راهنمای مبتدیان برای سایه زدن قهوه کشت شده

قهوه سایه دار مانند یک معجزه تازه کشف شده به نظر می رسد. مشاهده خواهید کرد که بر روی برچسب ها چاپ شده و توسط کافه های بیشتری تبلیغ می شود.

بیشتر مردم فکر می کنند چیز خاصی در مورد قهوه ای که در سایه رشد می کند وجود دارد و وجود دارد. اما ایده پرورش قهوه در سایه ابتکاری یا منحصر به فرد نیست.

درست است ، این اولین جایی بود که قهوه وحشی پیدا شد: زیر سایه درختان دیگر. بیایید نگاهی دقیق تر بیندازیم.

کافه سایه

قهوه سایه دار چیست؟

قهوه سایه دار در واقع یک مزارع از درختان قهوه است که در زیر سایه درختان دیگر رشد می کند.

این به این دلیل است که درخت قهوه گیاهی است که سایه زیادی می خواهد. قهوه وحشی از این طریق رشد طبیعی می کند زیرا بسیار حساس است و نمی تواند با هرگونه افراط و تفریط کنار بیاید.

در این راستا ، همه مزارع قهوه در سایه رشد داده شدند. گفت “بود” زیرا امروزه قهوه آفتابگردان استاندارد صنعت است. تقریباً 60٪ مزارع تولید قهوه از سال 1972 توسط خورشید رشد کرده است.

از طرف دیگر ، مزرعه های منظم قهوه (بخوانید: آفتابگردان) می توانند برای بازده زیاد سودآور باشند ، زیرا درخت تحت تنش بیشتری قرار می گیرد ، که باعث می شود گل بیشتری تولید کند و به همین دلیل گیلاس.

این روش باعث تخریب بیش از حد خاک و استفاده از کودهای گران قیمت و سموم دفع آفات می شود.

به همین دلیل ، کشاورزی مخلوط سایه ایجاد می کند ، فضای لانه سازی پرندگان را فراهم می کند و نیاز به سموم دفع آفات ، کودها و علف کش ها را کاهش می دهد.

مشخصات اصلی قهوه سایه دار

اولاً ، به دو دلیل برای کشاورزان پایدارتر است: برای تولید آن نیازی به استفاده از کودهای گران قیمت و سموم دفع آفات نیست و درختان سایه دار می توانند منبع غذایی باشند.

کشورهایی وجود دارند که درختان سایه دار پاپایا ، پرتقال ، انبه ، موز و آووکادو هستند.

دوم ، این روش رشد درختان قهوه تنوع زیستی را افزایش می دهد. گفته می شود که 52٪ از تنوع زیستی جهان منقرض شده است ، اما مزارع قهوه قدرت کاهش سرعت این روند را دارند. درختان همچنین یک فیلتر طبیعی برای CO2 هستند.

بنابراین اگر قهوه در سایه رشد کند ، وضعیت ما بهتر است.

قهوه سایه (1)

برخی از مزارع سایه دار قهوه وجود دارد که زیستگاه مناسب صدها گونه سوسک ، زنبور ، مورچه ، بیش از 20 گونه پروانه و حتی میمون های کوچک را فراهم می کند.

و بالاخره همه ما می دانیم که تعداد بیشتر درختان به معنای اکسیژن بیشتر برای کره زمین است. برای همه سود آور است.

متأسفانه ، فقط مزارع کوچک و با تکنولوژی پایین ، معمولاً برای تهیه مواد شیمیایی بسیار ضعیف ، درختان سایه خود را حفظ کرده اند.

و چرا این مزارع در این وضعیت قرار دارند؟ زیرا قهوه سایه دار عملکرد بسیار کمتری دارد.

تا آنجا که سود هر مزرعه جمع آوری می شود به طور قابل توجهی کاهش می یابد و اگر هر مزرعه قهوه مجبور باشد فقط قهوه سایه دار تولید کند ، تقاضای جهانی قهوه برآورده نمی شود.

فقط کافی قهوه برای همه وجود ندارد.

از کجا آمده است؟

این ایده که قهوه بومی اتیوپی است کاملاً شناخته شده است. بسیاری از داستان ها و افسانه های مختلف در تاریخ وجود دارد ، اما یک واقعیت مهم این است که درخت قهوه در میان درختان دیگر در طبیعت رشد می کند.

این روش اصلی است که طبیعت برای پرورش این گیاه که امروزه میلیون ها لیوان نوشیدنی فراهم می کند ، انتخاب می کند.

اما امروزه شرکت های بزرگ با مزارع عظیم به راهی برای رشد سریع قهوه در مقیاس بزرگ نیاز دارند.

از طرف دیگر ، مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر از تأثیر مزارع تولید قهوه در کره زمین آگاه می شوند و برای کمک به آنها قهوه های سایه دار را انتخاب می کنند.

آیا قهوه سایه بهتر است؟

مقایسه این دو روش کاشت درخت قهوه امری بدیهی است. مزایای آن برای تنوع زیستی و کشاورزان. اما طعم چطور؟ آیا بهتر است

مانند بسیاری از گیاهان دیگر ، رشد بدون سموم دفع آفات ، کودها و علف کش ها یک چیز عالی است. امروزه به آن قهوه ارگانیک یا قهوه تخصصی می گویند.

اما وقتی نوبت به مزه می رسد ، تفاوت زیادی بین آنها وجود دارد. قهوه تخصصی یا قهوه ارگانیک از محیط طبیعی لذت می برد و طعم آن نیز لذت می برد. تازه ، طبیعی ، پر از عطر و طعم با اشاره به همه چیزهایی که در نزدیکی قهوه رشد می کنند.

به عنوان مثال ، اگر یک درخت قهوه نزدیک درخت پاپایا رشد کند ، در آن قهوه نهایی نت های پاپایا تولید می شود. با فرض اینکه فرآوری و پخت به خوبی انجام شده باشد.

و این یک کشف بزرگ در دنیای قهوه است. مزه قهوه با رایحه ای واقعی و عالی بسیار ارزشمند است.

از طرف دیگر ، رشد قهوه بدون سایه و مجبور کردن روند طبیعی بر طعم آن تأثیر می گذارد. این نوع قهوه تلخ ، خام خواهد بود ، اما همیشه تقریباً عطر و بوی یکسانی دارد ، زیرا هیچ چیز دیگری در کنار درخت رشد نمی کند.

قهوه سایه (2)

آیا قهوه سایه دار گران تر است؟

قهوه سایه دار برای تولید به انرژی و دقت زیادی احتیاج دارد. کشاورزان برای حفظ کیفیت خوب و بهداشت کافی گیاه سخت کار می کنند. حتی اگر آنها توانایی استفاده از کودهای گران قیمت ، علف کش ها یا سموم دفع آفات را نداشته باشند ، با کار سخت جبران می کنند.

این یکی از دلایل گران بودن کمی قهوه است.

دلیل دیگر این است که قهوه از کیفیت بالاتری برخوردار خواهد بود ، این تجارت عادلانه است. پرداخت کمی بیشتر برای قهوه خوب به این معنی است که شما برای محیط طبیعی که در آن قهوه رشد می کند و همچنین برای کار سرمایه گذاری شده در آن قهوه هزینه می کنید.

شما می دانید که اگر قهوه شما در سایه رشد می کند

این دارد برچسبی بر روی آن که ادعا می شود در سایه رشد کرده است. شرکت ها نمی توانند در مورد منشا یا روش تولید قهوه خود دروغ بگویند ، اما مجاز هستند که حتی یک کلمه در مورد آن صحبت نکنند.

با دیدن اینکه چگونه قهوه سایه دار به یک روند مصرفی تبدیل شده است ، شرکت هایی که قهوه خود را از این طریق می کارند دیدن آن را بسیار آسان می کند.

برچسب دیگری که باید به دنبال آن باشید ، برچسبی است که می گوید این مزرعه قهوه است برای پرندگان مناسب است یا اکوسیستم را حفظ می کند یا با مسئولیت پذیری پرورش می یابد.

اینها مارک های معمول قهوه سایه دار هستند و فقط می توانید آنها را روی برچسب پیدا کنید. اغلب این برچسب ها می توانند درست در کنار یک برچسب ارگانیک مجاز یا Fairtrade باشند.

سرانجام ، می توانید کشور مبدا را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که شرکت ها نمی توانند در مورد مبدا خرید دروغ بگویند ، آنها می توانند در مورد آن سکوت اختیار کنند.

اگر قهوه شما از جنوب مکزیک ، السالوادور ، پرو ، پاناما ، نیکاراگوئه و گواتمالا می آید ، به احتمال زیاد در سایه رشد می کنند. اینها مزارع کوچکتری هستند و به طور چشمگیری از حمایت شما بهره مند می شوند.

همچنین می توانید به دنبال قهوه از سوماترا ، تیمور ، گینه نو و اتیوپی باشید. البته برخی موارد استثنایی نیز وجود دارد ، زیرا هر مزرعه ای در این کشورها زیر سایه رشد نمی کند. برچسب را با دقت بخوانید.

برای مقایسه ، اگر قهوه ای از کلمبیا ، برزیل و کاستاریکا پیدا کنید (که رایج ترین آن هستند) ، تقریباً به طور قطع در آفتاب پرورش می یابد. برخی از کشاورزان سایه وجود دارد ، اما آنها در اقلیت هستند.

به یاد داشته باشید که این سه کشور به همراه اندونزی و ویتنام در میان بزرگترین صادرکنندگان قهوه هستند.

اگر در مارک مورد علاقه شما قهوه ذکر نشده است که قهوه از کجا می آید یا چطور درست می شود (حتی بعضی ها نمی گویند که این عربیکا است یا روبوستا) ، پس شرط می بندیم که این قهوه سایه زا نیست.

امیدوارم این مقاله مواردی را برای شما روشن کرده باشد. رشد قهوه در سایه هر دقیقه به یک موضوع فزاینده تبدیل می شود ، زیرا تأثیر کشاورزی بر اکوسیستم را نشان می دهد.

این گیاه نه تنها خوشبوتر است ، بلکه با جانوران محلی نیز بسیار دوستانه تر است. یك یا دو پنی اضافی قطعاً ارزش آن را دارد.

اگر می خواهید درباره قهوه یا چای بیشتر بدانید ، در صورت تمایل مقاله های مربوطه را در زیر بخوانید. چه کسی می داند چه چیز دیگری می توانید پیدا کنید؟

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *