تفاوت فتوشاپ چیست و کدام یک برای شما مناسب است؟

در این مقاله از همین نوع سایت استفاده خواهیم کرد تفاوت نسخه های فتوشاپ و ویژگی های هر نسخه فتوشاپ را بررسی کنید.

شکی نیست که Adobe Photoshop یک نرم افزار ویرایش منحصر به فرد است. این نرم افزار با کیفیت و آسان برای سال ها استاندارد طراحی گرافیک حرفه ای بوده است. اخیراً چندین به روز رسانی نرم افزار و نسخه های این نرم افزار ساخته شده است که افراد را در انتخاب نسخه مناسب سردرگم کرده است: چه فرقی دارد؟ چه چیزی تغییر کرده است؟ و اینکه نسخه های معرفی شده چه ویژگی های متفاوتی نسبت به نسخه های قبلی دارند؟

فتوشاپ چیست؟

Adobe Photoshop نرم افزار ویرایش تصویر و روتوش عکس برای استفاده در رایانه های Windows یا MacOS است. فتوشاپ به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر و آثار هنری را ایجاد، بهبود یا ویرایش کنند. امکان تغییر پس زمینه، شبیه سازی یک تصویر واقعی یا ایجاد یک نمای جایگزین از جهان با ادوبی فتوشاپ وجود دارد.

پرکاربردترین ابزارهای نرم افزاری برای ویرایش عکس، دستکاری تصویر و روتوش برای بسیاری از فرمت های فایل های ویدئویی و ویدئویی. ابزارهای فتوشاپ به شما این امکان را می دهند که هم تصاویر جداگانه و هم دسته بزرگی از عکس ها را ویرایش کنید. چندین نسخه از فتوشاپ از جمله Photoshop CC، Photoshop Elements، Photoshop Lightroom و Photoshop Express وجود دارد که در زیر با هم مقایسه می کنیم.

کاربرد فتوشاپ چیست؟

Adobe Photoshop یک ابزار مهم برای طراحان، توسعه دهندگان وب، هنرمندان گرافیک، عکاسان و متخصصان خلاق است. به طور گسترده برای ویرایش تصویر، روتوش، ترکیب تصویر، قالب های وب سایت و افزودن جلوه ها استفاده می شود. می توانید تصاویر دیجیتال یا اسکن شده را برای استفاده آنلاین یا چاپ ویرایش کنید. طرح بندی سایت را می توان در فتوشاپ ایجاد کرد و قبل از ورود توسعه دهندگان به مرحله کدنویسی تکمیل کرد. گرافیک مستقل برای استفاده در برنامه های دیگر ایجاد کرد.

کدام نسخه فتوشاپ برای شما بهتر است؟

در اینجا انواع نسخه های مختلف فتوشاپ و در پایان آورده شده است تفاوت نسخه های فتوشاپ ما بررسی می کنیم تا بتوانید با دیدی باز، انتخاب درستی برای نصب نسخه مناسب لپ تاپ یا دسکتاپ خود داشته باشید.

برای نصب هر نسخه فتوشاپ نیاز به دانش ICDL دارید تا بدون هیچ مشکلی این برنامه ها را روی سیستم های ویندوز خود نصب کنید. اگر این مهارت ها را نمی دانید، می توانید از درس زیر استفاده کنید.

1- ویژگی های Adobe Photoshop Elements

تفاوت نسخه های فتوشاپ

بیایید با ابتدایی ترین و ساده ترین نسخه فتوشاپ شروع کنیم، اما فریب نام آن را نخورید. Adobe Photoshop Elements برای عکاسان مبتدی و پیشرفته طراحی شده است. این نسخه به شما این امکان را می دهد که به راحتی عکس های خود را ویرایش کنید. علاوه بر این، ابزارهای پیشرفته فتوشاپ را ارائه می دهد.

یک ویژگی عالی برای مبتدیان حالت Guided Edits است. Guided Edits دستورالعمل های گام به گام را برای رایج ترین ویرایش ها ارائه می دهد. این ویرایش‌ها شامل چرخش و صاف کردن، تغییر پس‌زمینه، و حرکت برای ادغام عکس می‌شود. همچنین رنگ های مختلف و عناصر دیگر را تغییر دهید.

Photoshop Elements همچنین دارای ویرایش سریع است. این ویژگی ها که از پرکاربردترین ابزارهای این نسخه هستند شامل حذف قرمزی چشم، برش دادن، افزودن متن یا اعمال فریم است. همچنین می توانید Smart Fix، فیلترها، نوردهی یا تنظیمات رنگ را اعمال کنید یا تصویر خود را به خوبی تنظیم کنید.

این ویژگی ها قطعا Photoshop Elements را به بهترین نسخه برای عکاسان مبتدی تبدیل می کند. شما می توانید از این نسخه فتوشاپ به طور کامل و بدون آموزش حرفه ای استفاده کنید. حتی اگر بخواهید بعداً به Photoshop CC بروید، این نقطه شروع خوبی برای شما خواهد بود.

حالت تخصصی برای حرفه ای ها

تفاوت نسخه های فتوشاپ

این نرم افزار به دلیل داشتن حالت اکسپرس برای حرفه ای ها نیز مناسب خواهد بود چرا که حالت خبره شباهت زیادی به فتوشاپ دارد. می توانید از لایه ها، ماسک ها، براش ها و بسیاری از ابزارهای ویرایش پیشرفته دیگر استفاده کنید.

تفاوت مهمی بین Photoshop CC و Elements وجود دارد. Photoshop Elements دارای ویژگی ها و عملکردهای بسیار کمتری نسبت به Photoshop CC است. علاوه بر این، ابزارهای ارائه شده گزینه ها و امکانات کمتری دارند. برای اکثر عکاسان آماتور مبتدی و پیشرفته، Photoshop Elements بهترین انتخاب است.

2. Adobe Photoshop CC

اگر می خواهید کنترل بیشتری روی ویرایش عکس داشته باشید، به Photoshop CC نیاز دارید. این نرم افزار گسترده ترین و پیشرفته ترین نرم افزار ویرایش عکس می باشد. با این حال، Photoshop CC فقط برای عکاسان نیست.

این توسط هنرمندان دیجیتال و گرافیست های مختلف استفاده می شود. می توانید عکس های خود را ویرایش کنید و تا حد زیادی آنها را دستکاری کنید. همچنین می توانید با این نسخه از فتوشاپ تصویرسازی و طراحی گرافیکی انجام دهید.

تفاوت نسخه های فتوشاپ

Photoshop CC به شما امکان می دهد با اشیاء سه بعدی و یک سیستم مدیریت رنگ حرفه ای کار کنید. همچنین با تصاویر CMYK سازگار است، نه با عناصر فتوشاپ.

اگر می خواهید آثار هنری و نه فقط عکس چاپ کنید، حتما باید از این نسخه های فتوشاپ استفاده کنید.

عیب فتوشاپ سی سی می تواند دشواری در یادگیری و زمان بر بودن آشنایی با تمام ابزارهای آن باشد.

اگر می خواهید از Photoshop CC به جای هر نسخه دیگری از فتوشاپ استفاده کنید، باید حداقل اصول اولیه ویرایش عکس را بدانید.

برای این کار می توانید از بسته آموزشی فتوشاپ در سایت فرادرس استفاده کنید تا سرعت یادگیری خود را افزایش دهید و کار با Photoshop CC را به صورت حرفه ای یاد بگیرید.

3. لایت روم کلاسیک

تفاوت نسخه های فتوشاپ

اگر نمی خواهید با طراحی گرافیکی و تصاویر سر و کار داشته باشید، اما به نرم افزار حرفه ای ویرایش عکس نیاز دارید، لایت روم کلاسیک ممکن است برای شما عالی باشد.

هر چیزی که یک عکاس واجد شرایط یا حرفه ای نیاز دارد را دارد. تنها کاری که نمی توانید انجام دهید این است که عکس ها را ویرایش کنید.

لایت روم کلاسیک اساساً معادل یک اتاق تاریک برای عکاسی است. به شما امکان می دهد نوردهی، فوکوس، رنگ و ترکیب کلی را ویرایش کنید. همه ویرایش‌ها مخرب نیستند، به این معنی که همیشه داده‌های تصویر اصلی را حفظ خواهید کرد.

لایت روم همچنین قبل از تبدیل تصویر، تمامی ویرایش های خود را روی فایل RAW اعمال می کند. این باعث می شود که کیفیت تصویر بهتر و دقیق تری ارائه شود.

لایت روم کلاسیک مخصوص عکاسان طراحی شده است. شما می توانید از ماسک ها و براش ها برای ویرایش تنها قسمت های خاصی از عکس استفاده کنید. همچنین شامل ماژول هایی برای ایجاد آلبوم عکس، نمایش اسلاید و گالری وب می باشد. ماژول چاپ می تواند برگه های تماس سفارشی و بسته های عکس ایجاد کند.

لایت روم کلاسیک هر چیزی که یک عکاس می خواهد را دارد. اگر می خواهید عکس ها را به صورت حرفه ای ویرایش کنید و نتایج عالی بگیرید، این نسخه از فتوشاپ بهترین انتخاب است.

یادگیری این نسخه آسان است و با مرور آموزش حرفه ای زیر که توسط سایت فرادرس ایجاد شده است، می توانید به راحتی عکس های حرفه ای با افکت ها و فیلترهای جذاب بسازید.

4. لایت روم سی سی

Lightroom CC ساده تر و کلی تر از Lightroom Classic است. مزیت این نسخه این است که تقریباً از هر دستگاهی می توانید به ابزارهای ویرایش آن دسترسی داشته باشید و بر روی گوشی ها و تبلت های اندروید و iOS به راحتی از آن استفاده کنید. با این حال، قدرت و ویژگی های حرفه ای نسخه کلاسیک را ارائه نمی دهد.

فتوشاپ یا لایت روم؟

این سوال در مورد نسخه های مختلف فتوشاپ زیاد پرسیده می شود. اما من فکر می کنم یک پاسخ بسیار ساده وجود دارد. اگر می خواهید کارهایی بیش از ویرایش عکس های خود انجام دهید، از فتوشاپ استفاده کنید. این شامل طراحی پوستر، بنر، تصاویر سه بعدی و دستکاری های پیچیده عکس است. فتوشاپ مخصوص گرافیست هاست نه فقط عکاسان.

بنابراین، منحنی یادگیری بسیار دشوارتر وجود دارد. علاوه بر این، اکثر عکاسان حتی از 90 درصد قابلیت های آن استفاده نمی کنند. بنابراین، اگر شما یک عکاس هستید و می خواهید بهترین نرم افزار ویرایش عکس را داشته باشید، لایت روم را انتخاب کنید. فاقد تمام ویژگی های غیر ضروری است که عکاسان از آن استفاده نمی کنند.

تفاوت بین Photoshop CC و CS6

تفاوت نسخه های فتوشاپ

Adobe Photoshop CS6 (معروف به نسخه ششم Adobe Creative Suite) تفاوت قابل توجهی داشت زیرا قیمت اولیه خرید آن بالا بود، اما مادام العمر بود و نیازی به تمدید سالانه نداشت، به این معنی که اگر برای استفاده طولانی مدت در نظر گرفته شده است، یک کپی داشته باشید که هزینه معقولی از آن پرداخت کرده اید.

از آنجایی که CS6 یک نسخه قدیمی است، برخی از قدرتمندترین ویژگی ها یا ویژگی های دسترسی ابری را ندارد. با این حال، هنوز هم اکثر عملکردهای اساسی را که اکثر کاربران در فتوشاپ به آن روی می آورند، انجام می دهد. به راحتی از تصحیح رنگ پایه، برش و ویرایش کلی گرافیکی پشتیبانی می کند. نکته قابل توجه این است که فتوشاپ دیگر این نسخه را نمی فروشد و برای تهیه آن باید بازار را جستجو کنید تا نسخه فیزیکی آن را پیدا کنید (البته برای ما ایرانی ها نسخه پا همیشه موجود است)

رابط CC شباهت زیادی به CS6 دارد اما تفاوت هایی دارد که اصلا زیاد نیستند و وقتی به عملکرد آن نگاه می کنیم نیازی به ارتقا از CS6 به CC نیست.

Photoshop CC تمام ویژگی های Photoshop CS6 را دارد. همچنین شامل برنامه های محبوبی مانند Illustrator، InDesign، After Effects، Audition، Dreamweaver و غیره است.

Photoshop CC مطمئناً بهتر از ویژگی ابری است. خوبی این موضوع این است که می توانید تمام فایل های خود را به سرعت و به راحتی به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید تنظیمات سفارشی را ذخیره کنید، فضای کاری خود را تمیز کنید و موارد دیگر. در صورت تمایل می توانید 20 گیگابایت فضای ابری رایگان دریافت کنید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *