چگونه ماکیاتو درست کنیم؟

چگونه-ماکیاتو-درست-کنیم؟

مانند سایر نوشیدنی های قهوه ، ماکاتیو نیز از زبان ایتالیایی الهام گرفته است. نام آن به معنی “لکه” است ، به رنگ سفید شیر که در برابر رنگ عمیق قهوه است. در این نوع قهوه ها ، شیر تقریباً به عنوان نوعی تزیین استفاده می شود – افزودنی ظریف طعم و رنگ به قهوه غنی. بنابراین چگونه می توان قهوه ماچاتیو واقعی درست کرد ، و آیا می توان از آن لذت برد حتی در روزهای گرم؟ بلافاصله تمام جزئیات.

ماکیاتو کلاسیک

در هنگام تهیه ماکیاتو کلاسیک ، باید دو نکته اصلی در نظر گرفته شود – تهیه یک ظرف قهوه با کیفیت با استحکام مطلوب و گرم کردن شیر تا دمای مطلوب. اگر شما یک دستگاه قهوه حرفه ای دارید ، قسمت اول این روند نسبتاً ساده خواهد بود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که نوع قهوه مورد علاقه خود را تهیه کنید. بخش دوم اما پیچیده تر است. شیر را باید تا درجه سانتیگراد گرم کنید ، هنگامی که در پایان فرآیند شما باید یکنواختی از شیر یخ زده را بدست آورید. برای تهیه آماده سازی می توانید از دماسنجی استفاده کنید که برای بررسی دمای شیر طراحی شده است ، اگرچه با گذشت زمان احتمالاً در این زمینه تخصص خواهید یافت و دیگر نیازی به آن نخواهید داشت. در آخر ، کمی از شیر یخ زده را بر روی قهوه بریزید و در صورت تمایل می توانید کمی دارچین را در آن بیفزایید.

Macchiato برای روزهای گرم

منظور از ماکیاسیو کلاسیک نوشیدنی گرم است ، اما در تابستان اسرائیل ممکن است نسخه خنک تر آن را ترجیح دهید. در اینجا ، آماده سازی نیز بسیار آسان است: در مورد اسپرسو تصمیم بگیرید ، آن را درون مخلوط کن بریزید و کمی شیر و یخ اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید شیرین کننده هایی مانند شکر مایع یا شربت طعم دار وانیلی یا کارامل را نیز اضافه کنید. بعد ، مخلوط کن را روشن کنید تا یک نوشیدنی یکنواخت ، سرد و با طراوت بدست آورید.

نکاتی در مورد تهیه نوشیدنی ماکیاتیو با کیفیت

تهیه نوشیدنی ماکاتیو بسیار ساده است ، اما گاهی اوقات ممکن است احساس کنیم که “این طور نیست”. بنابراین ، برای بهبود طعم ماکیاتو ، توجه به تمام جزئیات کوچک و به ویژه به نکات زیر بسیار حائز اهمیت است:

  • تمیز کردن منظم قهوه: طعم قهوه از جمله موارد دیگر از سطح تمیز بودن دستگاه تأثیر می گذارد. اگر دفتر کار در دفتر دستگاه قهوه تجاری دارید و هیچ مسئولی وجود ندارد با مراقبت از تمیز کردن و حفظ آن ، ممکن است عملکرد آن با گذشت زمان مختل شود. برای مثال ممکن است لوله های دستگاه پر از مقیاس شوند و این نیز به طعم قهوه آسیب می رساند. بنابراین ، حتما ماشین را مطابق دستورالعمل سازنده تمیز کنید و دستورالعمل استفاده را با دقت بخوانید.
  • به نحوه گرم کردن شیر توجه کنید: ماکیاتو فقط با شیر می توان آن را سرو کرد ، اما قطعاً بهتر است به جای آن ، از شیر کم استفاده کنید ، فقط به فرایند شلاق توجه کنید. ابتدا توصیه می شود از شیر تازه و سرد استفاده کنید و فراموش نکنید که قبل از استفاده و در انتها نازل ریزگرد را به خوبی تمیز کنید. در ابتدا فقط نوک نازل را درون ظرف شیر قرار دهید و بعداً وقتی شنیدید که صدای شلاق بلندتر می شود ، ویس را بیشتر داخل آن قرار دهید ، تا شیر گرم شود. هنگامی که شیر را به پایان رساندید ، به آرامی در قسمت زیرین ظرف شلاق بزنید و ظرف را به آرامی روشن کنید تا یک شیر شلاق با یکنواخت و غنی ایجاد شود.
  • قهوه با کیفیت: برای درست کردن یک ماکیاسیو بسیار خوب ، دانه های قهوه خود را با دقت انتخاب کنید. می توانید چند نوع مختلف را امتحان کنید تا زمانی که دانه های قهوه مورد علاقه خود را پیدا کنید.

    دیدگاه‌ها

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *