بسیاری از افراد از اختلالات خواب رنج می برند و تأثیر زیادی بر سلامتی و سلامتی ما دارند. مطالعات نشان می دهد بین بی خوابی و بیماری های قلبی ارتباط وجود دارد. در اینجا ما به بی خوابی و نتایج مطالعه ای خواهیم پرداخت که ارتباطی بین بی خوابی و نارسایی قلبی یافت. سرانجام ، نکاتی در زمینه مبارزه با بی خوابی ارائه خواهد شد که امیدواریم برخی افراد از این مزایا استفاده کنند.

بی خوابی و دشواری خواب مشکلاتی است که به نظر می رسد بسیاری از مردم ایسلند را آزار می دهد. این را می توان از این واقعیت دریافت که برای ایسلندی ها به میزان قابل توجهی بیشتر از سایر کشورهای اسکاندیناوی داروی خواب آور تجویز می شود. [1].

– تبلیغات-

بی خوابی معمولاً به این معنی است که به سختی می توانید به خواب بروید ، خوابیدن بدون شب از خواب بیدار می شود یا اینکه می خواهید بی قرار از خواب بیدار شوید. این می تواند باعث ایجاد ناراحتی زیادی در زندگی روزمره ، کاهش بهره وری ، ایجاد استرس ، عدم تمرکز و تحریک پذیری شود. افراد ممکن است به دلیل ناتوانی در خواب چرخه معیوبی از استرس و تحریک پذیری را تجربه کنند که این امر احتمال خوابیدن را بیشتر کاهش می دهد. اتاق خواب تبدیل به یک دشمن می شود و شخص مورد نظر ناخواسته آن را با شبهای بی خوابی مرتبط می کند و حتی خوابیدن در جای دیگر ، دراز کشیدن روی کاناپه در طول روز یا خوابیدن در تلویزیون تماشای تلویزیون راحت تر است. استراحت هرگز کافی به نظر نمی رسد و خارج شدن از حلقه معیوب کار دشواری است [2].

بنابراین ، بی خوابی می تواند کیفیت زندگی افراد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. همچنین به نظر می رسد بیماری قلبی را تحت تأثیر قرار می دهد. نتایج یک مطالعه گسترده نروژی در مارس 2013 در مجله قلب اروپا منتشر شد و بیان داشت که بسیاری از مطالعات نشان می دهد که بی خوابی در میان افراد مبتلا به نارسایی قلبی شایع است. [3].

نارسایی قلبی بیماری است که در آن به دلایلی ظرفیت قلب محدود می شود. سپس قلب با توجه به نیاز خود خون کافی را در اطراف بدن پمپ نمی کند. عوامل بسیاری می توانند در این امر نقش داشته باشند ، اما این شرایط می تواند ، از جمله موارد دیگر ، پس از حمله قلبی / انسداد شریان کرونر ایجاد شود. این وضعیتی است که با گذشت زمان به تدریج بدتر می شود [4].

محققان نروژی

محققان یک مطالعه نروژی می خواستند این زاویه را بررسی کنند که آیا علائم بی خوابی خطر نارسایی قلبی را افزایش می دهد. شرکت کنندگان بخشی از یک مطالعه بزرگتر بودند که برای بررسی مشکلات عمده بهداشتی در Nord-Tröndelag در نروژ انجام شد. در مجموع 54279 شرکت کننده ، مردان و زنان 20-89 ساله وجود داشت و در ابتدای مطالعه آنها هیچ سابقه نارسایی قلبی نداشتند. آنها حدود 11 سال تحت نظر بوده اند. از آنها در مورد سه علامت بی خوابی ، دشواری در خوابیدن ، دشواری در خواب شبانه و احساس بی قراری سکوت پرسیده شد. همچنین اطلاعات در مورد عوامل مختلف دیگر ، از جمله عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی جمع آوری شد. در این دوره 11 ساله ، در مجموع 1400 نفر دچار نارسایی قلبی شده اند. برای مطالعه بهتر ارتباط بین بی خوابی و نارسایی قلبی ، محققان متغیرهای دیگری را که می توانند بر نارسایی قلبی ، عوامل خطر مانند فشار خون و کلسترول ، مصرف الکل ، سیگار ، وزن و سن تأثیر بگذارند ، شناسایی کردند. پس از نظارت بر این عوامل ، مشخص شد که بین بی خوابی و افزایش خطر نارسایی قلبی ارتباط وجود دارد. کسانی که از سه علامت بی خوابی ذکر شده در بالا برخوردار بودند ، بیشتر از کسانی که این علائم را ندارند ، دچار نارسایی قلبی می شوند. این خطر در صورتی افزایش می یابد که افراد بیش از یک علامت داشته باشند و کسانی که این سه علامت را داشته اند سه برابر بیشتر از کسانی که علامتی ندارند ، دچار نارسایی قلبی می شوند. همچنین ، کسانی که این سه علامت را داشتند در مقایسه با کسانی که فقط یک یا دو علامت داشتند ، در معرض خطر بیشتری بودند [3] [5].

– تبلیغات –

باید در نظر داشت که این نتایج نشان دهنده این نیست که آیا رابطه ای علی بین آنها وجود دارد یا خیر ، بلکه فقط وجود یک ارتباط است. بنابراین ، برای توضیح بهتر این رابطه ، تحقیقات بیشتری لازم است.

روانشناس مایکل جی Breus در مقاله ای در وب سایت Psychology Today نتایج این مطالعه را مورد بحث قرار می دهد. وی برخی از مطالعات دیگر را ذکر می کند که اهمیت خواب را برای سلامت قلب نشان می دهد و این واقعیت که به نظر می رسد بین خواب کم ، اختلالات خواب ، خواب کم و بیماری قلبی عروقی ارتباط وجود دارد.

وی ، از جمله ، مطالعه ای را توسط همین تیم تحقیقاتی نروژی ذکر کرد ، که نشان می دهد افرادی که از علائم بی خوابی رنج می برند 27-45٪ بیشتر از کسانی که علائم بی خوابی ندارند ، دچار حمله قلبی می شوند.

مطالعه دیگری که وی به آن استناد کرد نشان داد که کمی خواب می تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد. افرادی که کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند 15٪ بیشتر در معرض سکته مغزی و 48٪ بیشتر در معرض حمله قلبی قرار دارند نسبت به افرادی که بیشتر می خوابند. [5].

بسیار نامشخص است که ارتباط دقیق بین بی خوابی و بیماری های قلبی چیست. مشخص نیست که آیا رابطه علیت مستقیم وجود دارد یا رابطه دقیق آن چیست. امیدواریم تحقیقات آینده این را نشان دهد. از طرف دیگر ، واضح است که ارتباطی بین آنها وجود دارد و نباید آنها را نادیده گرفت.

مشاوره خواب

در اینجا چند نکته کلی برای بهبود خواب آورده شده است. رهایی از بی خوابی ، کنار گذاشتن عادت های قدیمی و اتخاذ عادت های خواب بهتر و جدید ممکن است کار سختی باشد ، اما تمرکز بر روی آن برای سلامتی و رفاه عمومی بسیار مهم است.

برای خواب برنامه ریزی کنید

هر شب در یک ساعت مشخص خوابیدن و هر روز در یک ساعت مشخص بیدار شدن می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد. اگرچه دشوار است ، اما بهتر است آخر هفته ها به همین روال عمل کنید تا الگوی خواب جدید را اشتباه نگیرید.

آرامش قبل از خواب

توصیه می شود حداقل 30-60 دقیقه قبل از خواب تلویزیون ، کامپیوتر ، تلفن را خاموش و نور و سایر مواد تحریک کننده را خاموش کنید. ایده خوبی است که یک روال قبل از خواب ایجاد کنید که به تدریج با خواب ارتباط برقرار کنید ، مانند خواندن ، حمام گرم یا موسیقی آرامش بخش. از محرک ها ، مکالمات سنگین و دشوار و آنچه می دانید درست قبل از خواب شما را ناراحت می کند ، خودداری کنید.

از تختخواب فقط قبل از خواب استفاده کنید

به طور نامحدود به رختخواب نروید ، اگر نمی توانید بخوابید ، خوب است که مثلاً 30-20 دقیقه هدف بگیرید. اگر خستگی شروع به ظاهر شدن نمی کند ، خوب است که حرکت کنید ، بخوانید ، یک لیوان آب بنوشید ، موسیقی ملایم یا چیز دیگری گوش دهید تا زمانی که احساس خستگی کنیم – سپس در رختخواب قائم بمانید ، اما جایی که می توانید خستگی را آویزان نکنید عبور. از تخت برای تماشای تلویزیون ، مطالعه ، گوش دادن به موسیقی یا دستکاری تلفن استفاده نکنید. بهتر است این کار را در جای دیگری انجام دهید ، زیرا بدن به تدریج تخت را فقط برای خواب متصل می کند.

از مصرف کافئین ، نیکوتین و الکل خودداری کنید

بهتر است از مصرف کافئین هنگام خواب به دلیل اثرات تحریک کننده آن خودداری کنید. الکل می تواند کیفیت خواب را بدتر کند ، زیرا بدن در آخرین قسمت شب شروع به پردازش آن می کند ، بنابراین نوشیدن حداقل به خصوص درست قبل از خواب عاقلانه است. افراد سیگاری اغلب به دلیل ترک نیکوتین زود بیدار می شوند یا به خواب می روند. در اینجا دلیل دیگری برای ترک کامل سیگار وجود دارد.

از خوابیدن خودداری کنید

این می تواند در روزهای طولانی و دشوار معکوس شود ، اما می تواند الگوی خواب ما را برای خوابیدن در طول روز اشتباه کند. بنابراین ، بهتر است سعی کنید بیدار بمانید ، به عنوان مثال ، برای پیاده روی یا چیز دیگری بروید تا بیشترین خستگی را در وسط روز از بین ببرید.

جنبش

ورزش می تواند تأثیر مثبتی بر خواب داشته باشد و بنابراین حداقل 20-30 دقیقه ورزش را در برنامه روزانه خود جای می دهد ، اما ورزش به دلایل دیگر نیز مفید است. با این وجود توصیه نمی شود که بلافاصله قبل از خواب ورزش کنید و بهتر است حدود 5-6 ساعت قبل از خواب آماده باشید. یک تمرین آرامش بخش مانند یوگا قبل از خواب خوب است.

شرایط ایده آلی برای خوابیدن در اتاق خواب ایجاد کنید

اتاق نباید خیلی روشن باشد ، دما باید راحت باشد و اتاق آرام باشد. همچنین از راحتی و خوب بودن تخت اطمینان حاصل کنید [6] [7].

اگر بی خوابی تأثیر قابل توجهی در زندگی روزمره و کار شما ایجاد می کند و به سختی می توانید با کمک این نکات کنار بیایید ، بهتر است برای کمک با روانشناس تماس بگیرید. خارج شدن از این حلقه معیوب و بدون کمک ممکن است دشوار باشد و از آنجا که خواب از بسیاری جهات بسیار مهم است ، در جستجوی کمک دریغ نکنید.

هانا ماریا گوبارتسدوتیر ، روانشناس.

فراموش نکنید که در فیس بوک به ما بپیوندید

منابع

1. کمیسیون شمال برای آمار پزشکی (2013). آمار بهداشتی برای کشورهای اسکاندیناوی 2013. در 4 آوریل 2014 ، از http://nowbase.org/~/media/Projekt٪20sites/Nowbase/Publikationer/Helse/Helsestatistik٪2013.ashx بازیابی شده است.

2. انجمن روانپزشکی آمریکا (2000). راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (4. útgáfa). واشنگتن: هافوندور.

3. Laugsand ، LE ، Strand ، LB ، Platou ، C. ، Vatten ، LJ و Janszky ، I. (2013). بی خوابی و خطر نارسایی قلبی تصادفی: یک مطالعه در مورد جمعیت در تاریخ 21 فوریه 2014 ، از http://eurheartj.oxfordjournals.org بازیابی شده است.

4. زندگی قلب (2007). نارسایی قلبی. دسترسی به تاریخ 4 آوریل 2014 از http://www.hjartalif.is/hjartabilun.

5. مایکل جی Breus (2013) بی خوابی می تواند خطر نارسایی قلبی را سه برابر کند. Sótt 4 آوریل 2014 از http://www.psychologytoday.com/blog/sleep-newzzz/201305/insomnia-may-triple-risk-heart-failure.

6. روانشناسی امروز (2009). بی خوابی (درمان ها). در 7 آوریل 2014 ، از http://www.psychologytoday.com/conditions/insomnia؟tab= درمانها بازیابی شده است.

7. بنیاد ملی خواب. بهداشت خواب در 7 آوریل 2014 ، از http://sleepfoundation.org/ask-the-expert/sleep-hygiene بازیابی شده است.

تبلیغات