فشار خون بالا

فشار-خون-بالا
دانستن مقادیر آنها

مهم است

فشار خون سال گذشته برای بسیاری نگران کننده بود و در این ستون فشار خون بالا ، یک دشمن آرام و حیله گر است. این ماده از کارگاه Axel F. Sigðurðsson ، متخصص قلب در Hjartamiðstodinn می آید.

فشار خون چیست؟

هر بار که عضله قلب منقبض می شود ، خون را به عروق پمپ می کند که خون غنی از اکسیژن را به بافت های بدن می رسانند. فشار خون اندازه گیری فشار در عروق است ، این را می توان در واقع با فشار آب در یک شلنگ باغ مقایسه کرد.

فشار خون بالا ، اصطلاحاً فشار خون بالا ، در صورت وجود فشار در عروق از آستانه های خاص ، در نظر گرفته می شود.

فشار خون به عنوان دو عدد ثبت می شود ، به عنوان مثال 140 / 80 mmHg (میلی متر جیوه ؛ اندازه گیری فشار). عدد بالاتر فشار را در بالاترین حد توصیف می کند ، اما هنگامی است که عضله قلب منقبض می شود و خون به داخل رگ ها رانده می شود. تعداد کم فشار بین ضربان ها را توصیف می کند ، سپس قلب پمپ نمی کند ، بلکه قبل از ضربان بعدی با خون پر می شود.

فشار خون بالا چیست؟

فشار خون بالا در صورت وجود حد بالاتر از 90 mmHg و / یا حد پایین بالاتر از 125 mmHg.

باید در نظر داشت که فشار خون اغلب گاه به گاه نوسان می کند. بنابراین ، برای تعیین وجود یا عدم فشار خون بالا معمولاً به اندازه گیری های مکرر نیاز است.

فشار خون بالا اغلب هیچگونه ناراحتی ایجاد نمی کند. بنابراین می توانید بدون داشتن ایده در مورد آن ، فشار خون بالا داشته باشید. بنابراین مهم است که فشار خون خود را مرتباً ترجیحاً سالیانه اندازه گیری کنید.

فشار خون بالا یک بیماری نامطلوب است زیرا خطر سکته ، بیماری عروق کرونر ، نارسایی قلبی و نارسایی کلیه را افزایش می دهد.

چه عواملی باعث پرفشاری خون می شود؟

علی رغم سالها تحقیق ، هیچ توضیحی در مورد علت فشار خون بالا یافت نشده است. در موارد نادر ، دلایل اساسی مانند تنگی شریان کلیوی ، پرکاری تیروئید فوق کلیوی یا غده تیروئید یافت می شود. با این حال بسیار رایج تر است که هیچ علتی اساسی پیدا نمی شود. سپس صحبت از فشار خون اساسی است. شناخته شده است که ژنتیک نقش مهمی دارد. اگر یکی از نزدیکانتان که فشار خون بالا داشته باشد ، احتمالاً فشار خون بالا دارید.

تشخیص فشار خون بالا

اگرچه اندازه گیری فشار خون پیچیده نیست ، اما تشخیص فشار خون بالا اغلب آسان نیست. در بعضی از افراد ، با مراجعه به پزشک یا سایر متخصصان بهداشت ، فشار خون بالا می رود که گاهی اوقات “فشار خون بالا کت سفید” نامیده می شود. آگاهی از اینکه فشار خون باید اندازه گیری شود اغلب برای افزایش آن کافی است. اندازه گیری های مکرر برای تشخیص فشار خون بالا ضروری است و شروع شیمی درمانی قابل توجیه نیست مگر اینکه فشار خون بالا ثابت شده باشد. اندازه گیری خود / فرد در خانه بسیار مفید است. ثبت همه اندازه گیری ها مهم است. اندازه گیری 24 ساعته فشار خون اغلب برای تشخیص بسیار مفید است. برای چنین اندازه گیری هایی تجهیزات ویژه ای لازم است. در صورت مشکوک بودن به فشار خون بالا ، درخواست مراقبت پزشکی را به تأخیر نیندازید.

چه باید کرد؟

عوامل زیر خطر پرفشاری خون را افزایش می دهند: اضافه وزن و چاقی ، کم تحرکی ، مصرف زیاد الکل ، مصرف زیاد غذاهای پرچرب یا شور و سیگار کشیدن. بارداری و استفاده از قرص های جلوگیری از بارداری در زنان خطر فشار خون را افزایش می دهد.

اگر می خواهید خطر فشار خون بالا را کاهش دهید ، سعی کنید وزن خود را نزدیک به وزن ایده آل خود نگه دارید ، مقدار زیادی چربی یا غذاهای شور نخورید ، از شیرین بیان جلوگیری کنید ، به طور منظم ورزش کنید ، سیگار نکشید و الکل را به میزان متوسط ​​مصرف کنید.

رژیم DASH

تحقیقات کاملاً قاطع نشان داده است که DASH (رویکرد رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا) رژیم غذایی فشار خون را کاهش می دهد و اثرات مفید بسیاری بر سلامتی دارد. DASH این مطالعه در 1997 و بلافاصله مورد توجه بسیاری قرار گرفت. این مطالعه نشان می دهد که این رژیم باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا و در افرادی که فشار خون بیشتری دارند ، می شود. مطالعات دیگر نشان داده است که رژیم DASH تأثیر مفیدی بر چاقی دارد و احتمالاً می تواند از بروز دیابت ، بیماری های قلبی عروقی ، برخی سرطان ها و تشکیل سنگ کلیه بکاهد.

رژیم غذایی DASH بر مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات ، غلات کامل ، لبنیات کم چربی ، ماهی ، مرغ ، بوقلمون و غذاهای غنی از منیزیم ، کلسیم و پتاسیم تأکید دارد. مصرف چربی ها ، به ویژه چربی های اشباع ، کلسترول ، گوشت قرمز و شیرینی جات باید کاهش یابد.

درمان پزشکی

در بسیاری از موارد ، تغییر سبک زندگی برای کاهش فشار خون کافی نیست. پس از آن مطلوب است که به دارو متوسل شوید. امروزه تعدادی دارو وجود دارد که فشار خون را کاهش می دهد. طبقات اصلی داروهایی که در چنین درمانی استفاده می شوند ، داروهای به اصطلاح تیازید ، مهار کننده های ACE ، مسدود کننده های کانال کلسیم ، داروهای ARB و بلاکرها هستند. اغلب لازم است بیش از یک دارو با هم استفاده شود. مطالعات متعدد نشان داده است که درمان با این داروها فشار خون را کاهش می دهد و عوارض جدی فشار خون را کاهش می دهد. بنابراین داروی فشار خون بالا احتمال ابتلا به فشار خون بالا را که منجر به سکته مغزی ، بیماری شریان کرونر ، نارسایی قلبی یا کلیه می شود کاهش می دهد.

174162109295515 به یاد داشته باشید که در فیس بوک به ما بپیوندید

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *