چیزهای زیادی در مورد سلامت قلب وجود دارد که دانستن آنها برای زنان مهم است.

مدتی پیش پزشکی به نام باربارا اچ رابرتز به اینجا آمد و سخنرانی بسیار خوبی در مورد زنان و بیماری های قلبی ارائه داد و ایده آل برای مرور آن است موضوعی که حرفهای زیادی برای زنان دارد.

از آنجا که 400 باربارا بخش ویژه قلب زنان را در بیمارستان میریام ، رود آیلند ، و همچنین استادیار بالینی در دانشکده پزشکی آلپرت در دانشگاه براون. او حرفه خود را وقف پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری های قلبی در میان زنان کرده است ، کتاب هایی منتشر کرده و در زمینه خود بسیار مورد احترام است.

علائم زنان ممکن است با علائم مردان متفاوت باشد

مهمترین پیام این است که علائم زنان در هنگام حمله قلبی ممکن است با علائم مردان متفاوت باشد. البته ، زنان می توانند علائم شناخته شده مانند درد بسیار بد قفسه سینه ، تعریق و تنگی نفس شدید را داشته باشند ، اما به احتمال زیاد این درد بزرگ قفسه سینه را که مردان به طور معمول دچار می شوند ، پیدا نمی کنند اما حالت تهوع ، درد در فک ، پشت ، شانه ها ، ناراحتی معده و گلو و حتی فقط احساس تنگی نفس و خستگی کنید. توصیف معمول حمله قلبی لزوماً در مورد زنان صدق نمی کند.

متأسفانه همه این را نمی دانند ، زیرا نشان داده شده است كه زنان در هنگام بیماری دیرتر از مردان به دنبال مراقبت های پزشکی می گردند ، هنگام ورود به بیمارستان مجبورند مدت بیشتری را برای معالجه منتظر بمانند و بیشتر از مردان تا به خاطر بیماری خود بمیرند. آنها همچنین به طور متوسط ​​ كنند) زمان مهم در امر صرفه جویی در سلامتی و زندگی در صورت حمله قلبی است ، بنابراین جدی گرفتن درد و ناراحتی مهم است که ممکن است همه بدانند علامت قلب است.

یکی از مواردی که باعث تعجب من در سخنرانی دکتر شد. رابرتز در مورد ماهیت متفاوت بیماری قلبی زنان و مردان زمانی اظهار داشت که زنان در هنگام استراحت و هنگام خواب بیشتر از مردان درد قلبی دارند. در اینجا همیشه گفته شده است که درد قلب با استرس و فشار همراه است ، به همین دلیل ، در میان سایر موارد ، افراد برای جستجوی علائم بیماری قلبی برای آزمایش های ورزشی فرستاده می شدند. بنابراین فقط می توانم تعجب کنم که آیا به طور خاص تحقیق شده است که آیا آزمایش ورزشی ابزار غربالگری مناسبی برای خانم ها است یا اینکه احتمالاً چیز دیگری بهتر است؟ من نمی دانم و متأسفانه دکتر دزدان دریایی در سخنرانی خود در این باره توضیحی ندادند ، اما وی گفت که زنان نیز بیشتر از مردان دچار درد قفسه سینه با فشار روحی یا روانی می شوند.

جلوگیری

البته همه می دانند که کشیدن سیگار مجاز نیست. هنوز شنیدن اینکه خانمی که روزی 2 بسته سیگار می کشد در آن است 100٪ بیشتر از خطر ابتلا به بیماری قلبی نسبت به سیگار نکشیدن است! نمی توان بیش از حد تأکید کرد که سیگار کشیدن بزرگترین عامل خطر ممکن است 267٪ برای جلوگیری و تأثیرگذارترین کاری که مردم می توانند برای طولانی شدن عمر و بهبود کیفیت زندگی خود انجام دهند دقیقاً ترک است. امروزه به راحتی سیگار کشیدن بهانه ای ندارد.

برای من بسیار جالب بود که دکتر رابرتز باید در مورد کلسترول می گفت. اما همانطور که برخی افراد می دانند ، صحبت از کلسترول بد به نام لیپوپروتئین با چگالی کم یا LDL و لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL است که کلسترول خوب است. ما می خواهیم بد (LDL) کم و خوب (HDL) زیاد باشد. اگرچه نوبت به کلسترول می رسد ، ما اغلب درمورد کلسترول تام صحبت می کنیم ، جایی که هم بد و هم خوب بلعیده شده است. من شخصاً هرگز نفهمیدم که چیست و چه علامت اختصاری خوب است یا بد. با این حال ، وی این اصل را برای ما حل کرد که LDL شروع با L مخفف Lousy و HDL شروع با H به معنای سالم و کلسترول خوب و سالم است. خوب است بدانید و من حداقل الان می توانم این را بخاطر بسپارم …

کلسترول خوب برای زنان مهم است

همچنین وقتی دکتر رابرتز گفت ، برخلاف هر آنچه قبلاً شنیده ام ، LDL زیاد بیماری قلبی را در زنان کمتر از مردان پیش بینی می کند ، اما HDL پایین بهترین پیش بینی کننده بیماری قلبی زنان است. این در واقع عکس آنچه همیشه به شخص گفته شده است و اخبار قابل توجهی است. همه چیز در مورد کلسترول بد نیست مانند او گفت.

در حقیقت ، شاید حتی جالب تر ، او همچنین گفت که حتی یک مطالعه نشان نداده است که در صورت کاهش کلسترول ، خطر ابتلا به بیماری قلبی در زنان را کاهش می دهد یا مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی را در زنان کاهش می دهد. داروها به عنوان درمان پیشگیری قبل از اینکه به بیماری قلبی مبتلا شوند. برخی علائم سودمندی پیشگیرانه در مردان وجود دارد اما در زنان وجود ندارد. با این حال ، بعد از اینکه افراد به بیماری مبتلا شدند ، نتایج تا حدی بهتر است اما کمتر از آن است که تاکنون ادعا شده است. من از شما اطلاعی ندارم ، اما بعضی از خانمهایی را می شناسم که به دلیل LDL زیاد داروهای کاهش دهنده کلسترول به عنوان پیشگیری کننده از بیماریهای قلبی استفاده کرده اند اما بر این اساس ، روشهای بالا بردن کلسترول خوب و تغییر سبک زندگی حتی م moreثرتر خواهد بود. هنگامی که از او س askedال شد ، وی گفت که بهترین راه برای بالا بردن میزان HDL ساده مانند مصرف دو تا سه قاشق غذاخوری روغن زیتون در روز است ، پس افراد باید غذای سالم بخورند و ورزش کنند ، اما هیچ عارضه ای هم نداشت.

استاتین لیف

داروهای استاتین به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند ، برای کاهش کلسترول. دکتر. رابرتز ادعا می کند که در سودمندی این داروها بسیار اغراق شده و عوارض جانبی خطرناک آنها به حداقل رسیده است. وی عوارض جانبی مانند درد عضلانی ، آسیب عضلانی و تحلیل رفتن عضله ، رابدومیولیز (بیماری عضلانی اسکلتی حاد و بالقوه کشنده) ، اختلال شناختی ، آرتروز ، التهاب تاندون ، نوروپاتی ، دیابت ، آسیب کبدی و کلیه ، CoQ (QQ کاهش یافته) را ذکر کرد. (که برای سلولهای بدن لازم است) ، خستگی و نقایص مادرزادی در کودکانی که تحت تأثیر این موارد قرار گرفته اند داروها در رحم این داروها مطمئناً به نفع کسی است ، اما وی تأکید کرد که بسیار مهم است که افراد در هنگام تجویز این داروها تحت نظارت دقیق قرار بگیرند و اگر افراد داروها را تحمل نمی کنند و عوارض جانبی ندارند ، درمان های دیگر نیز امتحان شود. وی حتی گفت که با عوارض جانبی این داروها ، بدن به آنها می فهماند که مناسب نیستند.

علاوه بر این ، دکتر رابرتز از نتایج مطالعه بر روی زنان نشان داد که هیچ تفاوتی در مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی بین زنانی که استاتین مصرف می کنند و کسانی که دارونما مصرف می کنند وجود ندارد این باید یک نتیجه نسبتاً ضعیف در نظر گرفته شود. در واقع ، وی همچنین گفت كه اگر افراد داروهای استاتین مصرف می كنند اما چنین غذاهای ناسالم می خورند ، تنها چیزی كه اتفاق می افتد این است كه مردم شكر گران قیمت تولید می كنند ، اگر شیوه زندگی صحیح نباشد ، داروها به تنهایی فایده چندانی ندارند.

سایر عوامل خطر

دکتر. رابرتز در مورد اثرات مضر فشار خون بالا صحبت کرد ، اما من به عنوان زنی که در دوران بارداری دو بار فشار خون داشته ام ، وقتی دکتر رابرتز گفت: فشار خون بالا در دوران بارداری نیز یکی از عوامل خطرناک برای بیماری های قلبی عروقی است. داشتن فشار خون بالا در دوران بارداری به سادگی نشانه این بود که چیزی آنطور که باید کار نمی کند ، و وی توصیه کرد که این خانم ها سلامت قلب خود را تحت نظر متخصص قلب و عروق کنترل کنند. وی همچنین در مورد کم توجهی به افزایش قابل توجه خطر بیماری قلبی در صورت تشخیص افراد مبتلا به دیابت بحث کرد ، وی در مورد نقش چاقی در پیشرفت بیماری های قلبی و مبتلا به سندرم متابولیک یا التهاب بحث کرد. همه عوامل جالب و مهمی که می توانند تحت تأثیر سبک زندگی قرار بگیرند.

رژیم و ورزش

دکتر. رابرتز ، البته ، در مورد تأثیر رژیم و ورزش بر سلامتی بحث کرد. همه اهمیت حرکت را می دانند ، اما او همچنین در مورد سازگاری با توانایی های یکدیگر و اجازه دادن به همه چیز در حرکت صحبت کرد. خوب است که از پله ها بالا بروید ، ماشین را از مغازه دورتر پارک کنید و تمام تلاش خود را بکنید تا آنچه را که می توانید از روز خارج کنید حتی اگر وقت ورزش روزانه ندارید. همه چیز مهم است.

هنگامی که نوبت به رژیم می رسید ، او علیه اسطوره هایی مانند اینکه خوردن غذاهای غنی از کلسترول سطح کلسترول بدن را بالا می برد و رژیم کم چربی برای قلب مفید است ، صحبت کرد. وی گفت که برعکس ، یک رژیم غذایی کم چربی سطح HDL بدن را کاهش می دهد و بنابراین یک رژیم غذایی بد برای قلب است.

دکتر. رابرتز بسیار عاشق رژیم غذایی مدیترانه ای است

    که حاوی مقدار زیادی سبزیجات ، میوه ها و روغن زیتون است اما گوشت زیادی ندارد. در ادامه و در س questionsالات بعد از سخنرانی ، وی گفت که ممکن است خوردن گوشت در این کشور مضر نباشد زیرا مواد افزودنی گوشت زیادی در ایالات متحده وجود دارد که این امر را به گزینه بدی تبدیل کرده است اما در ایسلند ما گوشت تمیزتری داریم که ارگانیک تر است و بنابراین شاید گزینه بهتری نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر باشد. با این حال ، او مطالعاتی را انجام داد که نشان داد رژیم غذایی مدیترانه ای به طور قابل توجهی خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

    این در مورد غذای تمیز است ، همانطور که وی گفت ، ما باید غذای بیشتری بخوریم ، نه محصولات ، غذایی که مرد دستکاری نکرده است. همانطور که وی بسیار خوش بیان کرد ، “اگر راه مردم را بشکنید ، ممکن است با آن کنار بیایید ، اما اگر راه طبیعت را بشکنید ، همیشه باید هزینه کنید” یا همانطور که تقریباً به ایسلندی ترجمه می شود اگر شما به مردم تقلب کنید ، احتمالاً می توانید با آن کنار بیایید ، اما اگر به طبیعت تقلب کنید ، همیشه باید هزینه کنید و این مطمئناً در مورد رژیم غذایی صدق می کند.

    نتیجه

    نتیجه گیری دکتر رابرتز در مورد نحوه واکنش ما بسیار ساده بود

      اگر سیگار می کشید ، آن را ترک کنید

      اگر کلسترول بالایی دارید ، آن را پایین بیاورید و خوب بالا ببرید

  • اگر فشار خون دارید ، آن را پایین بیاورید
  • اگر قند خون بالایی دارید ، آن را پایین بیاورید

اگر سنگین هستید وزن را پایین بیاورید

  • انجام یک تمرین سنگین در 10 دقیقه در روز
  • غذای سالم بخورید

  • والدین خود را خوب انتخاب کنید 🙂
    بهترین کاری که می توانیم برای مقابله با بیماری قلبی زنان انجام دهیم ، سبک زندگی سالم است. ما در دستان خود هستیم ، مهم نیست که چه چیزی به ارث می بریم یا با چه عوامل خطر مواجه هستیم ، این رفتار ماست که سلامتی ما را کنترل می کند. به گفته وی ، “ژن اسلحه را بارگیری می کند ، اما این محیط است که ماشه را می گیرد”. ما فقط باید با عوامل خطرساز خود روبرو شویم ، به تاریخچه خود و نحوه واکنش و واکنش افراد خانواده در آن زمینه نگاه کنیم.

    Mjöll Jónsdóttir
    روانشناس و شریک قلب

    PS پایین آمدن را فراموش نکنید ما در

    10803