آموزش تنظیم رمز عبور برای دستگاه پلی استیشن 5 (PS5)

دستگاه PS5 کنسولی نیست که اغلب نیاز به محافظت با رمز عبور را داشته باشد. این دستگاه معمولا در اتاق نشینمن قرار می گیرد و برای تمامی افراد در دسترس خواهد بود. با این حال، PS5 دارای برخی از ویژگی های امنیتی داخلی همچون رمز ورود است که به کاربران کمک می کند تا از ورود و استفاده افراد غیر مجاز جلوگیری کنند. به این ترتیب، اگر شما نیز به چنین ویژگی احتیاج دارید، راهنمای ما می تواند در این زمینه کمک رسان باشد.

چرا باید برای PS5 رمز عبور بگذاریم؟

علاوه بر مورد اشاره شده، دلایل مختلف دیگری نیز وجود دارد که نیاز است PS5 خود را قفل کنید. در ادامه می توانید برخی از آنها را مورد بررسی قرار دهید:

  • اگر به فایل های ذخیره خود در بازی ها حساسید، رمز گذاری دستگاه PS5 می تواند از آنها در برابر دیگر افراد محافظت کند. در غیر این صورت هر یک از آنها می توانند سیو ها را مجددا بازنویسی کنند.
  • اگر حساب کاربری خود در کنسول را به تازگی شارژ کرده اید قفل کردن دستگاه نیز می تواند به شما در این زمینه کمک کند تا هزینه اضافی توسط دیگر افراد غیر ممکن شود.
  • رمز عبور به عنوان یک عامل بازدارنده سرقت عمل می کند. 
  • می توانید با انجام این فرایند کمی حریم خصوصی خود را افزایش دهید و از دیدن بازی ها، ویدیو ها و چت های خصوصی خود توسط دیگر افراد جلوگیری کنید.

نکته: استفاده از رمز عبور باعث نمی شود که دیگر افراد نتوانند حساب کاربری شما را حذف کنند.

توجه داشته باشید که با انجام این فرایند ورود به صفحه کاربری خود در کنسول PS5 کمی ناخوشایند به نظر برسد، با این حال، می تواند امنیت کاربری بازی و یا هزینه ای که برای هر یک از آنها انجام داده اید را افزایش دهد. به این ترتیب، توصیه می کنیم با استفاده از مراحل زیر، یک رمز عبور تعیین کنید.

Restriction Code در مقابل Login Passcode

صفحه ورود با رمز عبور در کنسول PS5

هر دستگاه PS5 در واقع دو رمز عبور دارد یکی Restriction Code و دیگری Login Passcode. در مورد اولی، رمز عبور به گونه ای است که کنسول محدودیت هایی را برای تنظیمات PS5 طراحی میکند. این تنظیمات شامل همه گزینه ها برای اینکه افراد می توانند یک حساب کاربری جدید بسازند و یا به چه رتبه بندی از بازی ها می توانند دسترسی داشته باشند. با این حال، در مورد دومی Login Passcode یا همان رمز عبور، ورود کاربران به محیط کاربری را منع می کند.

نحوه تنظیم کد محدودیت (Restriction Code) در کنسول PS5

در این بخش شما قادر خواهید بود تا تنظیمات مربوط به Restriction Code و یا ایجاد محدودیت برای تنظیمات دستگاه خود را تنظیم کنید. برای انجام این فرایند، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دستگاه PS5 خود را روشن کرده و سپس وارد حساب کاربری خود شوید.
  • به مسیر Settings > Family and Parental Controls > PS5 Console Restrictions در کنسول بروید.
  • رمز عبور پیشفرض “0000” را وارد کنید.
  • گزینه Change Your Console Restriction Passcode را انتخاب کنید.
  • کد سفارشی خود را وارد کنید.

تبریک میگوییم، اکنون شما کد محدودیت خود را به درستی تعیین کرده اید. توجه داشته باشید که این برخلاف گزینه دومی معمولا برای جلوگیری افراد از ایجاد تنظیمات جدید و یا یک حساب کاربری نو ایجاد خواهد شد.

نحوه تنظیم رمز ورود (Login Passcode) در PS5

انتخاب رمز عبور برای کنسول PS5

استفاده از رمز عبور برای حساب PS5 دیگر افراد را از ورود به حساب کاربری شما باز می دارد. به این ترتیب، اگر به چنین محافظی در کنسول خود نیازمند هستید، می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • دستگاه پلی استیشن خود را روشن کرده و سپس وارد حساب کاربری خود شوید.
  • به مسیر Settings > User and Accounts > Login Settings > Require a PS5 Login Passcode بروید.
  • اکنون رمز عبور خود را با استفاده از کلید های دسته برای هر عدد وارد کنید. با استفاده از گزینه Options می توانید به صفحه اعداد بروید.
  • رمز عبور خود را مجددا وارد کنید. این فرایند برای تایید رمز عبور شما خواهد بود.

اکنون یک رمز عبور برای خود تعیین کرده اید. اکنون شما می توانید با رفتن به Login Settings و انتخاب گزینه مورد نظر، برای تغییر و یا حذف رمز عبور خود اقدام کنید.

امنیت کنسول خود را با رمز عبور بهبود دهید

هر یک از موارد اشاره شده کنسول شما را از ورود دیگر افراد و ایجاد تغییرات در تنظیمات بازی محافظت خواهد کرد. به این ترتیب، اگر تصور می کنید که ممکن است یک مهمان ناخوانده و یا برادر و خواهر کوچکتر باعث از بین رفتن برخی از اطلاعات و داده های شما در دستگاه می شوند، توصیه می کنیم هر یک از موارد اشاره شده را در کنسول PS5 خود اعمال کنید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *