زنان و بیماری های قلبی

زنان-و-بیماری-های-قلبی
زنان همچنین به بیماری قلبی مبتلا هستند اگرچه بعضی اوقات علائم ممکن است با علائم مردان متفاوت باشد.

بیماری های قلبی عروقی شایع ترین علت مرگ برای زنان در ایسلند ، مانند سایر نقاط جهان غربی است. در ایسلند ، تقریباً هر سال زنان و مردان زیادی از این بیماری ها می میرند. علائم بیماری های قلبی همیشه در زنان و مردان یکسان نیست. مطمئناً موارد زیادی وجود دارد که می توانند مشابه یا مشابه باشند.

قلب خانم ها نسبتاً نسبت به مردان کوچکتر است و اولین علائم این بیماری معمولاً تا ده سال بعد از مردان ظاهر نمی شود. از طرف دیگر ، زنان نسبتاً سریع به مردان می رسند و معمول است که در هنگام تشخیص ، قلبشان بد شود. همچنین ، زنان تمایل به كمك یا كمك كمتری نسبت به مردان دارند. هرچه به نظر می رسد عجیب است ، زنان نیز در طی مراحل تشخیصی از خدمات بدتری نسبت به مردان در داخل اتاق های اورژانس برخوردار می شوند.

علائم حمله قلبی

زنان و مردان لزوماً علائم یک حمله قلبی را تجربه نمی کنند. علائم شایع که اکثر افراد با حمله قلبی در ارتباط هستند عبارتند از: سنگینی یا درد قفسه سینه که اغلب با هدایت بازو ، گردن ، فک یا بین تیغه های شانه انجام می شود. بعضی اوقات حالت تهوع و عرق سرد وجود دارد. با این حال ، علائم زنان اغلب ممکن است شبیه سوء هاضمه باشد و احساس ضعف و خستگی ، حملات اضطراب غیرطبیعی و سوء هاضمه یا نفخ برای آنها معمول است.

عوامل خطر زیادی

عوامل خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در بین زنان ایسلندی عبارتند از: اضافه وزن ، بی تحرکی ، فشار خون بالا ، فشار خون ، سیگار کشیدن و دیابت. بیشتر این عوامل خطر بدون علامت هستند و بنابراین لازم است ارزیابی منظم از خطر برای تجزیه و تحلیل انجام شود. توصیه می شود زنان بدون علامت ، هر 5 سال زنان بدون علامت جوانتر از که دارای سابقه خانوادگی بیماری قلبی عروقی هستند و بیماریهای عروقی و / یا اختلالات لیپیدی خانوادگی ، همچنین باید تحت ارزیابی منظم خطر قرار گیرند.

رژیم غذایی و ورزش مهمترین پیشگیری

زندگی آرام و رژیم غذایی ضعیف مهمترین عامل خطر بیماری های قلبی است ، بنابراین لازم است زنان به این عوامل توجه زیادی داشته باشند. آموزش قلب ، علاوه بر مصرف فیبر و کاهش میزان اسیدهای چرب ترانس هیدروژنه شده.

فیبرها باعث کاهش سرعت جذب کربوهیدرات ها در جریان خون می شوند و بنابراین تأثیر خوبی در کنترل قند خون و همچنین کاهش کلسترول خون دارند. مصرف فیبر همچنین می تواند برای مدیریت وزن مفید باشد زیرا جایگزین غذاهای پر انرژی بیشتر می شود.

اسیدهای چرب ترانس زمانی تشکیل می شوند که روغن مایع تا حدی سفت شود ، که این کار برای افزایش ماندگاری مواد غذایی انجام می شود. مطالعات اخیر نشان داده است که اسیدهای چرب ترانس تأثیر بسیار بدی بر روی سیستم قلبی عروقی دارند و همچنین گمان می رود که مصرف زیاد این اسیدهای چرب ممکن است در بروز دو دیابت دخیل باشد

برخی حقایق

• سالانه می میرد 360 ایسلندی ها ، که از آن 700 مرد (40) از بیماری های قلبی عروقی

• سال 400 درگذشت 330 مردها و 360 زنان مبتلا به بیماری قلبی عروقی. به طور متوسط ​​روزانه دو ایسلندی (یک مرد و یک زن) وجود دارد.

• سال 700 درگذشت 56 زنان از بیماری های قلبی عروقی در حالی که 31 زنان در اثر سرطان ریه درگذشت و 40 از سرطان پستان.

• این مهم است که هنگام بحث در مورد سلامت زنان به خاطر داشته باشید زیرا به ندرت در کانون توجه قرار می گیرد که علت اصلی مرگ زنان قلب و رگ های خونی است.

به یاد داشته باشید که در فیس بوک به ما بپیوندید

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *