نبض صبحگاهی ضربان قلب

نبض-صبحگاهی-ضربان-قلب
اندازه گیری ضربان قلب ساده و سریع است.

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است ضربان قلب شما از روز به روز کمی متفاوت باشد. اما چند بار ضربان قلب شما در هر دقیقه می تواند سرنخ هایی از سلامتی شما به پزشک بدهد.

.

خصوصیات

ضربان قلب صبحگاهی – همچنین به عنوان ضربان قلب در حال استراحت شناخته می شود – نام خود را از زمان اندازه گیری آن در طول روز گرفته است. قبل از خواب بعد از خواب خوب ، قلب به طور متوسط ​​می تپد بر اساس وب سایت انجمن قلب آمریکا ، در هر دقیقه ضربان می زند.

تنوع

قدرت بدنی ، سن ، نسخه پزشک ، فعالیت بدنی و وضعیت بدن شما می تواند باعث نوسان ضربان قلب شود. در افرادی که از نظر جسمی در وضعیت خوبی قرار دارند ضربان قلب در حالت استراحت کمتر از افراد کم تحرک است. دکتر می گوید ، یک ورزشکار آموزش دیده می تواند نبض صبحگاهی داشته باشد که حتی به باشد پزشک عمومی و توانبخشی ادوارد آر لاسکوفسکی در کلینیک مایو در ایالات متحده

هدف

با محاسبه ضربان قلب صبحگاهی خود ، می توانید به پزشک یا مربی تناسب اندام خود کمک کنید تا تعیین کند که ممکن است نبض تمرینی شما باشد. این اطلاعات به شما کمک می کند ببینید آیا در حال ورزش هستید و چگونه قلب شما با نیاز به اکسیژن در طول ورزش سازگار است. به گزارش MedLine Plus ، پزشک ممکن است بخواهد از ضربان قلب صبحگاهی شما مطلع شود تا نشانه ای از کم آبی احتمالی یا حتی عفونت را بدست آورد.

سرنخ

ضربان قلب پایین صبح نشان می دهد که سیستم عروقی در وضعیت خوبی قرار دارد و قلب در شرایط ایده آل عملکرد خوبی دارد. ضربان قلب مکرر بسیار زیاد یا بسیار کم ، همراه با سرگیجه ، غش و تنگی نفس ، نشان دهنده وجود مشکلات سلامتی است.

اشخاصی که بیش از 80 ضربان صبح دارند ممکن است از بیماری به نام تاکی کاردی ، که می تواند خطر سکته و ایست قلبی یا مرگ را افزایش دهد.

هنگامی که نبض صبح بارها و بارها زیر اینکه شما برادی کاردی دارید که یک مشکل جدی است که می تواند منجر به پمپاژ قلب خون کافی از اکسیژن در قلب توسط قلب شود.

محاسبات

برای فهمیدن ضربان قلب صبح ، قبل از اینکه از گرما در رختخواب بگذرید ، به یک کرنومتر یا ساعت با یک ثانیه و کمی محاسبه نیاز دارید.

با شمارش تعداد ضربان قلب زیر مچ دست در ثانیه و ضرب در 6 به ضربان قلب صبح خود رسیده اید. نبض را می توان در رگ های خونی مفصل زانو ، گردن و کشاله ران نیز مشاهده کرد.

منبع اصلی: livestrong.com

به یاد داشته باشید که در فیس بوک به ما بپیوندید

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *