کافه کتاب بهترین سایت برای انتخاب کتاب

هر چند سرانه یک کتاب در کشور ما زیاد نیست، اما افراد زیادی هستند که مطالعه کتاب های مختلف را در برنامه های خود قرار داده اند. در مقاله امروز بهترین سایت برای آشنایی با کتاب و معیارهای انتخاب کتاب مناسب را به شما معرفی می کنیم. پس با ما همراه باشید:

کتاب های پرفروش در کدام حوزه ها نوشته می شود؟

در ابتدای بحث بهتر است موضوعات پرطرفداری را که دلیل اصلی انتخاب کتاب هایی است که امروزه شاهد فروش بالایی هستیم، ارائه کنیم.

بررسی ها نشان می دهد که پرمخاطب ترین کتاب ها در زمینه روانشناسی، تجارت و رمان های عامه پسند نوشته شده است. اگر به کتابفروشی ها بروید یا آمار فروش را برای بهترین سایت های انتخاب کتاب بررسی کنید، کتاب هایی مانند «راز»، «ناخودآگاه»، «قورباغه خود را قورت بده»، «چه کسی پنیر مرا گذاشت» را پیدا خواهید کرد. هنر ظریف بی خیالو چنین اقلامی بیشترین فروش را دارند.

برخی از کارشناسان بر این باورند که انتخاب این گونه کتاب ها نشان از پایین بودن ذائقه مردم به مطالعه و علاقه آنها به ثروتمند شدن یک شبه دارد; اما برخی دیگر بر این باورند که کتاب های خودشناسی و روانشناسی باعث می شود مردم خودآگاهتر شوند.

ملاک انتخاب کتاب مناسب چیست؟

مورد علاقه های شخصی

قبل از انتخاب کتاب مناسب از موضوعات مورد علاقه خود آگاه باشید. ممکن است به موضوعات مختلفی مانند تاریخ، ادبیات، روانشناسی و رمان علاقه مند باشید.

ارتباط محتوای کتاب با سطح آگاهی ما:

برخی از کتاب ها با سطح دانش ما مطابقت ندارند و ممکن است نتوانیم محتوای آنها را درک کنیم. اگر به این نکته توجه نکنید، احتمالاً علاقه ای به خواندن این کتاب نخواهید داشت. البته کتاب های زیادی برای عموم مردم نوشته می شود و برای انتخاب کتاب مناسب مشکل چندانی نخواهید داشت.

تعداد صفحات کتاب

اگر می خواهید کتابی بسازید که بتوانید سریع بخوانید، قبل از خرید کتاب به تعداد صفحات آن توجه کنید. حجم زیاد محتوا گاهی اوقات شما را خسته می کند.

قیمت کتاب

اگر کتاب می خوانید، حتما قبل از تهیه کتاب به بودجه فکر کنید. خوشبختانه کتاب های متنوعی با قیمت های مختلف وجود دارد که خرید با هر بودجه ای را ممکن می سازد.

موضوع کتاب

موضوع کتاب باید متناسب با علایق شما باشد وگرنه حاضر به خواندن آن نخواهید بود. گاهی عناوین کتاب ها شما را در مورد محتوای آنها گیج می کند. هنگام خرید کتاب مورد علاقه خود بهتر است خلاصه آن را مطالعه کنید یا با هدف کلی نگارش آن آشنا شوید.

قلم زیبا و روان نویسنده یا مترجم کتاب

لحن کتاب نقش مهمی در انتخاب کتاب مناسب دارد. زیرا هر چه قلم نویسنده یا مترجم جذابتر باشد، علاقه شما به خواندن آن بیشتر می شود و درک آن آسانتر می شود.

کاربردی بودن کتاب

سعی کنید کتابی را انتخاب کنید که چیزی به شما بیاموزد. یکی از دلایلی که ما کتاب می خوانیم، تکمیل دانش و همچنین سرگرمی ماست.

رده سنی با کتاب مطابقت دارد

بیشتر کتاب ها برای گروه های سنی خاصی نوشته شده اند. مثلاً نمی توانید کتاب های علمی که لحن متفاوتی دارند را به یک کودک 6 ساله بدهید. تقسیم بندی رده های سنی مختلف به شرح زیر است:

  • رده سنی A (زیر دبستان)
  • رده سنی B (سه سال اول دبستان)
  • رده سنی C (سه سال آخر دبستان)
  • رده سنی، که برای افراد بالای 18 سال اعمال می شود.

بهترین سایت های انتخاب کتاب چه ویژگی هایی دارند؟

بهترین سایت های ارائه و خرید کتاب دارای دسته بندی هستند; این کار باعث می شود خوانندگان کتاب مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنند. علاوه بر این، هر سایت خرید کتاب باید اطلاعات کاملی در مورد کتاب هایی که به فروش می رساند، شامل تعداد صفحات، نویسندگان، مترجمان، نام نشریه و حتی زمان انتشار کتاب ارائه دهد. ذکر اطلاعات کامل به این صورت شما را از محبوبیت آنها مطلع می کند و همچنین می توانید با توجه به شناختی که از نویسنده یا مترجم کتاب دارید آن را تهیه کنید.

یکی دیگر از مواردی که اکثر سایت های معروف کتاب نویسی به آن توجه می کنند، شرح مطالب کتاب و اطلاعاتی است که با مطالعه آن ها به دست خواهید آورد. به این ترتیب کتاب را با آگاهی بیشتری خریداری می کنید.

نکته دیگری که هر وب سایت معرفی کتاب باید به آن توجه کند این است که به شما امکان می دهد نظرات سایر خوانندگان را به اشتراک بگذارید. سپس می توانید متوجه شوید که آیا خرید این کتاب واقعا برای شما مفید خواهد بود یا خیر.

بهترین سایت معرفی کتاب کدام است؟

سایت های زیادی هستند که کتاب ارائه می دهند. اما در این بین بهترین سایت برای ارائه و خرید کتاب یک وب سایت با کارایی بالا است; این وب سایت باید بتواند هر آنچه را که درباره کتاب باید بدانید در اختیار شما قرار دهد و به شما کمک کند کتاب را آگاهانه آماده کنید. در واقع هدف هر سایت معرفی کتاب باید با ارائه فهرستی از بهترین کتاب ها همراه با اطلاعات لازم در دسته بندی های مختلف، مزایای آن را در اختیار کاربران قرار دهد.

چرا سایت کافه کتابخوانی به عنوان یکی از بهترین وب سایت های ارائه کتاب شناخته می شود.

دلیل انتخاب سایت کافه کتاب عنوان شده است بهترین سایت برای ارائه کتاب زیرا تمامی اطلاعات لازم برای هر کتاب در گروه های خاصی ارائه شده است. نویسندگان این سایت تمام تلاش خود را کرده اند تا شما را در انتخاب کتاب مناسب راهنمایی کنند. هدف کلی از نگارش کتاب، مشخصات فیزیکی مانند تعداد صفحات، تیراژ، نام نشریه، نویسندگان یا مترجمان به همراه تصاویر هر کتاب در این وبسایت موجود است. با مطالعه توضیحات این سایت در رابطه با کتاب های مختلف، دیگر نیازی به مرور کتاب در وب سایت های دیگر نخواهید داشت.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *