Hversu hollt er kaffi og te fyrir okkur?

چگونه آیا قهوه و چای برای ما سالم است؟

آیا یک فنجان قهوه یک لیوان آب محسوب می شود؟

اگرچه یک فنجان قهوه به اندازه یک لیوان آب مرطوب کننده نیست ، اما می تواند به عنوان مصرف مایعات روزانه محسوب شود. “از آنجا که به عنوان ادرار آور عمل می کند ، به نظر من قهوه در حدود نیمی از مایعات واقعی وجود دارد “، دکتر کاترین والدروپ می گوید. وی توضیح می دهد: “به عنوان مثال ، یک فنجان قهوه به عنوان نصف فنجان آب حساب می شود.”

” همانطور که گفته شد ، نوشیدن بسیاری از فنجان های قهوه یا چای بدون نوشیدن آب می تواند منجر به کم آبی بدن شود.” “اما بسیاری از فنجان های فاقد آب این کار را انجام می دهند.” ویل بولسیویچ ، متخصص گوارش ، توضیح داد: خشکی لب ها می تواند نشانه آن باشد که شما بیش از حد دریافته اید – سایر علائم کم آبی شامل ادرار زرد تیره و ادرار کافی برای دفع ادرار به اندازه کافی نیست.

یک فنجان قهوه تقریباً نصف لیوان آب را شمرد.

آیا لیوان لیوان یک لیوان آب در نظر گرفته می شود؟

اکثر چای ها حاوی کافئین هستند اما به طور قابل توجهی کمتر از قهوه هستند. در نتیجه ، والدروپ بیشترین چای بدون کافئین را سه چهارم محتوای آب می داند. با این حال ، چای گیاهی حاوی کافئین نیست و طبق استانداردهای آن ، معادل یک فنجان آب کامل است.

گرچه این ارقام بر اساس علم دقیق نیستند ، والدروپ می گوید که می توان از آنها به عنوان دستورالعمل های کلی برای اطمینان از کافی بودن مصرف مایعات استفاده کرد. یک فنجان چای حدود سه چهارم فنجان آب را تشکیل می داد.

در مورد قهوه و چای طعم دار چطور؟

انواع مختلف قهوه و چای تأثیرات متفاوتی بر رطوبت خواهند داشت. گاندی می گوید ، به عنوان مثال ، قهوه یا چای سیاه نسبت به لاته یا لیوان چای با شیر یا یک گزینه غیر لبنی ، رطوبت کمتری خواهد داشت. اگرچه به نظر نمی رسد شیر آبرسانی مناسبی داشته باشد ، اما در برخی مطالعات نشان داده شده است که پس از ورزش باعث افزایش ذخیره مایعات می شود – حتی بهتر از برخی نوشیدنی های ورزشی.

سعی کنید فنجان لاته قهوه را بدون شیرین نگه دارید ، زیرا نوشیدنی های شیرین سریعتر از نوشیدنی های شیرین منجر به کم آبی بدن می شوند. والدروپ اضافه می کند: “حتی اگر قهوه لاته حاوی قهوه کمتری باشد ، با این حال ، من هنوز هم تقریباً نیمی از حجم آب را در نظر خواهم گرفت.”

نکته اصلی.

گاندی می گوید ، به طور کلی ، قهوه و چای لزوماً در برابر کاهش مایعات موثر نیستند. وی می افزاید: “بدن شما مایعاتی را که از طریق چای و قهوه به عنوان مایع مصرف می کنید ، جذب می کند.” ، بیمار هستند و یا در شرایط دیگری که ممکن است مایعات خود را از دست بدهید.

خوردن غذاهای مرطوب کننده نیز می تواند سطح مایعات را بطور کلی شمرده و مفید باشد. غذاهای مرطوب کننده می توانند به عنوان مثال محصولات لبنی ، موز ، خربزه ، آوکادو و موارد دیگر باشند.

منبع: mindbodygreen.com