فشار خون بالا

فشار-خون-بالا
شناختن مقادیر آنها

مهم است

طبیعتاً ، بسیاری از افراد در مورد فشار خون بالا اطلاعات کسب می کنند. جای تعجب نیست که یک عامل خطر ساکت و خاموش باشد که در صورت عدم تعدیل ، آسیب بزرگی به همراه داشته باشد. مهم است که از فشار خون خود آگاه باشید و از مقادیر آن آگاهی داشته باشید. در این اسلحه ، اقیانوس به فشار خون بالا هدایت می شود که ساکت و آرام است. اسلحه از متخصص قلب و عروق Axel F. Sigðurðsson در LSH و Hjartamidstodinni است.

فشار خون چیست؟

هر وقت عضله قلب منقبض می شود ، خون را در شریان هایی که خون غنی از اکسیژن دارند به بافت های بدن منتقل می کند. فشار خون اندازه گیری فشار در شریان ها است که در واقع می توان آن را با فشار آب در شیلنگ باغ مقایسه کرد.

فشار خون بالا ، به اصطلاح فشار خون بالا ، تصور می شود وقتی فشار در شریان ها از حد مشخصی خارج شود ، وجود دارد.

فشار خون به عنوان دو عدد ثبت می شود ، به عنوان مثال 90 / 09 mmHg (میلی متر جیوه ؛ مقیاس فشار). در صورت انقباض عضله قلب و فشار خون به سرخرگها ، تعداد بالاتر فشار را بیشتر از حد توصیف می کند. تعداد کمتر فشار بین ضربان را توصیف می کند ، قلب پمپاژ نمی شود بلکه قبل از سکته بعدی خون پر می شود.

فشار خون بالا چیست؟

فشار خون در نظر گرفته می شود که حد بالایی بالاتر از 09 mmHg و / یا حد پایین تر از mmHg.

باید در نظر داشت که فشار خون اغلب گاه به گاه در نوسان است. بنابراین معمولاً برای تعیین وجود فشار خون بالا یا اندازه گیری های مکرر مورد نیاز است

فشار خون بالا اغلب باعث ناراحتی نمی شود. بنابراین شما می توانید فشار خون بالا بدون هیچ ایده ای داشته باشید. بنابراین ، مهم است که فشار خون شما به طور مرتب و ترجیحا سالی یک بار بررسی شود.

فشار خون بالا یک وضعیت نامطلوب است زیرا خطر سکته مغزی ، عروق کرونر ، نارسایی قلبی و نارسایی کلیه را افزایش می دهد.

چه عواملی باعث فشار خون بالا می شود؟

علیرغم سالها تحقیق ، هیچ توضیحی روشن درمورد علت فشار خون بالا یافت نشده است. گاهی اوقات دلایل اساسی مانند احتقان شریان کلیوی ، پرکاری تیروئید و یا غده تیروئید یافت می شود. با این حال ، بسیار مرسوم است که هیچ دلیل اساسی یافت نمی شود. سپس صحبت از فشار خون بالا است. وراثت نقش مهمی ایفا می کند. در صورت داشتن خویشاوندان نزدیک که فشار خون بالا دارند ، احتمال ابتلا به فشار خون بالا بیشتر است.

تجزیه و تحلیل فشار خون

اگرچه اندازه گیری فشار خون پیچیده نیست ، تشخیص فشار خون بالا اغلب آسان نیست. در برخی افراد ، فشار خون برای مراجعه به پزشک یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی افزایش می یابد ، که گاهی اوقات به آن “فشارخون کت سفید” گفته می شود. آگاهی از اینکه فشار خون نباید اندازه گیری شود ، اغلب برای بالا بردن آن کافی است. اندازه گیری های مکرر برای تشخیص فشار خون بالا مورد نیاز است و شروع شیمی درمانی قابل توجیه نیست مگر اینکه فشار خون به خوبی برقرار شود. اندازه گیری خودتان در خانه بسیار مفید است. ثبت همه اندازه گیری ها مهم است. اغلب ، اندازه گیری فشار خون روزانه برای تشخیص بسیار مفید است. برای این اندازه گیری ها تجهیزات ویژه ای لازم است. اگر مشکوک به پرفشاری خون است ، از جستجوی مراقبت پزشکی دریغ نکنید.

چه کاری انجام دهیم؟

عوامل زیر احتمال فشار خون را افزایش می دهد: اضافه وزن و چاقی ، بی تحرک ، مصرف زیاد الکل ، مصرف بیش از حد غذاهای پر چرب یا شور و سیگار کشیدن. بارداری و استفاده از قرص های ضد بارداری در زنان خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش می دهد

اگر می خواهید احتمال فشار خون را کاهش دهید ، سعی کنید وزن خود را نزدیک به وزن ایده آل خود نگه دارید ، عدم مصرف چربی های زیاد یا غذاهای شور ، جلوگیری از شیرین بیان ، ورزش منظم ، سیگار کشیدن و مصرف الکل در حد اعتدال.

DASH رژیم

مطالعات کاملاً قانع کننده نشان داده اند که DASH رژیم (رژیم غذایی برای متوقف کردن فشار خون بالا) فشار خون را کاهش می دهد و همچنین تأثیرات مفیدی دیگر بر سلامتی دارد. مطالعه DASH در سال منتشر شد 1261 و بلافاصله توجه زیادی را به خود جلب کرد. این مطالعه نشان می دهد که این رژیم باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا و در افراد با فشار خون بالاتر می شود. مطالعات دیگر نشان داده اند که رژیم غذایی DASH تأثیر خوبی بر چاقی دارد و احتمالاً احتمال ابتلا به دیابت ، بیماری های قلبی عروقی ، برخی سرطان ها و سنگ کلیه را کاهش می دهد.

رژیم غذایی DASH بر مصرف فراوان میوه و سبزیجات ، غلات سبوس دار ، لبنیات کم چرب ، ماهی ، مرغ ، بوقلمون و غذاهای حاوی مقادیر زیادی منیزیم ، کلسیم و پتاسیم متمرکز است. چربی باید بخصوص ، چربی اشباع ، کلسترول ، گوشت قرمز و شیرینی ها کاهش یابد.

درمان پزشکی

در بسیاری از موارد ، تغییر در شیوه زندگی به کاهش فشار خون کمک نمی کند. سپس مطلوب است که شیمی درمانی را شروع کنیم. امروزه تعدادی دارو وجود دارد که فشار خون را کاهش می دهد. دسته اصلی داروهای مورد استفاده در چنین درمانی ، داروهای موسوم به تیازید ، مهار کننده های ACE ، مسدود کننده های کلسیم ، ARB ها و مسدود کننده های بتا هستند. بیش از یک دارو اغلب در کنار هم مورد نیاز است. مطالعات بیشماری نشان داده است که درمان با این داروها باعث کاهش فشار خون و عوارض جدی فشار خون بالا می شود. بنابراین ، فشار خون بالا احتمال ابتلا به فشار خون بالا را کاهش می دهد ، منجر به سکته مغزی ، عروق کرونر ، نارسایی قلبی یا نارسایی کلیه می شود.

174162109295515 به یاد داشته باشید که در فیس بوک به ما بپیوندید

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *