این که آیا شما وقت خود را صرف کباب کردن ماهی یا پخت غذاهای گیاهی می کنید یا فقط

یک قوطی نخود ، که همه آنها در رژیم غذایی مدیترانه ای جای می گیرند. غذاها اکثر مردم را مجذوب خود می کند و به نظر می رسد لیست مزایای سلامتی همچنان در حال رشد است.


مطالعه جدیدی که در JAMA Network Open منتشر شد نشان داد زنانی که از دریای مدیترانه رژیم می گیرند 30٪ (زنان مبتلا به دیابت نوع 2) کمتر به

دیابت نوع 2 مبتلا می شوند.

مطالعات انجام شده توسط محققان در بیمارستان بریگام و زنان ،

بیش از 25. شرکت کنندگان در تحقیقات بهداشت زنان ، که دامنه آن 000 سالها.

اگرچه مطالعه بهداشت اصلی برای تجزیه و تحلیل رژیم غذایی
نبود
از شرکت کنندگان خواسته شد که یک پرسشنامه در مورد تعداد دفعات غذا

پر کنند و آنچه را که آنها توصیف می کنند توضیح دهند. هر روز خورد

با استفاده از این داده ها ، تیمی از دانشمندان ، از جمله دکتر سامیا مورا

و دکتر شفقات احمد ، رابطه را بررسی کردند. رژیم غذایی زنان ، دیابت نوع 2

و علائم دیگری که ممکن است مسئول بیماری متابولیک باشند.

ارتباط بین رژیم مدیترانه ای و دیابت.

رژیم غذایی مدیترانه ای بر چربی های سالم ، مانند روغن زیتون ، آجیل ، دانه ها و ماهی های چرب ، و همچنین غلات سبوس دار ، میوه ها ، سبزیجات

تأکید دارد و حبوبات. این ماده اغلب سالم ترین و پایدارترین رژیم غذایی ، خوشمزه و تازه در نظر گرفته شده است.

مطالعات رژیم غذایی را با کاهش استرس ، سلامت قلب و هم اکنون کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

– به ویژه در زنان مرتبط دانسته است. اما چگونه؟

برای رسیدن به نتیجه ، محققان از هر یک از شرکت کنندگان خواستند که غذا

را از صفر به نه درجه بندی کنند: اعداد بالاتر برای میوه ، سبزیجات ، غلات سبوس دار ، حبوبات ، آجیل

و ماهی ؛ درجه متوسط ​​برای مصرف متوسط ​​الکل ؛

و درجه پایین برای گوشت قرمز یا فرآوری شده.

برای رد بیماری های زمینه ای ، آنها همچنین کلسترول ، لیپوپروتئین

در بدن و مقاومت به انسولین را اندازه گیری کردند.

زنانی که در ابتدای مطالعه از رژیم مدیترانه ای استفاده می کردند 25٪
کمتر
دیابت نوع 2 اما کسانی که این کار را نکردند.

کسانی که مقاومت به انسولین نداشتند حداقل در معرض خطر دیابت بودند.

“بیشترین خطرات مرتبط با رژیم مدیترانه ای و دیابت نوع 2 توسط نشانگرهای زیستی مربوط به مقاومت به انسولین ، چربی ،
توضیح داده شد احمد در بیانیه مطبوعاتی گفت: “متابولیسم و ​​التهاب پروتئین چربی.” “این درک ممکن است پیامدهای مهمی در پیشگیری از دیابت داشته باشد.”


با این وجود ، مطالعه محدودیت هایی دارد.

به عنوان مثال ، بیشتر زنان در این مطالعه سفیدپوست و دارای تحصیلات عالی بودند و همه آنها کار می کردند

به عنوان متخصصان مراقبت های بهداشتی که مطالعه را از نظر تنوع محدودتر کردند.

نتیجه نهایی:

ارتباط بین رژیم غذایی مدیترانه ای و کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 امیدوارکننده است. مورا می گوید نتایج از این ایده پشتیبانی می کند که افراد می توانند با رژیم غذایی تغییر یافته خطر خود را

کنترل کنند و تغییرات کوچک می تواند به مرور زمان کارهای خوبی انجام دهد. احساس می کند

منبع: mindbodygreen.com