آپدیت KB5029351 ویندوز 11 می تواند باعث خطای BSOD در مادربورد های MSI شود

مایکروسافت، این بار نیز با انتشار به روزرسانی جدید ویندوز 11، بهبود هایی را در نسخه 22H2 ایجاد کرد. اما، این بار به نظر می رسد که آپدیت ها برای برخی از رایانه ها باعث ایجاد خطای BSOD به همراه یک پیغام UNSUPPORTED_PROCESSOR شده است. این فرایند باعث می شود تا کاربران پس از مدت کوتاهی که از رایانه خود استفاده می کنند دچار این خطای غیر قابل تحمل شوند.

همانطور که در انجمن های مربوط به ویندوز ثبت شده است، به نظر می رسد که آپدیت 22621.2215 (KB5029351) دارای مشکلاتی در مادربرد های محصولات MSI ایجاد کرده است. اگرچه، با اعلام مایکروسافت قرار است به روزرسانی جدیدی را برای چنین کاربرانی شاهد باشیم، اما همچنان تاریخ دقیقی از زمان انتشار و دریافت را منتشر نکرده است.

همچنین تام وارن سردبیر ارشد The Verge نیز برخورد شخصی خود با این مشکل را اینچنین به اشتراک گذاشت و به این موضوع اشاره کرد که: “هنگام استفاده از یک رایانه گیمینگ ویندوز 11، با مشخصات Intel Core i9-13900KS و مادربرد MSI MPG Z690 Carbon WiFi چندین بار خطای صفحه آبی مرگ رخ داده است.” همین خطا نیز توسط برخی از کاربران وب سایت ردیت ارائه شده است که به نظر می رسد آنها نیز از یک پردازنده مرکزی اینتل بر روی مادربرد های شرکت MSI بهره می بردند.

نکته: در این شرایط، مایکروسافت اعلام کرده است که آپدیت برای رایانه هایی که دارای این مشکل هستند از دسترس خارج کرده است، اما سایر کامپیوتر ها همچنان می توانند آن را دریافت کنند.

با این حال، اگر شما نیز با چنین مشکلی مواجه هستید، توصیه می کنیم تنها راه حل موجود در این راهنما را مورد بررسی قرار داده و منتظر بمانید تا مایکروسافت به روزرسانی جدیدی را منتشر کند.

چیزهایی که باید بدانید

  • به روزرسانی 22621.2215 منجر به خطای صفحه آبی مرگ در رایانه هایی با مادربورد MSI می شود.
  • به نظر می رسد، این مشکل با سیستم های اینتل مادربرد نیز رابطه مستقیمی داشته باشد.
  • مایکروسافت، در حال بررسی و ارائه یک راه حل مناسب برای کاربران است.
  • MSI توصیه می کند، به عنوان یک راه حل موقت، به روزرسانی ویندوز را به حالت قبل بازیابی کنید.

به روزرسانی ویندوز را به نسخه قبلی بازیابی کنید

حذف به روزرسانی KB5029351 در ویندوز 11

 

همانطور که مطالعه کردید، پس از مدت ها، مایکروسافت به روزرسانی را ارائه داد که در برخی از مادربردها همچون MSI دچار اختلال و در نهایت صفحه آبی مرگ می شود. در این شرایط، تنها راه حلی که در دسترس است، بازگردانی آپدیت ویندوز به نسخه قبلی است. از این رو، اگر برای شما نیز چنین است، می توانید مراحل زیر را برای انجام آن مورد بررسی قرار دهید:

  • با استفاده از کلید های ترکیبی Win + I تنظیمات ویندوز 11 را باز کنید.
  • از پنل سمت چپ به مسیر Windows Update > Update History بروید.
  • صفحه را به پایین اسکرول کرده و سپس Uninstall Updates را انتخاب کنید.
  • اکنون به روزرسانی را جستجو کرده و سپس بر روی گزینه Uninstall مقابل آن کلیک کنید.
  • در صورت نیاز، برای تایید آن مجددا Uninstall را انتخاب کنید.

اکنون فرایند، بازگردانی آپدیت ویندوز 11 آغاز خواهد شد. در این مرحله توصیه می کنیم، هیچگونه فعالیت دیگری همچون خاموش کردن و یا راه اندازی مجدد رایانه را انجام ندهید. زیرا ممکن است خسارات بدی را در رایانه شما داشته باشد.

صفحه آبی مرگ را در ویندوز 11 خود برطرف کنید

مهم ترین توصیه ای که می توانیم داشته باشیم، این است که اگر از مادربورد MSI و پردازنده مرکزی اینتل بهره می برید. آپدیت 22621.2215 را در ویندوز 11 خود نصب نکنید. این فرایند می تواند شما را از بسیاری مشکلات دیگر حفظ کند. با این حال، اگر چنین فرایندی را طی کرده اید، همانطور که گفته شد، آخرین به روزرسای را حذف و به نسخه قبلی ویندوز 11 بازگردید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *