خط کمر

مدیریت وزن بخش مهمی از حفظ سلامتی است. این شامل جلوگیری از افزایش وزن و حفظ وزن سالم است.

اگر وزن زیادی در خانواده دارید و یا در صورت بروز هرگونه مشکلی که با افزایش وزن بدن بدتر شود ، مدیریت وزن بسیار مهم است. نمونه هایی از چنین اختلالات فشار خون بالا یا آرتریت است. از دست دادن چند پوند می تواند چربی های خون مانند کلسترول را به میزان قابل توجهی کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی
را کاهش دهد


بهترین راه برای بازگشت به وزن سالم ، همانطور که بیشتر ما می دانیم ، خوردن غذای سالم و خوب و ورزش است. اگر چند پوند را از دست داده اید ، بسیار مهم است که آنها برنگردند. در اینجا ما به مدیریت وزن برمی گردیم. متوجه خواهید شد که وقتی حتی فقط چند پوند وزن خود را از دست داده باشید ، احساس خیلی بهتر از قبل و حتی قبل از نمایش نتایج در آینه می کنید. افزایش رفاه و شور و نشاط شما را به ورزش و ترغیب شما به ادامه خوردن غذاهای سالم تر تشویق می کند. مارپیچ مثبت شکل می گیرد و همه چیز در حال افزایش است – به جز کیلو.

وزن مناسب = کمر مناسب

بسیاری از مردم احساس می کنند که کیلو اضافی در کمر جمع می شود. اگر کمر به جای واقعیت یک حافظه مبهم است ، می تواند نشانه این باشد که شما در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستید. چربی موجود در آنجا چربی داخل شکمی نامیده می شود و به خصوص در مورد بیماری قلبی عروقی بسیار ناسالم است.

مطالعات نشان داده اند که با افزایش دور کمر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی افزایش می یابد. با اندازه گیری کمر می توانید تشخیص دهید که آیا خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی افزایش یافته است یا خیر.

مرزها کجاست؟

اگر خط کمر آنها بیشتر باشد ، مردان در معرض خطر بیشتری دارند سانتی متر یا بیشتر

در صورت خطر داشتن دور کمر زنان سانتی متر) یا بیشتر

در آقایان ، اگر اندازه کمر آنها سانتی متر یا بیشتر ، خطر زیادی دارد

در صورت خطر داشتن دور کمر خانم ها سانتی متر یا بیشتر در معرض خطر هستند

با توجه به این ، خیلی مهم است که اگر اندازه گیری کمر زیاد باشد ، آن را جدی بگیرید. نیاز به پاسخگویی فوری با بهبود شیوه زندگی و کاهش وزن مدیریت وجود دارد.

هوف:

Alma María Rögnvaldsdóttir

پرستار

منبع: islenskt.is