آموزش ویدیویی اکسل – راهنمای گام به گام و راهنمای ویدیویی اکسل برای مبتدیان

از کامپیوتر و به خصوص سیستم عامل ویندوز استفاده نکنید، اما با همه نرم افزارهای آفیس سروکار نداشته باشید. حتی اگر با این نرم افزار کار نمی کردید، احتمالاً نام آن را از کاربران کامپیوتر شنیده اید. سملوه نرم افزارهای افیس تسویر شرکت ما شرکت، به منزور فیلمین تنمس داکی ناظر تنزیر تنزیر، صحت اسلاید، مدیریت ایمیل، دائرها و کاهه ها است. مایکروسافت نسخه های مختلفی از آفیس را برای سیستم عامل های مختلف منتشر کرده است. امروزه حتی کاربران لینوکس نیز می توانند از این مجموعه نرم افزارها و مزایای آن بهره مند شوند. حتی نسخه آفیس نرم افزار به صورت نسخه تحت وب در دسترس است تا بتوانید بدون نصب نرم افزار بر روی هیچ کامپیوتری کار خود را اجرا کنید. اگر تمایل به استفاده از این نرم افزار دارید و علاقه مند به یادگیری نحوه کار با مجموعه نرم افزارهای آفیس هستید، در این مقاله قدم به قدم به شما نشان خواهیم داد. تعريف اختبار اكسل ما هستیم با ما همراه باشید.

تعريف اختبار اكسل

עם קח גפיטים، אפיש יק סמולה נרמפאזר אסט נה יק נרמפאזר תאנה. در ادامه به پرکاربردترین نرم افزارهای این مجموعه اشاره می کنیم:

مایکروسافت ورد: یک پردازشگر متن که به کاربران اجازه می دهد فایل های متنی مانند گزارش ها، نام ها، رزومه ها و غیره را ایجاد و ویرایش کنند.

مایکروسافت اکسل: یک نرم افزار بریا ساخت برغه برکه اینترینکی. در آن نرم افزار می‌توان دادها را کرد، ورکینی و کرد.

مایکروسافت پاورپوینت: نرم افزار ساخت انواع چیدمان های ساده و پیچیده

مایکروسافت اکسس: یک سیستم مدیریت پایگاه داده که امکان مدیریت داده ها از منابع مختلف را فراهم می کند.

Microsoft Outlook: نرم افزاری برای مدیریت اطلاعات شخصی مانند ایمیل و تقویم.

پس از اینکه شما را به طور خلاصه با مجموعه نرم افزارهای عقیس آشنا کردیم، قصد داریم به یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای این مجموعه یعنی نرم افزار مایکروسافت اکسل بپردازیم. در این مقاله به معرفی کامل این نرم افزار و شرح ویژگی های اصلی آن می پردازیم. همچنین به تعريف اختبار اكسل نحوه کار و تعامل با این نرم افزار را بهتر خواهیم فهمید. در تعلم برای تعریف بهتر با سولمه نرم افزارهای افیس، به شما می‌کنیم سری به پاگنیم بزنید. सम्लु भुद्ध नर्म फार्जारहाय उफिरर بزیز

اختبار نرمفازر اكسل

اکسل، قدرتمندترین ابزار برای مدیریت و آنالیز انواع داده ها در نظر گرفته شده است. به کمک اکسل می‌کودینی برگه‌های برکه‌ای برکه‌ای برکه‌ای را را.

منزر از برغه برغه (صفحه گسترده)، یک برنامه کامپیوتری منعطف که شما قادر به انجام محاسبات و ترسیم نمودارهای مختلف هستید. در برنامه مایکروسافت اکسل داده ها به صورت جداول ذخیره می شوند و می توانید محاسبات مختلفی را روی داده ها در جداول مختلف انجام دهید.

در اكسل هر برغه برغه در اكسل، از سترها و ستون‌هاي نومودار شده است كه در آن ستر و ستون‌ها قادر به تفاول و سورتها داه بود.

در تصویر زیر نمونه هایی از شیت توسعه یافته در اکسل را مشاهده می کنید:

تعريف اختبار اكسل

اما چگونه می توان مایکروسافت اکسل را اجرا کرد؟ کافی است پس از نصب مجموعه ای از نرم افزارها به منوی استارت مراجعه کرده و اکسل را جستجو کنید. سپس می توانید به راحتی برنامه را اجرا کرده و از آن استفاده کنید.

نصب نرم افزار اقیس به راحد و با زدن کند کلیک نمی شود می توانید نرم افزار را از مجموعه نرم افزارهای آفیس دانلود کنید و یا با یک جستجوی ساده در گوگل نرم افزار را دانلود کنید. برای ادامه با نرم افزار محیط آشنا خواهید شد.

موحيت نرمفازر اكسل

با باز کردن اکسل نواری در بالای نرم افزار مشاهده می کنید که گزینه پیش فرض HOME است. سایر زبانهای این نوار تصویری از:

  • درج کنید
  • طرح بندی صفحه
  • فرمول ها
  • داده ها
  • مرور
  • چشم انداز
  • کمک

در این نوار و زبان های مختلف آن می توانید تمامی گزینه های مورد نظر خود را بیابید.

مورد دیگری که با آن سروکار دارید Workbook است که فایل اکسل شماست. هنگامی که یک فایل اکسل جدید را باز می کنید، در واقع یک کتاب کار خالی ایجاد کرده اید. به جای صاحت یک ورکب بوک از بایه، می‌کودین از کامل‌ها یا همان قالب‌های باکیند.

برای دسترسی به قالب های آماده و دانلود آن ها مسیر زیر را در اکسل دنبال کنید:

فایل > جدید

اگر با محیط اکسل آشنا هستید و نحوه باز کردن صفحه خالی در اکسل را یاد گرفته اید، باید با مزایای اکسل آشنا شوید. Аксел комплекты фотография др ихтить шама миговед в митуанд др мунем осانтер кархаитайн бех شما کوندند. برای اینکه شما را متقاعد کنیم که این نرم افزار کاربردی است، به مهم ترین مزایای استفاده از مایکروسافت اکسل اشاره می کنیم.

مزایای استفاده از مایکروسافت اکسل

قبل از تعريف اختبار اكسل‌بهتر است با بدون آن آشنا شوید مهمترین مزایایی که استفاده از اکسل برای کاربر به همراه دارد عبارتند از:

1. بهترین راه برای ذخیره سازی

حتی اگر از ویژگی‌های پیشرفته اکسل استفاده نمی‌کنید، فقط می‌توانید از آن برای ذخیره داده‌های سازمان‌یافته استفاده کنید. اگر با داده های عددی سر و کار دارید و می خواهید آنها را در قالب جدول با دیگران به اشتراک بگذارید، بهترین راه برای استفاده از اکسل است.

2. امکان انجام محاسبات

تعريف اختبار اكسل

مجموعه ای بی نظیر از توابع حسابی در اکسل موجود است که می توانید از آنها برای انجام محاسبات خود استفاده کنید. منزور از تعبیر الرافئری، یک فرمول از پیش بریمی‌شده است که می‌تواند به شما برمی‌گردد.

جدا از وجود توابع، می توانید با ترکیب فرمول های دیگر فرمول های خود را نیز بسازید و این ویژگی بسیار جذاب است. به خواندن ادامه دهید تعريف اختبار اكسل، با نادیه از فرمول های تعلیمی آشنا شد.

3. امکان تحلیل دادة ها

حدد رائل از جموعوری و سورک داده‌ها، انگلیسی انهاست خبر خوب این است که اکسل قدرتمندترین ابزار تحلیل را در اختیار شما قرار داده است. شما می توانید جداول محوری ایجاد کنید، گزارش های مختلفی را از داده های خام تهیه کنید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

به عنوان مثال، می توانید جداول محوری تهیه کنید و داده های خود را بر اساس موارد زیر تجزیه و تحلیل کنید:

  • غروف بندي دائها بر اساس تاريخ
  • غروف بندی دائها بر یک کی کرید
  • نمایش از کوچک به بزرگ و بالعکس

۴. امکان نقاشی

در اکسل تمامی ابزارهای مورد نیاز برای ترسیم نمودارهای مختلف و تجسم داده ها در اختیار شماست. اگر به تب Insert در اکسل مراجعه کنید، می توانید تمام نمودارهای مورد نیاز خود را پیدا کنید:

تعريف اختبار اكسل

برای ادامه و ادامه دادن تعريف اختبار اكسلطراحی

5. امکان چاپ گزارش

در صورینی نیاز است تا روگوری های کود را روی کازپیک کینید اکسل به شما امکان می دهد جداول را در هر اندازه و ابعادی که می خواهید روی کاغذ چاپ کنید.

6. برنامه نویسی

اکسل درای زبان کدونیسی زیب کود است که به یک VBA می‌گویند که visual basic for applications را می‌گویند. این زبان برنامه نویسی به شما امکان می دهد تمام کارهایی را که به صورت دستی در اکسل انجام می دهید، خودکار کنید.

تعريف اختبار اكسل

برای مشاهده و مشاهده آموزش VBA در اکسل می توانید به صفحه زیر مراجعه نمایید.

7. امکان تبدیل و تمیز کردن

اغر با نظر جادة دائة سوروكار لمدة إلى آن كه آن دائها شلختة باشدن زياد است. به همی منزور بری تربازی داه‌ها، اكسل كھیل power query را در دیر كے كے كہ. این ابزار می تواند داده ها را از منابع مختلف گرفته و پس از تبدیل و پاکسازی آنها، داده ها را در یک برگه بزرگ ذخیره کند.

تعريف اختبار اكسل

8. امکان استفاده از نسخه وب و اپلیکیشن موبایل

بسیاری از شرکت ها در حال حاضر به سمت سرویس های ابری و استفاده از آنها رفته اند. مایکروسافت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اكسل درائي يك وبيب است كه از تعريفات دستكاب نازيل و تفاول اكسوري در آن عود دارد. همچنین نسخه موبایل آفیس نیز در دسترس کاربران است و می توانند از آن برای باز کردن فایل های Word، PowerPoint و Excel در موبایل استفاده کنند.

تعريف اختبار اكسل

تعريف اختبار اكسل – از فونتون اكسل عرض المزيد

یک از هم‌ترین بکش‌های اکسل، تحمیل ایکریتی این شیدت. در این قسمت به معرفی مهمترین توابع محاسباتی اکسل می پردازیم و نحوه استفاده از آنها را به صورت تصویری توضیح می دهیم.

ابتدا با مفهوم سلول آشنا شوید. به هر یک از کانه های کاهی که در برگه برگه برگه، سلول گورته می شود. هر سلول به درولة يك فور و نفر مشود حرف نامجانگر ستون آن سلول و نظب نیز نامجانگر سطر سلول است. به عنوان مثال سلول A1 به سلولی گفته می شود که در ردیف اول و ستون اول قرار دارد. یا مثلاً سلول C23، سلول در ستون سوم و ردیف بیست و سوم است.

1. مضارع جمع

فرض کنید مطابق شکل زیر دو عدد را در سلول های A1 و A2 ذخیره کرده اید و می خواهید مجموع آنها را در سلول A3 ذخیره کنید:

تعريف اختبار اكسل

باید سلول A3 را کرد و در آن برابر را داد و پس از از کے را کری را عبارت A1+A2 را. در واقع، شما نباید به مقادیر واقعی این سلول مراجعه کنید. به این ترتیب هر مقداری که در سلول های A1 و A2 قرار دهید در سلول A3 ثبت می شود.

تعريف اختبار اكسل

اما اغر سد ستر داشتید و کاوستید اینها را جومینند که؟ در آن جا می‌کودین از تعبیر مجموع و کینید فقط سلولی را که می خواهید در نتیجه نمایش داده شود انتخاب کنید و فرمول زیر را در نوار فرمول بنویسید:

تعريف اختبار اكسل

بالا فرمول، در ستون اول را به شما نشم می‌دهد (از سطر یک تا سد)

2. میانگین موضوعی

اما اگر می خواهید چند عدد میانگین بدست آورید، آن چیست؟ کافی است به جای SUM از فرمول AVERAGE استفاده کنید. در شكل زير ميكودي كے كے

تعريف اختبار اكسل

در بالا بالا، عرض المقاوم های بزرگ شده است.

3. تعبي الاختبار نظر الصطرها

اگر می خواهید تعداد ردیف های یک جدول را محاسبه کنید، از تابع COUNTA استفاده کنید. به عنوان مثال، (A2:A10)COUNTA، نظر السترها را سلول A2 تا سلول A10 می‌شمارد.

۴. تعبی اختبار باگی منده تقسیم

تعبي التعليقة عدين كه در اكسل تسجيل است، قادر به باكيمانده تقصير يك تصفيف بر تعبير دير است. نام ين تعبيع، MOD است. تنا كافيست در نور فورلوم ابتدا نام MOD و بعد از آن در پانتز را در به و مقسوم عليه را بنويسيد.

به عنوان مثال، اگر عدد 11 را بر 2 تقسیم کنید، باید بنویسید:

تعريف اختبار اكسل

5. تعبي رند كردن درداد

به خواندن ادامه دهید تعريف اختبار اكسل، با تعبي رند كردن دراد آشنا شد فرض کنید با تعدادی اعشار سروکار دارید و می خواهید آنها را به نزدیکترین عدد صحیح گرد کنید. برای این منظور تابعی به نام ROUND در اکسل وجود دارد که به شکل زیر مشاهده می کنیم:

تعريف اختبار اكسل

است که می‌بینید، تعبیر رند درای دو ارغومان است. یکی به عددی که می خواهید گرد کنید و دیگری به تعداد اعشاری که می خواهید گرد کنید متصل است. چون در مثالی که به نزدیکترین عدد صحیح گرد کردیم، تعداد ارقام را صفر کردیم.

در عرض المزيد, چگونه یک نقاشی بکشیم

نحوه رسم تصویر در اکسل – رسم نمودار

اما يكي ديغر از تعليمات كريتي اكسل، چه كسي در آن قسمت رسم کند دراه پرکاربرد را توری کنیم می‌کنیم.

1. نقاشی द्वारा मीला ई

ابتدا مقادیر زیر را در اکسل وارد کنید:

تعريف اختبار اكسل

سپس در قسمت نمودارها گزینه Insert Column or bar chart را انتخاب کنید.

تعريف اختبار اكسل

گزینه های دوم و سوم در اختیار شما هستند، بنابراین می توانید هر چیزی را که می خواهید انتخاب کنید. نتیجه به شرح زیر خواهد بود:

تعريف اختبار اكسل

2. draw دراه درک ای

فرض کنید مجموعه داده های زیر را در اختیار دارید. از ستون A1 تا ستون D2 موارد زیر را انتخاب کنید:

تعريف اختبار اكسل

دوباره به تب Insert مراجعه کنید و این بار گزینه Pie Chart را انتخاب کنید و سپس نوع نمودار دایره ای خود را (دو بعدی یا سه بعدی) انتخاب کنید.

تعريف اختبار اكسل

نمودار دایره ای به صورت زیر خواهد بود:

تعريف اختبار اكسل

کلام پیانی کارک تعریف کیں اکسل

در این مقاله سعی کردیم نرم افزار اکسل را به طور کامل معرفی کنیم و مزایای استفاده از آن را توضیح دهیم. అన్యు బాగ్తింం న్జ్య్ అగిక్య్ కాన్క్ట్క్టి ، కాడు క్ర్రి వ్తిం ప్ర్ నారిపిమిమి నారిపిమిమి. اگر می خواهید در مورد اکسل و مفاهیمی مانند استفاده از فرمول ها و توابع و همچنین ترسیم نمودار در اکسل بیشتر بدانید، توصیه می کنیم آموزش ها را از دست ندهید. фрадерс بهترین منبع آموزش در ایران است که تعریفهای فیلمیک و کیه و کیں از جملا تعريف اختبار اكسل می توانید آن را پیدا کنید

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *