شما باید این موارد را تمیز کنید: لیست را ببینید!

شما-باید-این-موارد-را-تمیز-کنید:-لیست-را-ببینید!

بیشتر مردم می خواهند خانه خود را تمیز نگه دارند ، اما استثنائاتی نیز وجود دارد. مانند هر چیز دیگر ، “ضریب” تمیز کردن افراد متفاوت است و آنچه که شخص فکر می کند نجس است ، ممکن است دیگران حتی پاک باشند.

به هر صورت ، احتمالاً همه ما این وظایف سنتی را می دانیم. جاروبرقی ، تمیز کردن ، پاک کردن ، در ماشین لباسشویی قرار داده و حلق آویز کنید. اینها کارهایی است که اکثر مردم مرتباً انجام می دهند و بنابراین خود را تمیز می دانند.

با این حال ، مواردی وجود دارد که باید هنگام تمیز کردن خانه فراموش شود. مواردی که بسیاری از آنها ، اگر مهم تر نباشند ، مهمتر از مواردی نیستند که مرتباً آنها را تمیز می کنیم. در حقیقت باکتری ها عاشق چنین مکان هایی هستند و اغلب در آنجا مستقر می شوند.

در زیر لیستی از این مکان ها آمده است:

فیلتر در خشک کن

تخلیه منظم فیلتر کافی نیست. همچنین شما باید حداقل سالی دو بار فیلتر را پاک کرده و آن را تمیز کنید ، در غیر این صورت ممکن است مقیاس های نامرئی نازک تشکیل شود. این تمیز کردن باعث افزایش عمر خشک کن و همچنین عملکرد آن می شود.

سینک آشپزخانه

مطالعات نشان داده اند که در سینک آشپزخانه میکروب های بیشتری نسبت به توالت بعد از دوش گرفتن وجود دارد. باکتری ها در یک محیط مرطوب به خوبی رونق می گیرند و مواد غذایی از ظروف کثیف به داخل زهکشی ها می رود. بنابراین لازم است هر روز سینک ظرفشویی را ضد عفونی کنید.

بالش

به دلیل تجمع گرد و غبار و گرد و غبار ، وزن بالش های تخت خواب شما در دو سال می تواند دو برابر شود. سلول های مرده پوست هنگام خواب ماساژ می دهند ، اما خبر خوب این است که بیشتر بالش ها قابل تمیز هستند. توصیه می شود بالش ها را حداقل دو بار در سال بشویید.

صفحه کلید رایانه

گرد و غبار ، خرد کردن ، چربی و موارد دیگر می تواند کیبورد شما را بسیار کثیف کند. برخی از تحقیقات نشان داده اند که بیشتر از باکترهای صندلی توالت در صفحه کلیدها وجود دارد. بنابراین عاقلانه است که به طور مرتب صفحه کلید را روی رایانه خانگی خود تمیز کنید.

تلفن همراه

تلفن همراه شما میکروب های زیادی دارد که کثیف است اما کف کفش ، صندلی توالت و جعبه مواد غذایی حیوان خانگی شما. بیاموزید که چگونه تلفن خود را بدون تخریب آن تمیز کنید.

داخل ماشین ظرفشویی

چرا شما نیاز به شستن چیزی دارید که به طور مرتب با آب و صابون شسته شود؟ مواد غذایی ، گریس و صابون می توانند در هم جمع شوند و در گوشه های دستگاه گیر کنند. بنابراین پاک کردن قسمت بیرونی درب ماشین ظرفشویی کافی نیست. همچنین باید تمیز شود که در غیر این صورت ماشین ظرفشویی شروع به بدتر و بوی بد می کند.

درها و سوئیچ های نوری

بیشتر افراد هنگام ورود یا خروج از اتاق ، یک دکمه درب و یک سوئیچ نور را لمس می کنند. بنابراین اینها جزء ناپاک ترین مکان های خانه شما هستند. از این رو بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که همه دستگیره ها و سوئیچ ها را به طور مرتب تمیز کنید

پشت یخچال

با صرف هزینه 11 هر شش ماه یکبار برای تمیز کردن قسمت پشتی یخچال و فریزر ، می توانید از بروز 70 جلوگیری کنید ) درصد از شایع ترین شکست ها انجام این کار باعث افزایش عمر یخچال نیز خواهد شد. هنگامی که گرد و غبار و گرد و غبار در پشت یخچال جمع می شود ، خلاص شدن از شر گرما و همچنین لازم نیست. بنابراین بسیار عاقلانه است که پوشش پشتی را تمیز کنید تا یخچال بهتر کار کند.

trashcan

مواد غذایی و مایعات باقیمانده می توانند از کیسه زباله خارج شوند و زباله ها به خودی خود نجس شوند. در داخل درب کیسه های زباله بسته یک مکان محبوب برای باکتری ها و قالب است. هر بار که با زباله بیرون می روید و از پاک کردن سطل زباله می توانید خودتان حداقل یکبار در ماه استفاده کنید از پارچه ضد عفونی کننده استفاده کنید.

از راه دور

افراد غالباً هر روز ، گاهی اوقات بعد از خوردن غذا ، سرفه یا عطسه ، کنترل از راه دور را در خانه لمس می کنند ، و این باعث می شود تا ریموت کنترل یکی از کثیف ترین خانه ها باشد. سیکل بر روی کنترل از راه دور جمع شده و یک مطالعه نشان داد که نیمی از کنترل از راه دور که مورد آزمایش قرار گرفته اند ویروس سرماخوردگی دارند. مبلغی را برای تمیز کردن مرتب کنترل از راه دور پرداخت می کند.

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *