نکات مهم در مراقبت و تغذیه با شیر مادر از سالمندان در خانه که باید بدانید

با افزایش جمعیت سالمندان در ایران ، این امکان وجود دارد که مراقبت و پرستاری از سالمندان به یک حوزه تخصصی در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی تبدیل شود ، زیرا تغذیه با شیر مادر برای سالمندان کار دشواری است و همه افراد توانایی مراقبت از آنها را دارند. مسن. هیچ فرد بالغی وجود ندارد و شخصی که مسئولیت پرستاران را بر عهده می گیرد باید آموزش دیده باشد. افراد اغلب به دلیل کار یا نداشتن تجربه برای مراقبت و مراقبت از یک سالمند مبتلا به بیماری خاص به کار نیاز دارند. پرستار سالمند حرفه ای را ترک کنید. با مطالعه بیشتر متوجه خواهید شد که دریافت پرستار چقدر اهمیت دارد.

افراد مسن چه کسانی هستند؟

تغییرات در دوران سالمندی معمولاً بعد از 40 سالگی ظاهر می شود و افراد بالای 60 سال را سالم می نامند. برخی معتقدند که یک فرد مسن دارای نوع خاصی از بیماری است. در این رابطه باید گفت که پیری یک بیماری نیست ، بلکه یک دوره طبیعی از زندگی هر فرد است. همه افرادی که عمر طولانی دارند ، سالمندی و تغییرات آن را می خواهند. دیده می شود و نمی توان از رسیدن به دوران پیری جلوگیری کرد ، اما می توان با یک شیوه زندگی سالم از آن جلوگیری کرد. عواملی مانند رویدادهای زندگی ، بیماریهای ژنتیکی ، عوامل اجتماعی ، عوامل اقتصادی ، شیوه زندگی مهمترین عواملی هستند که بر سن فیزیولوژیکی فرد تأثیر می گذارند ، نه سن تقویمی. سن بر اساس گروه سنی به سه دسته کلی تقسیم می شود: افراد مسن جوان ، بزرگسالان میانسال و افراد مسن ، و بر اساس میزان وابستگی به پرستار ، به سه دسته دیگر نیز تقسیم می شود. تقسیم بر اساس مقدار وابستگی به شرح زیر است:

  • کوچکترین وابستگی
  • وابستگی نسبی
  • بزرگترین وابستگی

مراقبت از سالمندان به چه معناست؟

مراقبت از سالمندان نوعی خدمات پزشکی است که نیازهای حیاتی ، پزشکی ، عاطفی و سایر نیازها را برآورده می کند. مراقبت از سالمندان در خانه سالمندان آسان تر از محیط خانه است ، زیرا محیط خانه نیاز به تجربه و توانایی بیشتر پرستار برای انجام مسئولیت های بیشتر دارد. پرستاران بر اساس مسئولیت های خود به دو گروه پرستار تخصصی و ساده تقسیم می شوند و بدیهی است که هرچه میزان مسئولیت بیشتر باشد هزینه استخدام پرستار نیز بیشتر می شود.

چرا به پرستار بزرگسال نیاز است؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم پرستار مدرسه شبانه روزی سالمندان آنها برای تغذیه با شیر مادر از افراد مسن کمک می گیرند. برخی از مهمترین دلایل به شرح زیر است:

-تنها بودن: افرادی که بچه ندارند در بزرگسالی به پرستار نیاز دارند.

به موسسه خیریه مرجع کمک کنید

حرفه ها: برخی افراد دارای فرزند هستند ، اما فرزندان آنها به دلیل مشغله زیاد قادر به نگهداری از والدین سالمند خود نیستند و این افراد به پرستار نیز نیاز دارند.

عدم تجربه: گاهی اوقات برخی از افراد به دلیل بیماری هایی مانند بیماری های قلبی ، زخم بستر و ، به دلیل عدم تجربه اعضای خانواده در مراقبت از سالمندان ، نیاز به مراقبت های پزشکی و مراقبت های پزشکی تخصصی دارند.

نکات مهم برای شیردهی به سالمندان در خانه

نکات مهم برای شیردهی به سالمندان در خانه

پرستار بزرگسال باید از نکات مهمی که در زیر ذکر شده آگاه باشد:

ایجاد محیطی امن برای شیردهی به سالمندان: برخی از مشکلات و رویدادهایی که ممکن است در روابط با افراد مسن بوجود آید باید مورد توجه قرار گیرد تا افراد مسن امنیت و راحتی بیشتری داشته باشند.

وضعیت افراد مسن را بررسی کنید: اگر نگران وضعیت پرستاران مسن با پرستار خود هستید ، می توانید میکروفون یا دوربین حریم خصوصی را در خانه نصب کنید تا اضطراب شما کاهش یابد.

– حرکات بدن در سنین بالا: همه به فعالیت بدنی نیاز دارند ، زیرا با وجود ورزش و رژیم غذایی مغذی ، سالمندان از سلامت بیشتری برخوردار خواهند بود.

– کنترل دارو: افراد مسن ممکن است به دلیل مشکلاتی مانند ضعف حافظه ، تاری دید در زمان های نامناسب یا در حال حرکت از دارو استفاده کنند.

– لغو پرونده های اداری و مالی: افراد مسن باید خودشان کارهای اداری و مالی را انجام دهند ، زیرا بیشتر از دیگران در خطر کلاهبرداری قرار دارند و مشکلات مالی دارند.

– سرگرمی سالمندان: با سرگرمی افراد مسن با علایق و تفریحات سالم خود می توان از اضطراب و افسردگی جلوگیری کرد.

– توجه به درد سالمندان: در دوران سالمندی ، وضعیت جسمانی افراد رو به وخامت می گذارد و در این راستا توجه ویژه ای به تغییرات جسمی سالمندان ضروری است.

– امر و نهی نکنید: اگر از بزرگسالان درخواستی دارید ، بهتر است به جای ثبت سفارش ، پیشنهادی را به او پیشنهاد دهید.

– توجه به تغذیه و تغذیه سالمندان: همانطور که قبلاً نیز گفته شد ، افرادی که رژیم غذایی سالمی دارند کمتر احتمال دارد بیمار شوند و از سلامت جسمی بهتری برخوردار باشند.

محیط سالمندان

تغذیه با شیر مادر برای افراد مسن به شیوه ای ایمن تر ضروری است تا محیطی که فرد مسن در آن زندگی می کند موقعیت خطرناکی نداشته باشد ، برخی از محیط هایی که نیاز به توجه بیشتری دارند موارد زیر است:

-توالت: بسیاری از افراد مسن در استفاده از حمام مشکل دارند. لازم است شخصی در صورت لزوم همراه او باشد و از وان و دمپایی در حمام استفاده نشود ، زیرا ممکن است فرد مسن دچار لغزش شود.

-محیط دیگر: محل استراحت سالمندان ، همراه با این واقعیت که شما نیاز به داشتن فضایی آرام دارید ، باید زنگ اطلاع رسانی در شرایط حساس را داشته باشد.

-محیط آشپزی: اشیاء برنده شده در محیط آشپزخانه باید در مکانی امن ذخیره شوند تا مشکلی ایجاد نشود ، این محیط باید به گونه ای باشد که برای ایمنی و شیردهی به سالمندان این مشکلی ایجاد نکرد.

شیردهی به سالمندان

سوالات متداول در مورد پرستاری

چگونه پرستار مناسب را انتخاب کنیم؟ بر اساس خواسته های خود ، تعدادی پرستار را شناسایی کرده و با آنها مصاحبه کنید. بر اساس مصاحبه و همچنین سابقه این افراد ، به راحتی می توانید پرستار مناسب شغل خود را انتخاب کنید.

هنگام عقد قرارداد چه مدارکی را باید از مرکز پزشکی درخواست کنیم؟ شواهد سابقه بد یا اعتیاد به مواد مخدر باید بررسی شود.

پرستار را از کدام مراکز ببریم؟ از مراکزی که دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت هستند.

آیا ما حق انتخاب پرستار داریم؟ بله ، می توانید چندین مصاحبه را سازماندهی کرده و بر اساس معیارهای خود یکی را انتخاب کنید.

آیا امضای قرارداد با یک شرکت یا مرکز پرستاری ضروری است؟ بله ، برای امضای قرارداد ، باید یک سند کتبی با جزئیات پرستار و خدمات دریافت شده امضا کنید.

هزینه پرستار خانگی چقدر است؟ نمی توان تعداد دقیقی در این زمینه ارائه داد ، زیرا عوامل مختلفی مانند میزان خدمات ، تغییر ساعات کار و نرخ بر هزینه های پرستار تأثیر می گذارد.

سماگستر پارسا یک پرستار سالمند را برای مراقبت از سالمندان در مینرال به صورت 24 ساعته می فرستد. برای اطلاعات بیشتر با شرکت سماپارسا تماس بگیرید.

منبع

دیدگاه‌ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *