آموزش نرم افزار ویپ (VoIP)

سیستم VoIP روشی مقرون به صرفه تر برای برقراری ارتباط با مشتریان در مقایسه با خط تلفن سنتی است. با این حال، قبل از هر تصمیمی باید به طور کامل بفهمید که این فناوری چیست. در این مقاله راهنما، ما به انواع VoIP و روش کار آنها خواهیم پرداخت و شرح خواهیم داد که VoIP چگونه در پشت صحنه کار می کند؟ هدف این مقاله است که به شما کمک کند بفهمید VoIP چگونه می تواند هزینه های شما را کاهش دهد و به شما در رشد کسب و کار کمک کند. با ما همراه باشید!

روش کار سیستم VoIP

با دریافت خدمات از شرکت‌های ارائه کننده ویپ، شرایط راه اندازی مرکز تماس با ویپ را دارید. در حقیقت استفاده از ویپ باعث می‌شود تا محدودیت‌های مکانی کمتر شود و کانال‌های ارتباطی متنوعی را برای تعامل با مشتری در نظر گرفت. در این شرایط بهتر است که آموزش راه اندازی و نحوه کار کردن با فناوری سیستم ویپ را جدی بگیرید.

ابتدا باید آموزش نرم افزار VoIP و نحوه کارکرد آن را بدانید و قبل از راه اندازی باید با روش‌های مختلف مرکز تلفن مبتنی بر شبکه را انتخاب کنید. این روش‌ها به شرح زیر هستند:

  • تلفن‌هایIP : روش کار در این تلفن‌ها شبیه سیستم مرکز تماس سنتی است و برای استفاده از آن نیاز به دستگاه‌های مخصوص ویپ دارید. این نوع تلفن‌ها به طور مستقیم به ترافیک شبکه اینترنت و رایانه متصل می‌شوند و همچنین از طریق نرم افزار ویپ و روتر شرایط بهره برداری را دارند.
  • PC به PC: انتخاب این روش باعث می‌شود تا تعداد زیاد تلفن‌های سنتی را کنار گذاشته و از طریق نرم افزار ویپ کیفیت تماس و صدا را ارتقا دهید. در این روش کارشناس‌های پاسخگویی به تماس‌ها از طریق هدست با مشتری در ارتباط هستند.
  • آداپتور تلفن آنالوگ: اگر مرکز تماس شما از تلفن‌های معمولی استفاده می‌کند، به طور حتم بهره‌مندی از آداپتورهای ATA می‌تواند برقراری تماس از طریق ویپ را امکان پذیر کند. آداپتور ATA شرایط برقراری تماس را از طریق سیگنال‌های آنالوگ به داده‌های دیجیتال تبدیل کرده است و تماس صوتی مبتنی بر شبکه را فراهم می‌سازند.

شما با انتخاب هر یک از روش‌های گفته شده می‌توانید از سیستم و فناوری VoIP استفاده کنید تا ارتباط موثرتری با مشتری‌های خود داشته باشید.

انواع سیستم ویپ

بعد از اینکه با روش‌های به کارگیری سیستم و نرم افزار VoIP آشنا شدید، نیاز است که روش پیاده سازی و راه اندازی این سیستم را بدانید. در حقیقت دو نوع سرویس برای نرم افزار ویپ وجود دارد که عبارتند از:

  • سرویس ابری
  • سرویس در محل

هر دو سیستم با شبکه تلفن‌های خصوصی و PBX شناخته می‌شوند. این دو سرویس مزیت‌های مختلفی دارد که هر یک از این موارد را باید با توجه به نیاز کسب و کار خود بررسی و مشخص کنید.

سرویس در محل

این نوع از سیستم ویپ از طریق یک سانترال داخلی، تمام تجهیزات و سخت افزار‌ها را برای برقراری ارتباط از طریق ویپ فراهم می‌کند که نیاز به یک فضا در محل دفتر کسب و کار شما دارد. در حقیقت تماس‌های این نوع سرویس از طریق تلفن‌های IP که با استفاده از اتصال LAN به یک PBX یا سرور IP PBX متصل شده، انجام می‌شود. توجه کنید که برای بهره مندی از این سرویس نیاز است که یک تیم IT داشته باشید تا نرم افزار ویپ را آموزش دهند.

آموزش نرم افزار ویپ

سرویس ابری

در سرویس ابری، یک شرکت ثالث تمام مسئولیت راه اندازی، تعمیر، نگهداری و مدیریت سخت افزار را خارج از دفتر کار شما بر عهده می‌گیرد. در حقیقت شما بدون نیاز به هزینه اضافی و نگهداری تجهیزات فیزیکی می‌توانید از خدمات ارائه دهنده ویپ بهره مند شوید. در این نوع روش، مرکز تماس شما یک نسخه کامل مرکز تماس را در بستر اینترنت دارید.

برای اینکه بتوانید از سرویس ابری بهره مند شوید، نیاز است که ارائه دهنده خوبی را انتخاب کنید تا خدمات و نرم افزار‌های قابل ارتقا را در اختیار شما قرار دهد. به طور کلی مزیت‌های استفاده از سرویس ابری عبارتند از:

  • صرفه‌جویی در هزینه‌ها
  • تماس‌های بین‌المللی ارزان
  • موبیلیتی بدون محدودیت مکانی
  • پشتیبانی از کانال‌های متنوع ارتباطی در یک داشبورد متمرکز
  • قابلیت ادغام و یکپارچگی با CRM، بازاریابی ایمیلی، تجارت الکترونیک و سایر پلتفرم‌ها

آموزش کار با سیستم ویپ

با انتخاب سیستم‌های ویپ می‌توانید به راحتی از مزیت‌های این نرم افزار استفاده کنید. در حقیقت شما نیاز دارید که راه اندازی سیستم ویپ را انجام دهید و متناسب با کسب و کار خود برای به کارگیری از آن اقدامات لازم را انجام دهید. برای کارکردن با سیستم نرم افزارVoIP  نیاز است مراحل کار با این سیستم را بدانید که این موارد عبارتند از:

  • شناخت دقیق ملزومات شرکت: با توجه به اینکه سیستم ویپ از طریق اینترنت کار می‌کند، نیاز است که از شرایط زیر ساخت قوی اینترنت اطمینان داشت و حتی تعداد کارشناس‌های مرکز تماس خود را بررسی کرد.
  • راه اندازی سخت افزار: برای راه اندازی سیستم ویپ نیاز است که از تجهیزاتی مانند: تلفن IP خاص، PBX‌های سنتی یا آداپتور VoIP برای تبدیل تلفن معمولی به تلفن VoIP استفاده کرد. در حقیقت برای اینکه به اینترنت متصل شد، نیاز است که از روتر یا سرور برای اتصال استفاده کرد.
  • تعیین بودجه سازمان: برای اینکه بتوانید از یک سیستم و نرم افزار ویپ استفاده کنید نیاز است که به بودجه سازمان خود توجه کنید و مطابق با آن از سرویس‌های مختلف ارائه دهنده‌های ویپ بهره مند شوید.
  • انتخاب ارائه دهنده مناسب: ارائه دهنده سرویس ویپ یکی از مهم ترین عواملی است که باید در دستور کار سازمان‌ها قرار گیرد. در حقیقت شما باید ابتدا نیاز‌های خود را شناسایی کنید و متناسب با آن برای دریافت خدمات از ارائه دهند‌های نرم افزار VoIP بهره مند شوید.

الوویپ ارائه دهنده آموزش‌های نرم افزار VoIP

نرم افزار ویپ همان تکنولوژی است که علاوه بر راحت‌تر کردن امور اداری و خدمات پشتیبانی مراکز تماس برای کاهش هزینه‌های تماس و برقراری تماس باکیفیت به کار گرفته می‌شود. الوویپ ارائه دهنده خدمات مرکز تماس و مدیریت تماس‌ها است که شرایط ایدئالی را برای کاربرهای خود فراهم کرده است تا کسب و کارها به راحتی بتوانند خدمات ارزنده ای را به مشتری‌های خود ارائه کنند. برای استفاده از سیستم ویپ نیاز است که آموزش‌های مختلفی را سپری کنید. الوویپ برای آموزش سیستم ویپ در کنار شما است تا در زمان کوتاهی با راه اندازی و کارکرد فناوری VoIP آشنا شوید. در حقیقت الوویپ به عنوان ارائه دهنده سیستم‌های VoIP خدمات مختلفی را ارائه می‌کند که این موارد عبارتند از:

  • چالش‌های مختلف فروش
  • خدمات پشتیبانی
  • فرایند مشتری‌مداری
  • نظارت بر عملکرد مجموعه

به طور کلی سامانه مرکز تماس الوویپ نسل جدیدی از سیستم‌های مدیریت مرکز تماس را ارائه می‌دهد که بر اساس فناوری ویپ طراحی شده‌اند. کافی است که برای برقراری ارتباط موثر با مشتری‌های خود، با کارشناس‌های این مجموعه در ارتباط باشید.

برگرفته از مقاله (https://alovoip.ir/blog/how-voip-software-works/)

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *