نبض و فشار خون کدام یک صحیح است و کدام یک صحیح نیست؟


دانستن ارزش های آنها مهم است

در فضای مجازی ، انواع اطلاعات پرواز اغلب بی پاسخ می مانند. متخصص قلب و عروق دکتر مایکل فولکس صحت ادعاهای متعددی را که طی سالها در مورد فشار خون و ضربان قلب مطرح شده است ، بررسی می کند. در اینجا می توانید از این نظر درست و غلط را بیابید.

در ذهن بسیاری ، ضربان قلب و فشار خون دست به دست هم می دهند ، زیرا هر دو معمولاً برای بررسی علائم حیاتی آزمایش می شوند. هنگامی که این دو اندازه گیری می شود ، از طرف دیگر ، دو چیز مختلف مربوط به سلامت قلب بررسی می شود. فشار خون نیروی خونی است که به دیواره رگ های خونی جریان دارد ، اما نبض این است که قلب در هر دقیقه چند بار می زند.

مایکل فولکس ، متخصص قلب در کلینیک کلیولند در زیر توضیح می دهد که چه تفاوتی بین ضربان قلب و فشار خون وجود دارد و بررسی می کند که آیا برخی از شایعات در مورد آن صحت دارد یا خیر.

1. فشار خون و ضربان قلب همیشه دست به دست هم می دهند.

نادرست: دکتر می گوید ، درست است که ضربان قلب و فشار خون اغلب همزمان افزایش و کاهش می یابد. فاولکس این درست است ، به عنوان مثال ، هنگامی که ما در معرض خطر هستیم ، پس فشار خون و ضربان قلب هم بالا می روند.

از طرف دیگر ، اگر ضربان قلب افزایش یابد ، لزوماً به این معنی نیست که فشار خون نیز همین کار را انجام می دهد یا برعکس. اما اگر این دو کاملاً با هم ارتباط نداشته باشند ، این می تواند یک مشکل باشد. دکتر فولکس می گوید اگر به عنوان مثال فشار خون به طور مداوم بالا باشد اما ضربان قلب طبیعی باشد ، احتمالاً باید درمان فشار خون بالا در نظر گرفته شود.

2. یک عدد واحد وجود دارد که برای ضربان قلب و فشار خون “طبیعی” است.

نادرست: معیارهای خاصی وجود دارد ، اما آنچه طبیعی است از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

– تبلیغات –

فشار خون مطلوب معمولاً 120 میلی متر جیوه (حد بالایی ، یعنی همان فشاری که هنگام ضربان قلب ایجاد می شود) و 80 میلی متر جیوه (حد پایین ، یعنی فشار هنگام استراحت قلب) در نظر گرفته می شود. وقتی قلب در حالت استراحت است ، معمولاً حدود 60 تا 100 ضربان در دقیقه است. به گفته دکتر با این حال ، فاکس باید بخاطر داشته باشد که ضربان قلب و فشار خون شخصی است ، بنابراین مهم است که به پزشک خود بگویید که کدام پایه برای همه طبیعی است.

فشار خون “پایین” یا ضربان قلب همیشه نشان دهنده یک مشکل است.

نادرست: آنچه برای یک شخص خطرناک است می تواند برای شخص دیگری خطرناک باشد. دکتر می گوید ، به عنوان مثال ، ممکن است ضربان قلب در حالت استراحت در مورد یک فرد جوان در حدود 50 یا حتی 40 سال باشد. فاولکس

از طرف دیگر ، فشار خون پایین ، به ویژه در افراد مسن و کسانی که بیماری قلبی دارند ، قابل برگشت است. اگر در معرض فشار خون پایین هستید ، بدن شما را به شما اعلام خواهد کرد. دکتر فولکس می گوید که این واقعاً در مورد احساس شماست ، اگر احساس بدی و ضعف دارید ، می تواند فشار خون شما باشد. اما اعداد به تنهایی کل داستان را بیان نمی کنند ، باید آنها را در چارچوب رفاه و علائم انسانی مشاهده کرد.

4- فشار خون بالا یا ضربان قلب به احتمال زیاد خطرناک است.

شنبه: در اینجا دوباره می توان ادعا کرد که آنچه “طبیعی” است بین مردم متفاوت است. و دکتر فولکس می گوید که نتایج بالینی کافی وجود دارد که نشان می دهد اگر فشار خون برای مدتی حتی کمی بالاتر از حد طبیعی باشد ، خطر بیماری قلبی و سکته مغزی افزایش می یابد. اثرات فشار خون بالا بر عروق خونی تأثیر دارد.

افزایش ضربان قلب نیز می تواند نشانه ای از خطر باشد ، اما رابطه علت و معلولی در این زمینه روشن نیست. دکتر فولکس می گوید تحقیقات نشان می دهد افرادی که معمولاً ضربان قلب آنها بیشتر است ، احتمالاً مشکلات قلبی عروقی دارند و به دلیل آن می میرند. با این حال ، مشخص نیست که این دلیل این مشکل است یا فقط نشانه وجود یک مشکل قلبی عروقی است.

5- مهم است که فشار خون و ضربان قلب را چه اندازه گیری می کنید.

شنبه: به گفته دکتر فاکس ، توصیه می شود هنگام آرامش این دو را اندازه بگیرید. اندازه گیری چندین بار در روز نیز می تواند برای اندازه گیری میانگین اندازه گیری ها توصیه شود. اندازه گیری بلافاصله پس از تمرین خوب نیست ، مگر اینکه فرد در تلاش برای یافتن خط پایه برای فشار خون “فعال” و ضربان قلب باشد.

اینکه کدام اندازه گیری برای شما مهمتر است به سلامتی شما بستگی دارد. برای بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی ، نظارت بر ضربان قلب احتمالاً مهمتر است ، اما برای بسیاری دیگر از بیماریهای قلبی ، کنترل فشار خون ممکن است مهمتر باشد. برای ایمنی ، بهتر است همیشه مراقب هر دو مورد باشید.

مقاله از یک کلینیک در کلیولند ترجمه شده است.

هانا ماریا گوبجارتسدوتیر

فراموش نکنید که در فیس بوک به ما بپیوندید

تبلیغات

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *