ضربان قلب و فشار خون ، چه چیزی درست است و چه چیزی نیست؟

ضربان-قلب-و-فشار-خون-،-چه-چیزی-درست-است-و-چه-چیزی-نیست؟
شناختن مقادیر آنها

مهم است

در دنیای اینترنت ، اغلب از انواع اطلاعاتی در مورد پروازهایی که گاه پشتیبانی نمی شوند ، استفاده می شود. متخصص قلب و عروق دکتر مایکل فاکس صداقت چندین جمله را که در طول سالها از نظر فشار خون و ضربان قلب حفظ شده اند ، مورد بررسی قرار داد. در اینجا چه چیزی درست است و چه چیزی از این نظر نیست.

در ذهن بسیاری از افراد ، ضربان قلب و فشار خون دست به دست هم می دهند ، زیرا این دو معمولاً برای علائم حیاتی بررسی می شوند. از طرف دیگر ، وقتی دو چیز اندازه گیری می شود ، دو جنبه مختلف سلامت قلب مورد بررسی قرار می گیرد. فشار خون نیرویی است که در رگهای خونی جریان می یابد ، اما نبض هر چند وقت یکبار ضربان قلب است.

متخصص قلب و عروق مایکل فاکس در کلینیک کلیولند زیر تفاوت بین ضربان قلب و فشار خون را توضیح می دهد و بررسی می کند که آیا برخی از این ادعاهای مرتبط صحیح است یا خیر.

1. فشار خون و ضربان قلب همیشه در دستان شماست.

کاذب: درست است که ضربان قلب و فشار خون همزمان افزایش می یابد و افت می کنند ، می گوید دکتر فاولکس این مسئله مثلاً وقتی خطر داریم ، فشار خون و ضربان قلب به سمت بالا می روند.

با این حال ، اگر ضربان قلب شما افزایش یابد ، لزوماً به معنای این نیست که فشار خون شما انجام می شود ، یا برعکس. اما اگر این دو چیز کاملاً از هم جدا شوند ، می توانند مشکل ایجاد کنند. دکتر. فاولکس می گوید اگر مثلاً فشار خون به طور مداوم زیاد باشد اما ضربان قلب طبیعی باشد ، باید برای درمان فشار خون بالا در نظر گرفته شود.

2. یک عدد وجود دارد که برای ضربان قلب و فشار خون “طبیعی” است.

نادرست: معیارهای خاصی وجود دارد ، اما آنچه طبیعی است بین افراد متفاوت است.

فشار خون بهینه معمولاً در نظر گرفته می شود mm HG (فوقانی مرز ، آن فشاری است که هنگام ضربان قلب به وجود می آید) و mmgg (حد پایین ، که این فشار هنگام استراحت قلب است). هنگامی که قلب در حال استراحت است ، معمولاً بر اساس 02 تا 100 ضربان در دقیقه. به گفته دکتر با این حال ، فاول باید در نظر داشته باشد که ضربان قلب و فشار خون شخصی هستند و بنابراین مهم است که با پزشک خود فهمید که پایه برای هر کدام از آنها طبیعی است.

3. “کم بودن” در فشار خون یا ضربان قلب شما همیشه نشان دهنده یک مشکل است.

کاذب: آنچه برای یک شخص خطرناک است می تواند برای دیگری سالم باشد. به عنوان مثال ، یک فرد جوان در حالت خوب ممکن است ضربان قلب استراحت در اطراف خود داشته باشد 03 یا حتی 03 و این می تواند نشانه این باشد که فرد از نظر شکل بسیار خوبی است ، می گوید: . فاولکس.

از طرف دیگر فشار خون پایین قابل برگشت است ، به ویژه در افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری قلبی. اگر در معرض فشار خون هستید ، بدن شما به شما می گوید. دکتر. فاولکس می گوید واقعاً در مورد این است که چگونه احساس می کنید ، اگر احساس ضعف و ضعف کنید ، می تواند فشار خون شما باشد. اما اعداد به تنهایی کل داستان را بیان نمی کنند ، باید در زمینه بهزیستی و علائم فرد مورد بررسی قرار گیرد.

4. فشار خون بالا یا ضربان قلب بالا به احتمال زیاد خطرناک است.

درست: در اینجا بار دیگر می توان اشاره کرد که بین یک شخص تفاوت وجود دارد که “طبیعی” چیست؟ ” و دکتر فاولکس می گوید ، نتایج بالینی كافی وجود دارد كه نشان می دهد اگر فشار خون شما حتی برای مدتی حتی اندكی بالاتر از حد معمول شما باشد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سكته مغزی افزایش می یابد. اثرات فشار خون بالا بر رگ های خونی تأثیر می گذارد.

افزایش ضربان قلب نیز می تواند نشانه ای از خطر باشد ، اما رابطه علت و معلولی نامشخص است. دکتر. فاولکس می گوید تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور کلی ضربان قلب تند تری دارند ، بیشتر احتمال دارد دچار مشکلات قلبی عروقی شوند و از بین بروند. با این حال ، مشخص نیست که آیا این مشکل ایجاد شده است یا فقط علامت مشکلات قلبی عروقی است.

5. مهم است که فشار خون و ضربان قلب را اندازه گیری کنید.

درست: طبق گفته دکتر در هنگام استراحت ، فاولکس توصیه می شود این دو چیز را اندازه گیری کند. اندازه گیری چندین بار در طول روز نیز ممکن است برای بدست آوردن میانگین اندازه گیری ها توصیه شود. اندازه گیری درست بعد از تمرین خوب نیست مگر اینکه سعی کنید یک پایه برای فشار خون و ضربان قلب “فعال” پیدا کنید.

کدام اندازه گیری برای شما مهمتر است به سلامتی شما بستگی دارد. برای بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی ، نظارت بر ضربان قلب احتمالاً از اهمیت بیشتری برخوردار است ، اما برای بسیاری از شرایط قلبی دیگر ، نظارت بر فشار خون ممکن است از اهمیت بیشتری برخوردار باشد. برای ایمنی ، بهتر است همیشه بر هر دو نظارت کنید.

مقاله ترجمه شده از صفحه کلینیک کلیولند.

Hanna María Guðbjartsdóttir

174162109295515 به یاد داشته باشید که در فیس بوک به ما بپیوندید

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *