدن به هواپیما پوشک نوزاد را عوض کنند. همچنین والدین باید برای لباس‌های کثیف کیسه‌های پلاستیکی همراه داشته باشند. یکی دیگر از این اقدامات احتیاطی اجتناب از شلوغ‌ترین روزها و زمان‌های سفر است. در این صورت والدین شانس بهتری برای پیدا کردن صندلی خالی در کنارشان دارند.

 

اقدامات احتیاطی برای پرواز با نوزاد

مورد دیگر محل قرار دادن نوزاد است. بهترین و ایمن‌ترین راه برای پرواز نوزادانی که می‎توانند روی صندلی بنشینند، همراه داشتن یک صندلی ایمنی کودک است. معمولا می‌توان یک صندلی ماشین  مناسب که برای سن و اندازه نوزاد مناسب باشد را به همراه داشت. این صندلی‌ها می‌توانند با کمربند ایمنی هواپیما به قسمتی از آن نصب شود. اگر از این صندلی‌ها استفاده می‎شود، باید دقیقا کنار والدین قرار بگیرد.

 

قوانین و مقررات ایرلاین ها برای پرواز با نوزاد

قوانین و مقررات ایرلاین ها برای پرواز با نوزاد

بر طبق قوانین و مقررات اکثر ایرلاین ها، کودکان زیر 2 سال به بلیط نیاز ندارند و نیازی نیست که در طول پرواز حتما روی زانوی پدر یا مادر بنشینند. بهتر است هنگام خرید بلیط پرواز از آژانس مورد نظر بپرسید که آیا شرکت هواپیمایی به شما اجازه می‌دهد از یک صندلی خالی استفاده کنید تا بتوانید برای کودک خود صندلی ماشین نصب کنید. بعضی از خطوط هوایی نیز گهواره یا ننوهای کوچکی را به مسافران ارائه می‌دهند که به دیواره هواپیما متصل می‎شوند. باید اقدامات احتیاطی را هنگام استفاده از این گهواره‌ها در نظر داشت. همچنین برخی از خطوط هوایی به والدین این امکان را می‌دهند که صندلی بادی و تکی خود را بیاورند تا کودک در حالت دراز کشیدن استراحت کند.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *