یکی از مؤثرترین روشهای درمانی بی خوابی است

یکی-از-مؤثرترین-روشهای-درمانی-بی-خوابی-است
شب بیداری می تواند برای بسیاری از افراد دشوار باشد و همچنین می تواند باعث سلامتی شود.

این احتمال وجود دارد که الگوهای خواب بسیاری در هفته های اخیر از طبیعت خارج شده و هیچ کس تعجب نکند. با توجه به استفاده ایپلندی از هیپنوتیزم ، احتمالاً هزاران نفر در هر زمان معینی از بی خوابی در ایسلند رنج می برند. این که آیا آموزش استرس است یا یک ساعت درست تنظیم شده بر اساس موقعیت جهانی ، باید ناگفته نماند. اما مؤثرترین روش برای رفع بی خوابی طولانی مدت چیست؟

درمان شناختی رفتاری با موفقیت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، اما چنین درمانی به طور گسترده در مراکز روانشناسی کشور در دسترس است. مطالعات یک تا دو دهه اخیر پیشرفت های چشمگیری در درمان بی خوابی داشته و به راحتی می توان گفت که این یک نقطه عطف در معالجه این مشکل بهداشتی مشترک است.

نتایج مطالعات انجام شده در مورد درمان شناختی رفتاری بی خوابی بارها نشان داده است که این درمان مؤثرترین درمان برای بی خوابی مزمن است. به عنوان نمونه ، نتایج سه مطالعه بزرگ منتشر شده در مجله انجمن پزشکی پزشکی آمریکا و بایگانی طب داخلی نشان داد كه درمان شناختی رفتاری مؤثرتر از خواب آور است.

به طور متوسط ​​، شناختی رفتاری درمانی باعث بهبود خواب توسط 10 چنین درمانی و تقریباً نیمی از افرادی که هیپنوتیزم مصرف می کنند ، تقریباً مصرف این داروها را متوقف می کنند.

مزیت بزرگ درمان شناختی رفتاری برای بی خوابی این است که این روش درمانی هیچ عارضه جانبی ندارد و افراد روش هایی را می آموزند که برای حفظ خواب بهتر در آینده مفید است. درمان معمولاً مدت کوتاهی یا 5 تا 8 هفته طول می کشد.

برخلاف درمان شناختی رفتاری ، خواب آور باعث بهبود کم یا متوسط ​​خواب می شود و اغلب با عوارض جانبی ناخوشایند همراه است ، به خصوص در افرادی که 10 سالها یا بالاتر. عوارض جانبی شامل فراموشی ، اثرات آرام بخش روز به روز و اعتیاد به مواد مخدر است. علاوه بر این ، شایان ذکر است که استفاده طولانی مدت از خواب آورها به طرز قابل بحثی بی فایده است و می تواند خطرناک باشد.

نتایج مطالعات نشان می دهد که در صورت استفاده منظم طولانی مدت از خواب هیپنوتیزم ، میزان مرگ و میر افزایش یافته است. با توجه به این ، هر دلیلی وجود دارد که جمعیت مزایای دیگر بی خوابی را نسبت به دارو در نظر بگیرند.

برای تفریح ​​لازم به ذکر است که من خودم از این روش تسلط بر خوابم استفاده کردم. من سالها از هیپنوتیزم استفاده کرده بودم 08 و مهم نبود آنچه سعی کردم. وقتی از من دعوت شد که با استفاده از این روش ها به تمرین خواب بروم ، لزوماً هدف من از استفاده از خواب آورها نبود. این شرم آور است که می گویم من از آن زمان خواب آور نیستم و از خواب خوبی برخوردار هستم حتی اگر همیشه یک شب خواب وجود داشته باشد. می دانم اشکالی ندارد و هیچ چیز برای ترسیدن وجود ندارد.

فراموش نکنید که به ما بپیوندید در Facebook

Björn Ófeigs.

174162109295515

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *