ارزیابی قهوه: قهوه را چطور ارزیابی می کنید؟

ارزیابی-قهوه:-قهوه-را-چطور-ارزیابی-می-کنید؟

ارزیابی قهوه آسان نیست. چگونه یک قهوه را به درستی ارزیابی کنیم؟ چگونه می توان خصوصیات آن را تشخیص داد؟ چگونه قبل از ترک مزه ، ظاهر آن را قضاوت کنیم؟ با مشاهده دانه های قهوه ، در نگاه اول هیچ چیزی پرش نمی شود. از نظر بصری ، تشخیص ترشک ، منشأ و منشاء دانه ای که در مقابل آن هستیم ، تقریباً غیرممکن است.

برای ارزیابی یک قهوه ، ابتدا باید درمان آن را تشخیص دهیم ، که قابل مشاهده برای چشم است. درست مانند شراب ، شکلات ، چای یا هر محصول کشاورزی ، قهوه را باید با شرایط آب و هوایی سازگار کرد تا از نظر کیفی توسعه یابد. علاوه بر شرایط آب و هوایی ، به منظور ارائه طیف وسیعی از انواع استثنایی قهوه ، باید پارامترهای زیادی در نظر گرفته شود. مانند سایر محصولات ، دانه قهوه نسبت به محیط خود بسیار حساس است و تمام مراحل با آن روبرو می شود: کشت؛ تولید؛ سرخ کردن؛ خشك كردن؛ بسته بندی ؛

هر کشور برای ارزیابی یک قهوه از مدل طبقه بندی دانه ها با توجه به اندازه ، کیفیت ، تولید و تنوع خود استفاده می کند.

برای ارزیابی یک قهوه ، معیارهای مشخصی برای بسته بندی کامل در بسته بندی آنها اعلام شده است:

منبع: ما در مورد یک کشور صحبت نخواهیم کرد ، ما عمدتا در مورد یک کشور صحبت می کنیم تولید کننده ، منطقه تولیدی.

گونه ها: ما از Arabica یا Robusta

صحبت خواهیم کرد انواع: صدها نفر وجود دارد ، به خصوص برای Arabica

درمان: 4 درمان قهوه وجود دارد: شسته ، ساده ، نیمه شسته شده. این بسیار مراحل تحول قهوه را تعیین می کند.

رطوبت: بیشتر تولید کنندگان میزان رطوبت را نشان می دهند: این به میانگین استاندارد در گفته می شود). ٪.

پرنعمت: این سال تولید و برداشت است. به عنوان مثال ، هنگامی که قهوه برداشت و فرآوری شده است 2019 – 2020 ، به این معنی است که بسیار اخیر است.

ظاهر لوبیا: طبقه بندی احتمالی مختلفی برای لوبیای قهوه وجود دارد. به عنوان مثال ، یک دانه لوبیا به نام لوبیا آزمایشگاهی در یک دسته لوبیای بلند طبقه بندی می شود.

اندازه: یک دانه قهوه قهوه بین 4 تا 8 میلی متر اندازه گیری می شود.

رنگ: یک دانه قهوه روبوستا بین زرد و قهوه ای خواهد بود. یک دانه قهوه عربیکا به رنگ سبز و قهوه ای خواهد بود.

ارزیابی یک قهوه تنها تمام این جنبه ها را شامل نمی شود ، گرچه آنها متعدد و مهم هستند. ارزیابی یک قهوه همچنین شامل تجزیه و تحلیل مراحل زیر می باشد که برای دستیابی به کیفیت مناسب قهوه نیاز به توجه زیادی دارد.

قهوه را با قهوه سبز ارزیابی کنید

تجزیه و تحلیل ها با یک مرحله حسی آغاز می شود: ما وقت می گیریم تا بوی دانه

را قدردانی کنیم. قهوه سبز که یادآور یونجه ، مزارع است.

نمونه

یک صنعتگر واقعی کباب اولین قهوه خود را در یک نمونه برشته می کند تا طعم حجامت را بچشد. این یک روش تجزیه و تحلیل برزیل است که در صورت عدم وجود ، ذائقه و نقایص قهوه قهوه را جدا می کند.

کباب کردن

یک کباب احترام گذار واقعی ، مطابق قواعد هنری ، تابوتهای خود را برشته می شود . صنایع دستی کلمه ای است که با ما صحبت می کند. پخت و پز قهوه ما در حدود بیست دقیقه انجام می شود. این زمان مناسب است که اجازه می دهد تا همه عطرها با سرعت زمان توسعه یابد. بعد از سرخ شدن ، در مورد فلنج صحبت خواهیم کرد. هر قهوه کد رنگی خاص خود را دارد که به آن اجازه می دهد هر بار که پخته شد ، هویت یکسانی داشته باشد.

سنگ زنی

ارزیابی یک قهوه از طریق آسیاب می رود! چگونه؟ “یا” چه؟ کافی است چند دانه قهوه را ریز خرد کنید ، و آنها را به خوبی بین نوک انگشتان بگذرانید. هنگامی که قهوه در زیر زمین دشوار است و شما احساس ناخوشایندی می کنید ، ما در مورد خنک شدن سریع قهوه ، سوخته ، صحبت خواهیم کرد.

وزن

ارزیابی یک محصول شامل وزنی است که برای مزه کردن و ارزیابی اضافه می شود. ما در مورد 6 تا 7 گرم قهوه زمین برای اسپرسو و در مورد 10 گرم برای قهوه آهسته آهسته صحبت خواهیم کرد.

ارزیابی نهایی

ارزیابی یک دانه در مرحله آخر شامل پر کردن یک برگه با کیفیت ، آنالیز حسی است که امکان در نظر گرفتن تمام پارامترهای دیده شده از طریق این مقاله را شمارش می کند.

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *