کدام جاذبه های گردشگری ایرانی برای گردشگران خارجی جذابیت بیشتری دارد؟

ایران کشوری با چهار فصل است. در بین همه کشورهایی که مقصد گردشگران خارجی سایر کشورها هستند ، ایران از اهمیت بالایی برخوردار است. طبیعت بکر و منحصر به فرد شمال ایران ، آبشارهای غربی ، کوههای پایدار سبلان و زاگرس و دیگر جاذبه های گردشگری این کشور باعث شده است که ایران به عنوان یک کشور توریستی معرفی شود. در این مقاله قصد داریم به چند مقصد گردشگری شناخته شده ایرانی اشاره کرده و در مورد هر یک کمی توضیح دهیم. این مکانها آنقدر جذاب هستند که ایرانیان داخل کشور قبل از سفر به شهر خارجی دیگر و سپس سفر به جهان باید از این جاذبه های محلی دیدن کنند! تا پایان این مقاله با ما باشید. شما هم می توانید تور لحظه آخری کیش از این لینک دیدن کنید و برای سفر به جزیره زیبای کیش برنامه ریزی کنید!

کاخ گلستان ، تهران

  • کاخ گلستان در تهران:

کاخ گلستان واقع در استان تهران ، مجموعه ای از آثار تاریخی مختلف در استان تهران است. هر یک از این بناها در زمان های مختلف و در دوره های مختلف ساخته شده اند. کاخ گلستان به دلیل معماری خاص و ارزش آثار هنری و تاریخی یکی از مهمترین کاخ های ایران است. کاشی های بیرون ساختمان گلستان هر بیننده ای را متحیر می کند و فضای داخلی کاخ می تواند گردشگران را متحیر کند. آینه های بسیار ظریف و زیبا و همچنین تزئینات جذاب آن همه دلایل جذابیت این کاخ برای گردشگران است. کاخ گلستان شامل چندین کاخ و تالار سلطنتی است. از جمله آنها می توان به شمس العماره ، ایوان تخت مرمر ، کاخ خصوصی ، حریم خصوصی کریمانی ، عمارت بادگیر ، تالار الماس و کاخ سفید اشاره کرد.

  • پل خواجو اصفهان:

پل خواجو یکی از پل های تاریخی و زیبای اصفهان است. ارزش تاریخی و معماری پل خواجو آنقدر زیاد است که از این پل به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری اصفهان یاد می شود. این پل که از نظر معماری شاهکار محسوب می شود ، در زمان صفویه ساخته شده است. پل حاجی اصفهان 133 متر طول و 12 متر عرض دارد. جالب است بدانید که در ساخت این پل از آجر ، سنگ و ملات استفاده شده است.

  • مسجد نصیرالملک شیراز:

به جرات می توان گفت که یکی از زیباترین مساجد شیراز مسجد نصیرالملک است؛ قدمت این مسجد مربوط به دوره قاجار است. معماری مسجد نصیرالملک به قدری زیباست که در برخی از دروس دانشگاهی مورد مطالعه قرار می گیرد. به عنوان مثال ، طاق بزرگی بر در اصلی این مسجد وجود دارد و کاشی های هفت رنگ زیبایی سقف این طاق را آراسته است. این مسجد دارای دو در چوبی بزرگ است. به همه گردشگران توصیه می کنیم از مسجد نصیرالملک شیراز دیدن کنند.

به موسسه خیریه مرجع کمک کنید

مسجد نصیرالملک ، شیراز

  • بیستون کرمانشاه:

بیستون کرمانشاه یک مجموعه گردشگری بسیار زیبا است. در این مجموعه تاریخی آثار باستانی و زیبایی مانند مجسمه هرکول ، پل بیستون ، کاروانسرای شاه عباسی ، مهرداد دوم و ؛ به همین دلیل از بیستون کرمانشاه به عنوان یکی از اماکن مهم باستان شناسی ایران یاد می شود.

جالب است بدانید که کشف غارهای متعدد در کوه بیستون ، که در این منطقه واقع شده است ، وجود مردم در دوره پارینه سنگی هزاران سال پیش را نشان می دهد. کتیبه و نقش برجسته داریوش نیز یکی از آثار زیبایی است که در بیستون کرمانشاه یافت شده است. این اثر همچنین در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

  • باغ ارم شیراز:

یکی از جاذبه های گردشگری شیراز باغ ارم شیراز است. باغ ارم در این شهر نمونه ای از باغ آلاچیق است. باغ آلاچیق باغی است که در آن علاوه بر درختان ، خانه یا کاخی نیز وجود دارد.

باغ ارم شیراز به دلیل داشتن درختان مرکبات و همچنین خیابانهای بلندش که همگی با درختان سرو بلند تزئین شده اند در بین گردشگران شهرت دارد. کاخ این باغ نیز در دوره قاجار ساخته شده و وجود درختان بلند و قدیمی سرواناز در آن بر زیبایی این باغ و آلاچیق افزوده است. این باغ با مساحت تقریبی 110380 متر مربع در نوامبر 1974 به ثبت ملی رسیده است.

باغ ارم شیراز

  • میدان نقش جهان اصفهان:

میدان نقش جهان در اصفهان به میدان امام نیز معروف است.

این میدان که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری اصفهان است ، دارای مکانهای زیبا و قدیمی بسیاری است؛ از جمله این اماکن می توان به مسجد شیخ لطف الله ، مسجد امام و همچنین قصر عالی کاپو اشاره کرد. لازم به ذکر است که این میدان قدیمی و باستانی شاهد دولت های زیادی بوده و فراز و نشیب های زیادی در زمان های مختلف داشته است؛ این مکان که همچنین در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است از اهمیت بالایی برخوردار است.

کاریز کیش یک شهر زیرزمینی در جزیره است و تقریباً 2500 سال قدمت دارد. این شهر زیرزمینی ترکیبی از هنر و البته طبیعت زیبای جزیره کیش است. جالب است بدانید آنچه این شهر زیرزمینی را از دیگر شهرهای زیرزمینی ایران متمایز می کند سقف مرجانی کاریز است. وجود بسیاری از فسیل های قدیمی و زیبای صدف و ماهیان دریایی در پشت بام این شهر زیرزمینی یکی از نقاط دیدنی جالب این مجموعه است. آزمایشات نشان می دهد که عمر این فسیل ها بین 53 تا 570 میلیون سال است!

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *