رژیم کم کربوهیدرات ثابت کرده است که روش خوبی برای کاهش وزن و مقابله با انواع مشکلات سلامتی است. بعضی ها یک قدم جلوتر می روند و تا کتو می رسند ، جایی که کربوهیدرات ها در واقع منتفی هستند. رژیم کم کربوهیدرات در مقابله با هایپرگلیسمی و دیابت نوع 2 موفقیت آمیز است و نتایج خوبی را در مدیریت وزن ارائه می دهد.

کریستین مار گونارسون ، مدیر وب سایت AuthorityNutrition.com ، به طور مفصل درباره مزایای رژیم کم کربوهیدرات نوشته و موارد اصلی را که می توان و نباید از آنها اجتناب کرد ، بحث کرده است.

تعدادی از مطالعات شناخته شده نشان می دهد که رژیم کم کربوهیدرات بهترین انتخاب برای افرادی است که می خواهند وزن کم کنند ، سلامتی خود را به حداکثر برسانند و خطر ابتلا به بیماری های سبک زندگی را به حداقل برسانند.

– تبلیغات-

به طور خلاصه ، رژیم کم کربوهیدرات بر اساس خوردن غذاهای کم کربوهیدرات و کم کربوهیدرات است. برای مروری بهتر ، موارد زیر را بخوانید.

به خاطر داشته باشید که غذاهایی که می خورید تا حدودی به این عوامل بستگی دارد: سلامتی شما چقدر است؟ چقدر تمرین می کنید؟ چقدر باید وزن کم کنید؟

بخاطر داشته باشید که اینها بیشتر دستورالعمل های کلی غذایی هستند ، که هیچ یک از آنها در سنگ تراشیده نشده اند.

مبانی

بخور گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، سبزیجات ، میوه ها ، مغزها ، دانه ها ، لبنیات پرچرب ، چربی ها ، روغن های سالم و غلات فاقد گلوتن.

– تبلیغات –

نخور: شکر ، شربت (شربت ذرت با فروکتوز بالا ، HFCS) ، گندم ، روغن دانه ، روغن نباتی ، چربی های ترانس ، شیرین کننده ها ، غذاهای کم چرب و غذاهای فرآوری شده.

رژیم هایی که باید اجتناب شود

شما باید از 7 ماده غذایی زیر خودداری کنید.

آنها به ترتیب تأکید مرتب شده اند:

  • قند: نوشابه ، آب میوه ، گاو ، شیرینی ، بستنی و غیره
  • غلات حاوی گلوتن: گندم ، املا ، گندم کامل ، آرد چاودار ، به عنوان مثال آنها در بیشتر نان ها و شیرینی ها هستند.
  • انتقال: هرتار جورتافیتور (به عنوان مثال روغنهای نیمه هیدروژنه).
  • دانه ها و روغن های گیاهی حاوی مقادیر بالای امگا 6: روغن سویا ، روغن آفتابگردان ، روغن ذرت و روغن کلزا.
  • سرویس: آسپارتام ، ساخارین ، سوکرالوز ، سیکلمات و پتاسیم استیل سولفام. به جای آن از Stevia یا Erythritol استفاده کنید.
  • غذای بسیار فرآوری شده: اگر به نظر می رسد در کارخانه ساخته شده است ، آن را نخورید!

شما باید مواد تشکیل دهنده را بخوانید ، حتی در مورد غذاهای به اصطلاح “سالم”.

رژیم کم کربوهیدرات – غذاهایی که باید بخورید

شما باید رژیم غذایی خود را بر اساس غذاهای کم کربوهیدرات زیر تنظیم کنید.

  • گوشت: گوشت گاو ، گوسفند ، گوشت خوک ، مرغ و … بهتر است حیوانات روی چمن نگهداری شوند.
  • ماهی: ماهی قزل آلا ، ماهی ، ماهی ، بسیاری از گونه های دیگر. گونه های وحشی بهترین هستند.
  • تخم مرغ: تخم مرغ امگا 3 بهترین است.
  • سبزیجات: اسفناج ، کلم بروکلی ، گل کلم ، هویج و …
  • میوه ها: سیب ، پرتقال ، گلابی ، زغال اخته ، توت فرنگی.
  • آجیل و دانه ها: بادام ، گردو ، تخمه آفتابگردان و …
  • محصولات لبنی چرب: پنیر ، کره ، خامه ، ماست (بدون قند و کم چرب).
  • چربی ها و روغن ها: روغن نارگیل ، کره ، روغن زیتون و روغن ماهی.

اگر قصد لاغر شدن دارید ، بیش از یک میوه در روز نخورید و مراقب پنیر و آجیل ها نیز فراموش نشوید!

حتی بخور

اگر سالم هستید ، مرتب ورزش می کنید و نیازی به لاغری ندارید ، پس می توانید کمی کربوهیدرات بیشتری بخورید ، مانند.

  • ریشه سبزیجات: سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین ، هویج و …
  • غلات بدون گلوتن: برنج ، بلغور جو دوسر و غیره
  • باب: عدس ، لوبیای سیاه ، نخود و … (اگر می توانید از عهده آنها برآیید).

شما می توانید با اعتدال هزینه کنید:

  • شکلات تلخ: انواع ارگانیک را انتخاب کنید که حداقل 70٪ شکلات داشته باشند.
  • شراب: شرابهای خشک را بدون شکر یا کربوهیدرات اضافه کنید.

شکلات تلخ حاوی مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است و بنابراین در صورت مصرف متوسط ​​می تواند اثر سالم داشته باشد. با این حال ، باید اطمینان حاصل کنید که اگر بیش از حد غذا بخورید / بنوشید ، شکلات و شراب می توانند پیشرفت شما را کند کنند.

نوشیدن

  • قهوه
  • به
  • اب
  • آب گازدار بدون شیرین کننده.

فراموش نکنید که در فیس بوک به ما بپیوندید

تبلیغات