درمان افسردگی یک اقدام پیشگیرانه مهم است

درمان-افسردگی-یک-اقدام-پیشگیرانه-مهم-است

Þunglyndi به نظر می رسد افسردگی یکی از عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی است. با این حال ، اگر قبل از اینکه فرد به بیماری قلبی عروقی مبتلا شود ، این بیماری درمان شود ، می تواند از حمله قلبی و سکته مغزی در مراحل بعدی زندگی جلوگیری کند.

یک مطالعه اخیر نشان داده است که اگر افسردگی قبل از بروز علائم بیماری قلبی عروقی در فرد درمان شود ، می تواند خطر حمله قلبی و سکته را تا نصف کاهش دهد.

محقق اصلی تحقیق جسی سی استوارت ، دکترای دانشکده علوم دانشگاه ایندیانا-دانشگاه پردو ایندیاناپولیس بود ، اما به نظر می رسد این مطالعه اولین مطالعه افسردگی و بیماری های قلبی عروقی از این زاویه.

دکتر. استوارت اظهار داشت که “تحقیقات قبلی توسط ما و دیگران نشان داده است که افسردگی یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی است. با این حال ، مطالعات قبلی در مورد درمان ضد افسردگی در بیماران مبتلا به بیماری های قلبی عروقی ، سود مورد انتظار این گروه از بیماران را نشان نداده است. بنابراین ما از خود پرسیدیم ، اگر قبل از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی ، افسردگی را درمان کنیم ، چه می کنیم؟ آیا می تواند خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد؟ نتایج ما نشان می دهد که پاسخ مثبت است. “

شرکت کنندگان در مجموع 235 افراد بودند ، 29 سال به بالا و مبتلا به افسردگی یا بدخیمی تشخیص داده شده است. آنها به طور تصادفی به هر گروه تقسیم شدند ، گروهی تحت مراقبت استاندارد 11 ماه قرار گرفتند ، در حالی كه گروه دیگر این گروه به مدت 02 ماه تحت مراقبتهای مشترک قرار گرفتند.

شرکت کنندگان به مدت 8 سال دنبال شدند. از 168 شرکت کنندگان 168 افرادی که در ابتدا مبتلا به بیماری قلبی عروقی نیستند. از این تعداد کسانی بودند که برای مقابله با افسردگی 60 در این 8 سال احتمال حمله قلبی یا سکته مغزی کمتر از کسانی است که تحت مراقبت استاندارد قرار گرفته اند.

از طرف دیگر ، مراقبت های مختلط با خطر کمتری از حمله قلبی یا سکته همراه نیست 60 افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی قبل از مطالعه.

این نتایج نشان می دهد که برای بهره مندی از سلامت قلب باید قبل از بروز بیماری های قلبی عروقی افسردگی درمان شود.

دکتر. استوارت می گوید تغییر شیوه زندگی – مانند ترک سیگار ، یا فشار خون و داروهای کلسترول – روش های مهمی در کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی است. وی می گوید ، نتایج تحقیقات خود ، اگر در یک مطالعه بزرگتر تأیید شود ، می تواند یک رویکرد مهم جدید اضافه کند ، این است که درمان ضد افسردگی می تواند از حمله قلبی و سکته جلوگیری کند

دکتر می گوید: “در آینده ، درمان افسردگی می تواند نقش مهمی در کاهش کیفیت زندگی و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی داشته باشد.” استوارت.

محققان اکنون به دنبال تأمین بودجه برای انجام یک تحقیق بزرگتر در مورد همان موضوع هستند به این امید که مطالعه بیشتر روی افراد بیشتری یافته های آنها را تأیید کند [1] ، [2].

بدیهی است که طرف ذهنی می تواند یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی باشد. با این حال ، این مطالعه یک زاویه جدید و جالب در مورد چگونگی جلوگیری از افسردگی منجر به بیماری های قلبی عروقی در کسانی که با این بیماری مبارزه می کنند نشان می دهد. دلیل دیگری نیز برای درمان بیماری جدی افسردگی وجود دارد و بدیهی است که بهتر است در اسرع وقت مداخله شود – حتی می تواند از افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند. با این حال ، این مطالعه روی گروه بزرگتری تکرار خواهد شد و بنابراین نتایج باید با احتیاط گرفته شود ، اگرچه مطمئنا امیدوار کننده هستند.

هانا ماریا گوببارتسدوتیر ،

روانشناس.

به یاد داشته باشید در فیس بوک به ما بپیوندید

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *