هفته محافظت از دندان 1 – 5 فوریه 2021

هفته-محافظت-از-دندان-1-–-5-فوریه-2021

دفتر مدیر بهداشت پزشکی و انجمن دندانپزشکی ایسلند مسئولیت محافظت از دندان 1-5 را بر عهده دارند. فوریه 38 با پیامی به مردم برای مراقبت از سلامتی خود. تاکید بر نوشیدنی های انرژی زا اسیدی حاوی کافئین خواهد بود ، اما همه ما باید در مورد تأثیرات مضر نوشیدنی های انرژی زا بر سلامت عمومی و سلامت دندان جوانان بهتر آگاه شویم.

برای کاهش مصرف نوشیدنی های انرژی زا که حاوی کافئین هستند ، اقداماتی لازم است ، اما مصرف جوانان ایسلندی در 8 سال .- کلاس یکی از شناخته شده ترین ها در اروپا است. همچنین نشانه هایی وجود دارد که جوانان می توانند نوشیدنی های انرژی زا با مقادیر بسیار زیادی کافئین خریداری کنند ، که مجاز به فروش آن به افراد کمتر از ساله. با افزایش سن ، میزان مصرف افزایش می یابد ، اما از هر سه در کلاس 8 و یک مورد در کلاس ها می گویند که آنها نوشیدنی های انرژی زا می نوشند.

به نظر می رسد جوانان به طور فزاینده ای این نوشیدنی ها را با این باور که سالم هستند و تناسب اندام را تقویت می کنند ، انتخاب می کنند. در مورد نوشیدنی غنی شده از ویتامین بدون قند ، به راحتی می توان نتیجه گرفت. با این حال ، این یک واقعیت است که تمام نوشیدنی های انرژی زا “اسیدی” هستند ، به این معنی که اسیدیته آنها کم است (5/5

فروشگاهها تشویق می شوند که تأمین ، در دسترس بودن و بازاریابی نوشیدنیهای انرژی زا را که حاوی کافئین هستند ، در نظر بگیرند ، و مدیریت مدارس ابتدایی و متوسطه توصیه می شود که بر روی آموزش ، بحث و رویدادهای مربوط به نوشیدنی های انرژی زا تمرکز کنند.

مطالب آموزشی زیر به صورت جریانی در وب سایت دفتر مدیر پزشکی بهداشت در هفته محافظت از دندان در دسترس خواهد بود:

نوشیدنی انرژی زا – رویایی در قوطی یا چه چیزی؟ در جدید باز می شود پنجره

جوهانا ای. تورفادوتیر ، متخصص تغذیه و بهداشت عمومی

چگونه می توان ما از فرسایش مینای دندان جلوگیری می کنیم Opens in a new window .

اریس لورسدوتیر ، دندانپزشک

نوشیدنی های انرژی زا غیر ضروری هستند. در پنجره جدیدی باز می شود

پالمر راگنارسون ، مربی بسکتبال

طبق معمول ، شرکتهایی که محصولات مراقبت از دندان را وارد و می فروشند تشویق می شوند از هفته محافظت از دندان برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنند.

Hólmfríður Guðmundsdóttir،

دندانپزشک

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *