بیدار شدن از خواب برای بسیاری از افراد دشوار است و همچنین می تواند به سلامتی آسیب برساند.

به احتمال زیاد الگوی خواب تعداد کمی از افراد در دریا ناآرام هفته های گذشته از کنترل خارج شده و کسی تعجب نمی کند. با در نظر گرفتن استفاده ایسلندی ها از قرص های خواب آور ، می توان احتمال داد هزاران نفر در هر زمان از بی خوابی در این کشور رنج ببرند. تقصیر استرس یا تنظیم ساعت اشتباه بر اساس موقعیت جهانی باید ناگفته باقی بماند. اما موثرترین راه برای رفع بی خوابی در طولانی مدت چیست؟

درمان شناختی رفتاری در بسیاری از مکانها با نتایج بسیار خوب مورد استفاده قرار گرفته است ، اما چنین درمانی در کلینیک های روانشناسی کشور بطور گسترده در دسترس است. تحقیقات طی یکی دو دهه اخیر پیشرفت فوق العاده ای در درمان بی خوابی به همراه داشته است و به راحتی می توان گفت که این یک نقطه عطف در درمان این مشکل مشترک بهداشتی است.

نتایج تحقیقات در مورد اثربخشی درمان شناختی رفتاری برای بی خوابی بارها نشان داده است که درمان موثرترین درمان بی خوابی مزمن است. به عنوان مثال ، نتایج سه مطالعه بزرگ منتشر شده در مجله انجمن پزشکی آمریكا و بایگانی پزشكی داخلی نشان داد كه درمان رفتاری شناختی م thanثرتر از خواب آور است.

به طور متوسط ​​، درمان شناختی-رفتاری تقریباً چنین درمانی و تقریباً نیمی از کسانی که از قرص های خواب آور استفاده می کنند تقریباً داروها را متوقف می کنند.

یک مزیت بزرگ درمان شناختی رفتاری برای بی خوابی این است که این روش درمانی هیچ عارضه ای ندارد و افراد روش هایی را می آموزند که برای حفظ خواب بهتر در آینده مفید است. این درمان معمولاً مدت کوتاهی یا 5 تا 8 هفته به طول می انجامد.

بر خلاف روشهای درمانی رفتاری شناختی ، خواب آورها بهبود کمی در خواب ایجاد می کنند یا اصلاً بهبود نمی یابند و قرصهای خواب آور اغلب با عوارض جانبی ناخوشایندی همراه هستند ، خصوصاً در افرادی که 60 سال یا بیشتر. عوارض جانبی شامل فراموشی ، آرام بخشی در روز و اعتیاد به مواد مخدر است. علاوه بر این ، لازم به ذکر است که استفاده طولانی مدت از قرص های خواب آور احتمالاً بی فایده است و می تواند خطرناک باشد.

نتایج تحقیقات حاکی از افزایش میزان مرگ و میر با استفاده منظم و طولانی مدت از داروهای خواب آور است. بر این اساس ، ایسلندی ها هر دلیلی دارند که گزینه های دیگری برای بی خوابی غیر از دارو در نظر بگیرند.

جالب است بدانید که من خودم از این روش برای کنترل خواب استفاده کردم. من سالها از قرص های خواب آور برای کردم) و هر وقت سعی کردم همیشه در دردسر بودم. وقتی با استفاده از این روشها برای شرکت در یک دوره خواب دعوت شدم ، لزوماً هدف من این نبود که از داروهای خواب آور استفاده کنم. اگر بخواهم صریح بگویم ، من از آن زمان تاکنون از قرص های خواب آور استفاده نکرده ام و کنترل خوبی در خواب دارم ، حتی اگر همیشه یکی یکی بیدار شوم. من می دانم که اشکالی ندارد و چیزی برای ترسیدن وجود ندارد.

فراموش نکنید که در فیس بوک به ما بپیوندید

Björn igfeigs.