راهنمای مبتدیان برای پیکولو لاته

می توانید در هر کافه ای در این دنیا قدم بزنید و در منو این نوشیدنی های شیر معروف را مشاهده کنید: کاپوچینو ، لاته ، سفید تخت و ماکیاتو. هیچ کافه ای بدون یکی از آنها وجود ندارد.

اما همه این جایگزین های عالی ، که کمتر به عنوان piccolo latte شناخته می شوند ، چطور؟ این نوشیدنی مرموز چیست و چرا سرو آن یک انتخاب عالی است؟ بیایید دریابیم!

شیر کم (1)

پیکولو لاته چیست؟

کلمه پیکولو از ایتالیایی گرفته شده و به معنای کوچک است. این بدان معنا نیست که پیکولو فقط کمی لاته است، بلکه یک نوشیدنی متوسط ​​با اعتماد به نفس زیاد است.

اگرچه پیکولو لاته در حدود سال 2010 به یک نوشیدنی محبوب در استرالیا تبدیل شد، اما در سایر نقاط جهان کمتر شناخته شده است.

این نوشیدنی حاوی یک قسمت ریسترتو (15-20 میلی لیتر قهوه) و حدود 100 میلی لیتر شیر خورشتی است. اندازه آن متوسط ​​است (حدود 120 میلی لیتر / 4 اونس) ، کمی شبیه بچه لاته است ، اما هنوز شخصیت خاص خود را دارد.

معمولا در لیوانی با لاته آرت فراوان سرو می شود.

از طرف دیگر Ristret تمام جادوی نوشیدنی را انجام می دهد. طعم خامه ای می دهد و مخلوط کردن آن با شیر خورشتی لطیف یک نوشیدنی فوق العاده خوشمزه را به همراه خواهد داشت.

بنابراین ، این پیکتو لاته کوچک با کافئین در منوها یک انتخاب عالی است.

کمی شیر در مقابل کورتادو در مقابل ماکیاتو

تفاوت اصلی بین پیکولو لاته و سایر نوشیدنی ها مانند کوردو یا ماکیاتو چیست؟

هر نوشیدنی / دستور غذا چیزی خاص و منحصر به فرد دارد. اگر در مورد پیکولو و کورتادو بحث کنیم ، این دو نوشیدنی هیچ چیز مشترکی ندارند ، مگر حاوی شیر.

نسبت قهوه به شیر در پیکولو لاته 1: 5 است ، در حالی که در کورتادو 1: 1. هر دو در فنجان سرو می شوند ، اما مقدار شیر مشخص است.

همچنین، پیکولو لاته با ریسترتو (15-20 میلی لیتر قهوه) تهیه می شود، در حالی که کورتادو با اسپرسو معمولی (25 میلی لیتر قهوه) تهیه می شود.

ماکیاتو چطور؟ این قهوه بسیار کمی با شیر کم است و کمترین نسبت قهوه به شیر (1: 0.5) را دارد. این نشان می دهد که یک اسپرسو (25 میلی لیتر) تنها با 10 میلی لیتر شیر مخلوط شده است.

شما اسپریسو ماکیاتو را خواهید دید که فقط با یک قطره کف شیر تهیه شده است ، بنابراین گاهی اوقات این نسبت حتی کمتر می شود.

در همان زمان ، پیکولو لاته نوشیدنی با بیشترین نسبت قهوه به شیر از نوشیدنی های کوچک باقی می ماند.

اگر بخواهیم همه نوشیدنی های لبنی را با هم مقایسه کنیم ، می توانیم آنها را از کوچکترین مقدار شیر تا بیشترین ، به شرح زیر طبقه بندی کنیم:

  • ماکیاتو – 10 میلی لیتر شیر خورشتی
  • Cortado-25-30 میلی لیتر شیر خورشت با یک لایه کوچک شیر کف کرده.
  • پیکولو – 100 میلی لیتر شیر با یک لایه کوچک شیر کف کرده.
  • کاپوچینو-125-130 میلی لیتر شیر با یک لایه ضخیم از شیر کف دار.
  • سفید تخت – 125 میلی لیتر شیر خورشتی با یک لایه خوب شیر کف کرده.
  • کافه لاته – 210 میلی لیتر شیر خورشت با یک لایه خوب شیر کف کرده.

اگر نسبت صحیح شیر به قهوه را رعایت کنید ، همه آنها را می توانید با اسپرسو (حتی ترشی) تهیه کنید.

شیر کم (2)

چرا پیدا کردن آن در منوهای کافه بسیار سخت است؟

پیکولو لاته به اندازه کاپوچینو یا لاته شناخته شده نیست.

این به این دلیل است که افراد کمی تفاوت بین نوشیدنی های زیاد را درک می کنند و اکثر صاحبان کافه ها ترجیح می دهند آن را برای همه آسان و ایمن نگه دارند.

بسیاری از کافه ها ترجیح می دهند مطلوب ترین نوشیدنی ها را در منوها نمایش دهند. سود بیشتری وجود دارد و مردم به خواسته خود می رسند ، اما واقعاً فرصت تحقیق ندارند.

همین اتفاق در مورد کورتادو می افتد. اکثر مردم تفاوت بین پیکولو ، کورتادو یا ماکیاتو را نمی دانند. با توجه به تعداد زیاد نوشیدنی ها ، قابل درک است که همه آنها را از دست بدهید و حتی اگر آنها را طرفدار سرسخت نیستید آنها را اشتباه بگیرید.

با این حال ، اگر تا به حال piccolo latte را در منو مشاهده کرده اید (ممکن است مجبور باشید آن را جستجو کنید) ، آن را امتحان کنید ، زیرا ممکن است مورد علاقه جدید شما باشد.

طرز تهیه پیکولو لاته در خانه

اگر قبلاً bellflower را امتحان نکرده اید ، شاید وقت آن رسیده است که آن را مستقیماً در خانه درست کنید. این کار با دستگاه اسپرسوساز و مقداری دانه های قهوه با کیفیت بسیار آسان است.

مانند هر قهوه دیگری، داشتن یک دانه خوب به این معنی است که اگر آن را به درستی تهیه کنید، یک فنجان قهوه خوب می نوشید.

ابتدا مطمئن شوید که قهوه شما به صورت اسپرسو آسیاب شده است – خیلی خوب. شما باید 7-9 گرم / 0.24-0.31 اونس قهوه آسیاب شده را برای یک شات ریسترت اضافه کنید و اجازه دهید آن شات حدود 15 میلی لیتر / 0.5 اونس کار کند.

رسترتو باید مستقیماً در فنجانی که در آن پیکولو لاته را سرو می کنید ، استخراج شود. 100-110 میلی لیتر / 3.5-4 اونس (این حجم نوشیدنی نهایی است ، نه restretto).

کمی شیر بجوشانید. چقدر دقیقاً به شما بستگی دارد، تا زمانی که بتوانید حدود 85 میلی لیتر / 2.7 اونس شیر خورشتی (از نظر حجمی، نه وزنی) تهیه کنید.

اطمینان حاصل کنید که یک لایه کوچک کف شیر در بالا دارید. هر نوع شیر (لبنیات یا وگان) در اینجا خوب عمل می کند.

شیر را با دقت داخل لیوان بریزید. بلافاصله خواهید دید که چگونه شیر سخت می شود و زیبایی این است که آن را در یک لیوان سرو کنید.

اگر می خواهید تعدادی هنر لاته انجام دهید ، پیش بروید ، اما هشدار دهید که این جام کمی کوچک است ، بنابراین ممکن است بهترین نباشد مگر اینکه با استعداد باشید.

همیشه می‌توانید به هر کافه‌ای بروید و یک پیکولو لاته بخواهید و در حالی که باریستا انجام می‌دهند، نکات بیشتری در مورد نحوه درست کردن آن در خانه به شما ارائه دهد.

اگر می‌خواهید درباره قهوه یا چای بیشتر بدانید، می‌توانید مقالات مرتبط زیر را بررسی کنید. چه کسی می داند چه چیز دیگری می توانید پیدا کنید؟

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *