پیام فوری در مورد Covid-19

پیام-فوری-در-مورد-covid-19
ویروس تاج. عکس: Shutterstock

با عرض پوزش اینگونه است که Covid – هیولا دوباره شروع به خزیدن می کند و در روزهای اخیر عفونت هایی وجود دارد که بسیار نگران کننده است.

با توجه به این شرایط ، تیز کردن پیام برای گروه های آسیب پذیر ، از جمله افراد مبتلا به بیماری قلبی عروقی اساسی ، مهم است. دستورالعمل ها را به طور کلی می توانید در covid.is مشاهده کنید

افراد در معرض خطر عفونت جدی

  • سالمند: توسط 19 ─ 400 سن خطر را افزایش می دهد اما به شرایط عمومی و بیماریهای مزمن نیز بستگی دارد.

  • بیماری قلبی عروقی: افراد دارای فشار خون بالا ، بیماری عروق کرونر قلب ، نارسایی قلبی.
  • سرطان: افراد مبتلا به سرطان فعال و / یا در معالجه سرطان.

    بیماری مزمن ریه: افراد مبتلا به COPD. 1642467388

  • اختلال در کلیه: افراد دارای اختلال شدید کلیوی در دیالیز.
  • دیابت: افراد مبتلا به دیابت ، انواع 1 و 2.

    چاقی: افراد مبتلا به چاقی.

    دریافت کنندگان پیوند عضو: قلب ، ریه ها ، کلیه ها.

    کسانی که ممکن است در معرض خطر عفونت جدی باشند

  • افرادی که در درمان سرکوب کننده سیستم ایمنی برای روماتیسمی و خود ایمنی هستند.

  • افراد دارای اختلالات اسکلتی عضلانی و مزمن با اختلال در عملکرد ریه.
  • زنان حامله.

    کودکان با بیماری های مزمن خاص.

  • چه کاری می توان برای جلوگیری از عفونت انجام داد

    مسیر انتقال تماس یا قطرات انتقال است. وقتی ویروس بیمار سرفه ، عطسه کند و یا آن را پاک کند ، ویروس می تواند گسترش یابد و فرد سالم یک قطره / اسپری از بیمار در مقابل او ایجاد کند یا دستانش به قطرات آلوده شود و سپس آنها را به صورت خود حمل کند. عفونت در طول مکالمات عادی و سایر فعل و انفعالات کمتر محتمل تلقی می شود ، اما هنوز هم ممکن است.

    خانواده های افراد آسیب پذیر نیز باید در بهداشت و بهداشت و رفتار در داخل و خارج از خانه توجه جدی داشته باشند. مهم است كه خطر ابتلا به عفونت را برای كسانی كه در معرض خطر عفونت جدی هستند محدود كنید. حتی ممکن است دلیلی وجود داشته باشد که افرادی که مشغول به کار هستند یا در جامعه فعال هستند ، تماس با افراد در معرض خطر را به شدت محدود کرده و در صورت آلوده بودن ، خانه را ترک کنند.

    مشاوره عمومی در مورد کنترل عفونت

  • تمیز کردن خوب دست مهمترین نکته توصیه برای همه برای جلوگیری از عفونت است . در صورت کثیف بودن دستها ، شستن دست با آب و صابون مطلوب ترین است ، اما در غیر این صورت می توان بعد از تماس با سطوح معمولی ، دستها را با استفاده از الکل تمیز کرد. doorknob و نرده پله. مهم است که تمیز کردن به دستان “صاف” برسد.

    پارچه های ضد عفونی کننده می توانند برای پاک کردن بسیاری از سطوح / سطوح تماس قبل از لمس استفاده شوند ، به عنوان مثال. دسته درب ، نردبان ، دکمه های آسانسور و دسته سبد خرید.

    توصیه می شود که از برخورد با افراد بیمار جلوگیری شود ، به عنوان مثال با سرماخوردگی ، عطسه یا سرفه.

    ماسک ها به بهترین وجه توسط افرادی که مریض هستند استفاده می شوند اما می توانند در صورت بروز عفونت در جامعه هنگام ابتلا به بیماری با مضرات از افراد در معرض خطر استفاده کنند ، به عنوان مثال در اتاقهای انتظار وقتی لازم باشد به دنبال خدمات پزشکی لازم باشید. در مورد استفاده از ماسک های بیشتر اینجا را مشاهده کنید.

  • افراد در معرض خطر باید از تمیز کردن بعد از دیگران خصوصاً خارج از خانه خودداری کنند ، اما در صورت انجام این کار باید دستکش یکبار مصرف پوشیده شود. هنگام انجام چنین کارهایی دستکش را خاموش کنید و دستان خود را کاملاً بشویید.

    افراد در معرض خطر باید روی یک سبک زندگی سالم نیز تمرکز کنند. و مزیت آن

  • خوابیدن به بهترین شکل ممکن ، ترجیحا 7-8 ساعت. در هنگام شب ، رژیم غذایی سالم بخورید ، اگر فرصت دارید ورزش کنید و از بهزیستی معنوی آنها مراقبت خوبی کنید.

  • از مصرف الکل و تنباکو به عنوان وسیله ای برای نجات خودداری کنید. مصرف زیاد الکل و استعمال سیگار باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن و همچنین تأثیر منفی بر سلامتی و رفاه درازمدت می شود.

    اگر بیماری مشاهده شد ، با خدمات درمانی تماس بگیرید (از طریق heilsuvera.is که در آن همچنین می توانید از چت آنلاین استفاده کنید ، اما در غیر اینصورت از طریق تلفن) یا با پزشک متخصص که فرد را به بهترین وجه می شناسد. در صورت نیاز به انجام وظیفه در هنگام تماس ، با (پزشک) تماس بگیرید. در مواقع اضطراری تماس بگیرید

    به کلیه دستورالعمل ها می توان در covid.is

    دیدگاه‌ها

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *