15078817_1180983148658938_849271729830215975_nدر Kransæðabókin یک باغ خوب پیدا خواهید کرد که در آن موضوع رژیم و بیماری های قلبی است. نکات مربوط به رژیم غذایی سالم بیشتر از اینکه روی مواد مغذی منفرد تأکید داشته باشد ، بر خود غذا تأکید دارد.

غذاهایی که بیشتر در معرض خطر کمتری بیماری های قلبی عروقی هستند از پادشاهی گیاهی مانند سبزیجات و میوه ها ، بلکه لوبیا ، نخود فرنگی ، آجیل و دانه ها ، غلات سبوس دار و روغن های گیاهی تهیه می شوند. همچنین بر ماهی و محصولات لبنی کم چربی تأکید می شود. از طرف دیگر ، رژیم غذایی حاوی چربی و چربی با بیماری های قلبی عروقی همراه است.

رژیم غذایی مدیترانه ای

تعدادی از مطالعات این را نشان می دهد غذای مدیترانه ای به عنوان بهترین رژیم غذایی برای کاهش خطر بیماری کرونر قلب در نظر گرفته می شود. این گیاه با استفاده از سبزیجات و میوه ها و استفاده از روغن زیتون و سایر روغن های مایع به جای چربی های جامد مشخص می شود. از آن زمان ، مطالعات دیگر میزان کمتری از بیماری کرونر قلب را هنگام خوردن غلات کامل ، ماهی و لبنیات کم چرب نشان داده اند ، اما این غذاها ارتباط مستقیمی با رژیم غذایی مدیترانه ای ندارند. آجیل و دانه ها نیز همین طور.

رژیم داش

رژیم DASH (یک روش غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا) مشابه رژیم مدیترانه ای است ، که به طور گسترده ای برای بیماری عروق کرونر قلب مطالعه شده است. این ماده عمدتا از غذاهای گیاهی و روغن های گیاهی و همچنین لبنیات کم چرب تشکیل می شود که به ویژه با کاهش مصرف نمک ، کلسترول و فشار خون را کاهش می دهد.

از سال 1990 تا 2002 ، مصرف چربی در ایسلند به شدت بر روی چربی های اشباع شده و کل چربی کاهش یافت. همراه با این تغییرات ، سطح کلسترول خون در ایسلند در حال کاهش است و مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب به شدت کاهش می یابد.
طبق گزارش گسترده کمیته تحقیقات رژیم غذایی آمریکا ، دستورالعمل های رژیم غذایی نوردیک در سال 2015 منتشر شد. بر اساس دستورالعمل های قبلی ، بیشتر از مقدار کل چربی بر ترکیب چربی ، نوع و کیفیت آن تأکید می شود. بنابراین ، مقدار کل چربی رژیم غذایی در یونان و ایسلند تفاوتی ندارد ، اما میزان بروز بیماری عروق کرونر قلب در یونان بسیار کمتر از این کشور است. دلیل این امر اعتقاد بر این است که در یونان چربی ها بیشتر از روغن های مایع ، اما در این کشور از کره ، مارگارین سفت ، لبنیات چرب ، گوشت های چرب و غذاهای کاملاً فرآوری شده به دست می آیند.

قند

مصرف شکر از سال 2002 کاهش یافته و اکنون مشابه سال 1990 است ، اما مصرف چربی اشباع بدون تغییر است. جدا از بیماری کرونر قلب ، به سختی می توان جایگزین کربوهیدرات ها مانند آرد سفید با چربی های اشباع جامد شد. همچنین این خطر وجود دارد که کلسترول LDL خون افزایش یابد و ممکن است بروز آترواسکلروز را افزایش دهد ، از جمله در عروق کرونر.

کلسترول

کلسترول تقریباً در تمام محصولات حیوانی مانند تخم مرغ ، ماهی ، گوشت و لبنیات وجود دارد ، اما به طور کلی کلسترول در رژیم غذایی گیاه وجود ندارد. اگرچه غذاهای غنی از کلسترول باعث بیماری عروق کرونر قلب در حیوانات می شوند ، اما مطالعات رژیم غذایی نشان نمی دهد که کلسترول رژیم غذایی عامل تغذیه ای است که برای غلظت کلسترول LDL در خون از اهمیت بیشتری برخوردار است. بنابراین ، آخرین هنجارهای غذایی نوردیک ، مردم را به استفاده از رژیم غذایی سرشار از کلسترول ، نه از تخم مرغ و نه از صدف ، هشدار نمی دهد. مورد دوم ممکن است در کسانی که بیماری عروق کرونر قلب دارند شناخته شود.

ماهی

– تبلیغات –

عالی مصرف ماهی بروز بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد و یک تا سه وعده غذایی ماهی در هفته را توصیه می کند. این اثر به دلیل اسیدهای چرب اشباع نشده امگا -3 است که از نظر ماهی های روغنی (ماهی قزل آلا ، دست و پا زدن) و روغن ماهی غنی ترین هستند. تحقیقات Hjartavern تایید می کند که خطر ابتلا به بیماری قلبی در زنانی که در سنین میانسالی و نوجوانی روغن ماهی مصرف می کردند ، 40٪ است. ویتامین D حاصل از ماهی نیز می تواند مهم باشد.

از نظر ارتباط بین رژیم غذایی پر کربوهیدرات و بیماری عروق کرونر قلب ، نمی توان همه کربوهیدرات ها را تحت یک کلاه قرار داد. به عنوان مثال دانه های درشت مانند چاودار ، جو و جو و همچنین گندم کامل می توانند از پیشرفت بیماری عروق کرونر قلب جلوگیری کنند ، اما قند و گندم ریز سفید را مهار نمی کند. بنابراین ، مصرف نان سبوس دار ، غلات ، موسلی یا فرنی مطلوب است و مصرف روزانه می تواند بروز بیماری کرونر قلب را تا 20 درصد کاهش دهد.

شیر

ارتباط شیر برای بیماری های قلبی پیچیده است ، اما مصرف لبنیات کم چربی می تواند بروز بیماری عروق کرونر قلب را کاهش دهد. چربی شیر حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب اشباع است ، اما همچنین موادی مانند کلسیم وجود دارد که تأثیر مثبتی بر بیماری های قلبی دارند. بنابراین ، مصرف محصولات لبنی به طور کلی با کاهش بروز سکته مغزی همراه است. به طور کلی ، شیر یک غذای سالم و مقوی و بخشی مهم از یک رژیم غذایی سالم است.

سبزیجات و میوه ها

سبزیجات و میوه ها تقریباً در تمام مطالعات علمی ، به ویژه اگر در مقادیر زیاد مصرف شوند ، خطر بیماری کرونر قلب را کاهش می دهند. به طور قطع مشخص نیست که کدام مواد موجود در میوه خطر را کاهش می دهد ، اما توجه به فیبر و مواد معدنی مختلف معطوف شده است. به عنوان مثال ، بلوبری حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است. مصرف سبزیجات و میوه ها در دهه های اخیر در ایسلند به شدت افزایش یافته است یا از 17 کیلوگرم به 69 کیلوگرم سرانه از 1956 تا 2012 رسیده است. با این وجود ، مصرف سبزیجات توسط ایسلندی ها یکی از کمترین موارد در اروپا است.

باب

لوبیا و نخود فرنگی میزان بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد ، اما حاوی فیبر ، آنتی اکسیدان و مواد معدنی است ، اما همچنین سرشار از پروتئین است. آجیل و دانه ها با شیوع کمتری از بیماری های قلبی عروقی همراه هستند و تأثیر مصرف روزانه آنها بیشتر از مصرف اکثر غذاهای دیگر یا کاهش 30-60 درصدی مرگ و میر است. آنها همچنین می توانند فشار خون را کاهش دهند.

سول

یک رژیم غذایی نمکی باعث افزایش فشار خون می شود و کاهش مصرف نمک می تواند فشار خون شما را به ویژه در افراد بالای 50 سال کاهش دهد. اگر از توصیه های مربوط به مصرف نمک پیروی کنید ، می توان بروز بیماری های قلبی عروقی را به نصف کاهش داد. بیشتر نمک مصرفی از غذاهای کاملاً فرآوری شده تأمین می شود ، بنابراین توصیه می شود از غذاهای تازه مانند میوه های تازه ، سبزیجات خام و محصولات لبنی استفاده کنید. با این حال ، توصیه نمی شود مصرف نمک را بیش از حد کاهش دهید ، به عنوان مثال کمتر از 6 گرم در روز.

الکل

مصرف متوسط ​​الکل با خطر کمتری از بیماری عروق کرونر قلب در ارتباط است و این امر هم در بروز کمتر و هم در مرگ و میر صدق می کند. با این حال ، تعریف مصرف متوسط ​​الکل بسیار مبهم است و مصرف بیش از حد الکل یک آفت آشکار است ، اما می توان 4٪ از سالهای زندگی از دست رفته جهان را به مصرف الکل بازگرداند. اثر محافظتی الکل 60 – 30 گرم در روز از الکل خالص برآورد می شود ، که 0.5-1 لیتر آبجو یا xx است. محدودیت ها برای مردان و زنان متفاوت است ، اما در یک مطالعه بزرگ 2-4 نوشیدنی در روز باعث کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی در مردان می شود ، در حالی که اثر مشابه در زنان با 1-2 نوشیدنی در روز حاصل می شود. با این حال ، مصرف بیشتر با افزایش مرگ و میر در هر دو جنس ارتباط دارد. با این حال ، به کسانی که الکل نمی نوشند توصیه نمی شود که آن را برای کاهش بیماری عروق کرونر قلب شروع کنند.

ویتامین دی.

به نظر می رسد ویتامین D در یک سیستم قلبی عروقی سالم نقش دارد ، اما می تواند فشار خون را کاهش دهد و التهاب عروق کرونر را کاهش دهد. با این حال ، مطالعات نشان نمی دهد که مقادیر بالای ویتامین D مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب را کاهش می دهد.

فصل مربوط به رژیم غذایی توسط Laufeyja Steingrímsdóttir و Guðmundur Þorgeirsson نوشته شده است.

فراموش نکنید که در فیس بوک به ما بپیوندید

تبلیغات