چگونه بررسی کنیم که آیا کامپیوتر ما می تواند ویندوز 11 را اجرا کند؟ یا نه

ویندوز 11 این الزامات خاص خود را دارد و برای نصب بر روی سیستم ها ، ما باید سیستم خود را برای آن آماده کنیم. با ادامه سایت یک نوع همراه باشد.

این روزها ، همه طرفداران ویندوز در تعجب هستند که چگونه بررسی کنند آیا کامپیوتر شما می تواند ویندوز 11 را اجرا کند؟

سرانجام ، پس از مدتها انتظار و فایل ISO ، ویندوز 11 مایکروسافت را راه اندازی می کند. بر خلاف بسیاری از موارد ذکر شده در ابتدای به روز رسانی ، ویندوز 11 چیزی برای انتظار دارد. برخی از بهترین ویژگی های ویندوز 11 شامل برگه اطلاعات جدید و ابزارهای جدید ، ابزارهای ضبط و پشتیبانی از رایانه های لوحی مبتنی بر ویندوز است.

در حالی که همه این طرفداران ویندوز از ارتقاء هیجان زده بودند. اما شما نمی خواهید ویندوز جدید را بر روی رایانه خود نصب کنید ، آیا می توانید بررسی کنید که آیا کامپیوتر شما می تواند ویندوز 11 را اجرا کند یا خیر؟

بررسی کنید آیا رایانه ویندوز 10 شما از ویندوز 11 پشتیبانی می کند؟

ویندوز 11 برای کاربران ویندوز 10 رایگان است ، اما مایکروسافت فاش کرده است که حداقل سخت افزار مورد نیاز برای ویندوز 11 تغییر خواهد کرد.

به موسسه خیریه مرجع کمک کنید

همه رایانه های ویندوز 10 از ویندوز 11 جدید پشتیبانی نمی کنند ، با این تفاوت که کاربران ویندوز 7 به ویندوز 11 ارتقا می دهند ، اما مراحل زیر را برای انتقال رایانه خود به این ویندوز جدید دنبال کنید. می توانید شرایط را رعایت کنید یا خیر.

ویندوز 11

  • برای بارگیری برنامه Microsoft Health Health اینجا کلیک.
  • سپس برنامه PC Health Check را بر روی رایانه خود نصب کنید.
  • به محض باز کردن برنامه ، بنر “آشنایی با ویندوز 11” و دکمه “اکنون بررسی کنید” را مشاهده خواهید کرد.
  • روی دکمه Check Now در زیر بنر کلیک کنید.
  • این برنامه کامپیوتر شما را اسکن می کند و در عرض چند ثانیه پنجره دیگری را مشاهده خواهید کرد که به شما می گوید رایانه شما از ویندوز 11 پشتیبانی می کند یا خیر.

ویندوز 11

در بیشتر موارد ، اگر کمتر از 4 سال از رایانه خود استفاده می کنید ، می توانید با برنامه بررسی کنید که آیا رایانه شما از ویندوز 11 پشتیبانی می کند یا خیر ، این بدان معناست که می توانید آن را به محض راه اندازی ویندوز جدید نصب کنید.

در غیر این صورت ، رایانه بسیار قدیمی است یا به دلیل الزامات TPM مورد نیاز است. در این مورد ، رایانه شما احتمالاً دارای TPM است ، اما توسط OEM غیرفعال است. خوشبختانه می توانید خودتان آن را از BIOS فعال کنید.

چگونه می توانم بررسی کنم آیا کامپیوتر من TPM دارد؟

چگونه می توانم بررسی کنم آیا کامپیوتر من TPM دارد؟

امروزه تقریباً هر رایانه ای دارای TPM است که توسط OEM روی مادربرد غیرفعال شده است. می توانید BIOS را وارد کرده و از آنجا فعال کنید. مانند تغییر یک سوئیچ است.

شما نمی توانید مراحل یکسانی را انجام دهید زیرا هر تنظیم BIOS متفاوت است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که BIOS را در رایانه خود بوت کنید و دو تنظیم زیر را جستجو کنید:

Intel / Intel PTT Platform Trust Technology: این باید فعال باشد. اگر از تراشه AMD استفاده می کنید ، باید به دنبال AMD PSP fTPM باشید و در صورت غیرفعال بودن آن را فعال کنید.

وقتی همه چیز آماده است ، فقط کامپیوتر را روشن کنید. سپس بررسی کنید که TPM با موفقیت فعال شده است.

Win + R را فشار دهید تا Windows combo.windowsrun tpm msc mrnoob راه اندازی شود
تایپ کنید tpm.msc و Enter را فشار دهید تا پنجره مدیریت TPM باز شود. در اینجا می توانید ببینید آیا TPM (PTT یا fTMP) با موفقیت در BIOS فعال شده است و همه جزئیات مانند نسخه TPM. حداقل نیاز فعلی TPM برای ویندوز 11 نسخه 2.0 است.

چگونه می توانم بررسی کنم آیا کامپیوتر من TPM دارد؟

TPM در حال حاضر با موفقیت در رایانه شما فعال شده است و از نظر تئوری تمام حداقل الزامات ویندوز 11 را برآورده می کند. PC Health را مجدداً بررسی کنید تا ببینید آیا کامپیوتر شما برای اجرای ویندوز 11 آماده است یا خیر.

و اگر همه چیز خوب پیش رفت ، یک پنجره بازشو مشاهده خواهید کرد که می گوید: “این رایانه می تواند ویندوز 10 را اجرا کند.”

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 چیست؟

حداقل سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز 11 چیست؟

مایکروسافت لیست حداقل الزامات این نسخه جدید ویندوز را به روز کرده است. برخلاف نسخه های قبلی ویندوز ، ویندوز دیگر از سخت افزار 32 بیتی پشتیبانی نمی کند و برای نصب به TPM 2.0 نیاز دارد. از نظر فنی ، اگر از سخت افزار قدیمی استفاده می کنید ، بهتر است آن را ارتقا دهید.

به همین دلیل ، ما اصرار داریم که از برنامه PC Health Check برای بررسی سازگاری سیستم استفاده کنیم. همچنین می توانید لیستی از همه پردازنده های پشتیبانی شده توسط ویندوز 11 را مشاهده کنید.

آیا می توانم ویندوز 11 را در TPM 1.2 نصب کنم؟

قبلاً تصور می شد که TPM 2.0 نسخه ایده آل TPM برای نصب ویندوز 11 است و حتی کاربرانی که از TPM 1.2 استفاده می کنند می توانند ویندوزهای جدیدتری نصب کنند. اما اخیراً ، مایکروسافت نیازهای TPM خود را به شدت به TPM 2.0 به روز کرده است. همچنین ، اگر رایانه شما دارای نسخه قدیمی تری از تراشه TPM است ، ویندوز 11 نصب نمی شود.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *