آشنایی با میکروفون بویا و میکروفون یقه ای

میکروفون بویا جایگاه ویژه ای در دنیای صدا دارد زیرا به راحتی توانسته محصولاتی را در بازار عرضه کند که هم برای آماتورها و هم حرفه ای ها مناسب باشد. به طور کلی می توان گفت میکروفون بویا می تواند کیفیت و قیمت خوبی را ارائه دهد و به همین دلیل افراد زیادی به دنبال آن هستند. مدل های مختلف میکروفون بویا امروزه در بازار به چشم می خورد. اما در این مقاله کارشناسان بصری قصد دارند بر اساس عملکرد و ویژگی های این میکروفون ها به بررسی آنها بپردازند. قابل ذکر است که دیدانگر بیش از یک دهه است که به فروش تجهیزات الکترونیکی می پردازد و به خوبی با مصرف کنندگان و نیازهای آنها آشنا است.

هر آنچه باید در مورد میکروفون بویا بدانید:

کاشت میکروفون

هر آنچه که باید در مورد میکروفون بویا بدانید:

همانطور که در بالا ذکر شد بویا نام برندی است که امروزه انواع یقه، بی سیم، تفنگ و میکروفون میک را عرضه می کند. هر کدام از این محصولات دارای آپشن های متفاوتی هستند اما قیمت مقرون به صرفه باعث شده تا افراد زیادی به سمت خرید این میکروفون ها بروند. از دلایل محبوبیت بویا در بین مردم می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • کاشت میکروفون کاملاً با گوشی های هوشمند سازگار است و می تواند صدای بی نقصی را از طریق گوشی یا حتی دوربین ضبط کند.
  • اکثر میکروفون های این برند دارای خازن های همه جهته هستند که می توانند صدا را از سراسر جهان ضبط کنند.
  • محدوده فرکانس این نوع میکروفون ها بسیار وسیع است، بنابراین اگر صدا در محدوده شنوایی انسان باشد، به خوبی توسط میکروفون های فوق ضبط می شود.
  • میکروفون Boya به راحتی می تواند نویز محیط را از صداها تشخیص دهد و صدای واضحی را ضبط کند. این امر به ویژه برای مهندسان صدا حرفه ای مهم است.
محل قرارگیری میکروفون بویا روی لباس مهم است:
محل قرارگیری میکروفون بویا روی لباس مهم است:
  • این میکروفون ها نسبت به سیگنال ها بسیار حساس هستند، بنابراین هر فرکانس و سیگنال موجود در محیط را ضبط می کنند. به همین دلیل گاهی اوقات از آنها برای ثبت صحنه ها استفاده می شود.

به طور کلی این میکروفون ها می توانند طیف وسیعی از نیازها را برآورده کنند. خوشبختانه امروزه انواع مختلفی از یقه ها وجود دارد که به راحتی می توان آنها را بر روی یقه شما نصب کرد که می توانید از آنها برای کنفرانس های مطبوعاتی یا کنفرانس های بزرگ نیز استفاده کنید.

آیا افراد باید از میکروفون یقه ای استفاده کنند؟
آیا افراد باید از میکروفون یقه ای استفاده کنند؟

در فروشگاه اینترنتی دیدانگر که یکی از بزرگترین فروشگاه ها در زمینه ارائه تجهیزات عکاسی، تجهیزات صوتی، الکترونیک و، چه میکروفونی نسبت به میکروفون های دیگر طرفداران بیشتری دارد. از آنجایی که این میکروفون ها کوچک هستند و وزن چندانی ندارند، به راحتی روی لباس شما قرار می گیرند و می توانند صدا را با بهترین کیفیت ضبط کنند. البته لازم به ذکر است که محل نصب این میکروفون ها و نوع ضبط صدا در آنها بسیار حائز اهمیت است.

  • محل قرارگیری میکروفون یقه روی لباس مهم است:

یک میکروفون یقه ای از هر نوعی که باشد باید نزدیک دهان یا جسم قرار گیرد. البته میکروفون های حرفه ای دارای یک کپسول جهانی هستند که می توانند صدا را از کل محیط دریافت کنند، اما بهترین مکان برای نصب این میکروفون ها روی یقه یا سینه است. البته نزدیک بودن به سوژه به معنای عدم وجود فاصله بین میکروفون و منبع صدا نیست، بلکه توصیه می شود همیشه بین 20 تا 30 سانتی متر فاصله بین آنها باشد. در این حالت صدای ضبط شده عادی و بدون نویز اضافی است.

نکته دیگری که هنگام خرید هر میکروفون یقه ای از جمله میکروفون بویا باید در نظر داشت نحوه اتصال آنها به ضبط است. به طور کلی میکروفون های فوق را می توان به دو نوع دستگاه متصل کرد که در زیر توضیح داده شده است:

  • اتصال به رایانه یا تلفن همراه باید در نظر گرفته شود:

در این شرایط لازم است میکروفون یقه شما از رابط مناسب استفاده کند. میکروفون Boya دارای ورودی TRRS است که می تواند از طریق رابط به لپ تاپ یا گوشی های هوشمند متصل شود. بنابراین، در این شرایط دیگر نیازی به آداپتور نخواهید داشت. در این صورت می توانید با یک برنامه مناسب صدا را ضبط کنید. این کار ضبط هر گونه فیلم آموزشی را برای شما آسان تر می کند.

آیا مردم باید از میکروفون بویا استفاده کنند؟

  • اتصال به دوربین:

گاهی اوقات لازم است میکروفون خود را به دوربین DSLR وصل کنید تا صدا را به خوبی در ویدیوهای خود ضبط کنید. در این حالت دوربین شما باید دارای یک جک TRS برای اتصال خوب باشد. لازم به ذکر است که امروزه مبدل های زیادی در بازار وجود دارد که برای افزایش کارایی میکروفون، این پورت ها را به یکدیگر تبدیل می کنند.

نتیجه:

با توجه به مطالب فوق می توان دریافت که میکروفون بویا در بین انواع میکروفون یقه ای طرفداران زیادی دارد. کیفیت صدای عالی و قیمت مناسب افراد زیادی را به سمت این میکروفون ها جذب کرده است. در همین راستا در فروشگاه های اینترنتی مانند ددنار می توانید انواع میکروفون های برند فوق را مشاهده کرده و از نظر کیفیت و امکانات با هم مقایسه کنید.

در نظر داشته باشید که کارشناسان بصری در صورت داشتن سوال آماده پاسخگویی سریع به سوالات شما هستند تا بتوانید خرید مطمئن تری داشته باشید. از مزایای این دیدگاه این است که امکان خرید اقساطی و یا خرید دستگاه های الکترونیکی دست دوم اما با قابلیت کار وجود دارد به طوری که تمامی افراد با هر سرمایه ای می توانند تجهیزات مورد نیاز خود را از این فروشگاه اینترنتی معتبر خریداری کنند. .

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *