رویاها درباره سلامتی شما چه می گویند؟

برای بسیاری ، رویاها مهم و منبع گفتگوی معنی دار با دوستان و خانواده هستند.

ر Dیاها یک پدیده سرگرم کننده است که پیش بینی آن سرگرم کننده است ، گرچه همیشه نمی توان فهمید که ما را به کجا می کشاند یا چیزی برای نشان دادن آنها وجود دارد. من به این مقاله شگفت انگیز برخوردم که در آن خواب روی سلامتی است.

– تبلیغات-

ممکن است شما علاقه مند باشید که در مورد معنای خواب صحبت کنید ، اما استخدام رویاها به اندازه طالع بینی یا به عبارتی ملایم برای دانشمندان مهم بوده است. با این حال ، دانشمندان معتقدند که رویاها می توانند اطلاعات مهمی در مورد سلامتی ما فراهم کنند ، حتی مدت ها قبل از ظهور علائم جسمی ، بیماری را به ما هشدار می دهند.

رویاها واقعاً یک راز است

اینکه دقیقاً چرا ما خواب می بینیم هنوز برای یک دانشجو معما است – و اغلب می تواند موضوع بحث و جدل باشد. آنچه می دانیم این است که شبانه چهار تا شش بار خواب می بینیم ، اما معمولاً فقط هفته ای دو تا چهار خواب را به یاد می آوریم. دلیل این امر این است که فقط در صورت خواب خواهیم دید که در وسط آن بیدار شویم. اگر وقتی خواب تمام شد به خواب ادامه دهیم ، آنها را برای همیشه فراموش خواهیم کرد.

به نظر می رسد زنان بیشتر از مردان رویاهای خود را به یاد می آورند ، احتمالاً به این دلیل که تمایل دارند آرام تر از مردان بخوابند و در خواب بیدار شوند.

ما تمام شب خواب نمی بینیم. مغز در ما رویاهایی را ایجاد می کند که در مرحله خاصی از خواب ، هنگامی که حرکات سریعتر چشم مشخص کننده خواب هستند ، مرحله REM است. از آنجا که در این مرحله از خواب سبک می خوابیم ، هنگام خواب خیلی راحت از خواب بیدار می شویم. این نوع خواب را حدود چهار بار در شب می بینیم و اولین چرخه حدود 90 دقیقه پس از خوابیدن شروع می شود.

– تبلیغات –

و جدیدترین دانش در مورد رویاها و معنای آنها چیست؟ چه بیشتر از حد معمول خواب ببینید ، کابوس می بینید یا یک رویای عجیب و غریب. این بدان معنی است و چه می تواند در مورد سلامتی شما بگوید ، ما به چند نمونه نگاه خواهیم کرد.

کابوس ها

علت احتمالی: مهار کننده های بتا (داروهای قلب) ، بیماری های قلبی ، میگرن یا کمبود خواب. پروفسور جیم هورن ، متخصص خواب در دانشگاه لاگبورو می گوید: مهار کننده های بتا باعث ایجاد خواب های دشوار می شوند. اینها داروهای رایجی هستند که برای کاهش استرس در قلب و کاهش فشار خون استفاده می شوند ، اما به گفته متخصصان ، آنها همچنین می توانند به طور غیرمستقیم موادی را که باعث کابوس می شوند ، تحت تأثیر قرار دهند.

آریتمی

کابوس ها همچنین می توانند با آریتمی مرتبط باشند ، اما مطالعه ای که روی بیش از 6000 نفر انجام شد و در مجله پزشکی منتشر شد نشان داد که آریتمی ها سه برابر بیشتر دچار کابوس می شوند و کسانی که درد قفسه سینه دارند هفت برابر بیشتر است. بیشتر احتمال دارد که کابوس ببیند.

میگرن

کابوس ها همچنین می توانند هشدار دهنده میگرن قریب الوقوع باشند. این سردردهای شدید ممکن است شب ها فروکش کند و مطالعه ای که روی 37 بیمار انجام شد نشان داد که آنها اغلب خواب های بدی از جمله عصبانیت و پرخاشگری می بینند. یک نظریه وجود دارد که سردرد می تواند باعث تغییراتی در مغز شود.

استراحت مهم است

کمبود استراحت همچنین می تواند باعث کابوس شود. خواب کم می تواند شرایطی را ایجاد کند که در آن فلج شده و در هر دوره از زندگی از هر بیست رنج می بریم ، می گوید: دکتر نیکلاس اسکروت ، متخصص خواب در بیمارستان پاپورث در کمبریج. این شرایط به این معنی است که بعد از بیدار شدن نمی توانید چند دقیقه حرکت کنید ، حرکت کنید و حرکت نکنید. اما سیستم هشدار دهنده بدن کنترل می کند که ما نمی توانیم در خواب حرکت کنیم تا صدمه نبینیم.

گویی که به اندازه کافی بد نیست. بسیاری از افرادی که این نوع فلج خواب را تجربه می کنند ، اغلب این احساس را دارند که شخصی با آنها در اتاق است یا شخصی آنها را به داخل سینه خود فشار می دهد. خوشبختانه این معمولاً فقط یک یا دو دقیقه طول می کشد ، اما احساس بدی است و می تواند شما را بسیار ترساند.
دلیل این امر ممکن است این باشد که افرادی که مشکلات قلبی دارند بیشتر دچار مشکل تنفس می شوند که می تواند منجر به کاهش اکسیژن مغز شود.

رویاهای جنسی

دلیل احتمالی این امر ممکن است دوره ای باشد که در آن لذت خلقت حاکم باشد و نوآوری هایی در زندگی روی دهد. روانشناسی ایان والاس می گوید: رویاهای جنسی در هر سنی می توانند ظاهر شوند ، اما آنها با افزایش سن بیشتر و بیشتر می شوند و به خصوص در افراد بالای 60 سال رایج است. “بسیاری از مشتریان من ، که شصت و هفتاد ساله هستند ، در مورد دیدن چنین رویاهایی صحبت می کنند. شاید تعجب آور باشد ، اما رویاها هیچ ارتباطی با زندگی جنسی آنها ندارند ، اما با افزایش فعالیت و افزایش خلاقیت همراه هستند. ” وی گفت: “اغلب اتفاق می افتد كه وقتی افراد به سن بازنشستگی نزدیك می شوند ، غالباً علایق جدیدی معرفی می شود كه می تواند این افزایش رویاهای جنسی را توضیح دهد.”

این تئوری هرچه باشد ، قطعاً رویاها یک موضوع سرگرم کننده است.

رویاهای شیرین.

بیورن فاگ

تبلیغات

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *